Minulla on kokemusta PureTechin säteilylämmittimestä Oulun korkeudelta. Jokunen vuosi sitten oli täällä paukkupakkasia. Yöt auto oli puolilämpimässä tallissa, mutta työpäivän ajaksi laitoin aina tolppaan. Pakkasta oli kerran yli 30 astetta, kun huomasin että tolpan ajoituskello oli pielessä (idioottimaisen suunnittelun vuoksi, mutta se on jo toinen juttu), eikä lämmitys ollut ollut lainkaan päällä. Mietin, miten tuo pyörähtää käyntiin. Hyrähti aivan normaalisti lyhyellä starttauksella käyntiin, eikä lämpenemisessä huomannut mitään eroa. 0W-öljy on aika notkeaa kylmässäkin, mutta varmaan öljypohjanlämmitys parantaa alkuvaiheen voitelua, kuten ketjussa on aiemmin todettu.
Uusista sylinterilohkoista puuttuu kai yleisesti lohkolämmittimen reikä, eikä vesiletkulämmittimiäkään liene saatavilla. Yksi syy tähän taitaa olla se, että moottorin ohjauselektroniikka ei tiedä mitään jäähdytysnesteen lämmityksestä ja voi tulkita tilanteen viaksi, kun lämpöanturit antavat ristiriitaista tietoa. (Alkuperäisasennettu) Webasto saattaa hyvinkin jutella elektroniikan kanssa ja selittää tilanteen.
2015 308 SW PureTech 1.2 Allure