Ensinnäkin, en usko, että nokkapyörissä on mitään vulkanointia koska yleensä nuo osat on tehty niin ettei mitään välyksiä eikä muutakaan mahdollisuutta jaon muuttumiseen ole. Tarkoitan siis, että jakopään osat on kyllä aika kiinteitä osia, poislukien muuttuva venttiilinajoitus jota sitten ohjataankin tietoisesti ja hallitusti...
Mutta onko pakopuolen pyörästä irronnut ulkokehällä oleva "metallirengas"? Jos on niin tämä metallirengas linjaa omalta osaltaan jakohihnaa, ts. pitää sen oikeassa paikassa jakopyörillä. Jos ko. osa on irronnut niin liimalla se ei pysy kiinni ja muutenkin riskinä on, että jakohihna alkaa kulkea hieman "vinoon" jolloin se alkaa ottaa kiinni joko moottoriin tai sitten suojamuoveihin -> Vaarana jakohihnan rispaantuminen ja moottorivaurio. Jos tuossa pakopuolen nokkapyörässä tosiaan on jotain vulkanoitua osaa niin siitäkään huolimatta en yrittäisi sitä korjata millään liimalla tai massalla, ainoa oikea korjaus on vaihtaa osa uuteen, mitä pikimmiten.