Kirjoittaja Aihe: 3008 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 44846 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jykke

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #60 : 17.11.2011, 08:35:14 »
Kiilaurat on aika 70-lukua. Kitkashimmillä tuo ongelma hoituisi ilman koneistusta.

Benkku

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #61 : 17.11.2011, 13:45:34 »
Niinkö? Otetaanpa sovelluksen erityisvaatimukset huomioon - kitkashimmillä hukkaat jaon, kiilalla et.

Pugi406

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #62 : 17.11.2011, 14:17:46 »
Minkähän takia kartiota ei voi tehdä kun kiila pitää jättää pois

Benkku

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #63 : 17.11.2011, 15:25:07 »
Kartioliitos on hankalampi purkaa eli huolloissa menisi enemmän aikaa.

Pugi406

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #64 : 17.11.2011, 16:30:52 »
Sitähän se toki on...
« Viimeksi muokattu: 17.11.2011, 16:45:19 kirjoittanut Pugi406 »

pele1977

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #65 : 21.02.2012, 08:55:13 »
Ymmärsinkö ihan oikein, että tähän THP koneeseen on tullut uudenlainen imusarja? Mikä sitten ratkaisee tuon jäätymisongelman.
Peugeot 508, Allure 2016 1.6 e-THP.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #66 : 21.02.2012, 14:01:15 »
Kesällä 2011 tuli uusi imusarja. Kannattaa vaihdattaa takuuna uusi jos ongelmia on.
Peugeot 3008 hybrid

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #67 : 17.04.2012, 16:39:13 »

Benkku

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #68 : 17.04.2012, 16:49:24 »
Prince moottorin kohdalla (Mini), on kyse sähköisen kiertovesipumpun ongelmasta (saattaa syttyä tuleen/aiheuttaa moottoritilassa tulipalon) - kyseistä pumppua ei Peugeotin versiossa ole.

Jykke

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #69 : 17.04.2012, 19:33:38 »
Info tutummalla toisella kotimaisella: http://www.autoblog.com/2012/01/16/mini-recalling-certain-cooper-s-and-jcw-models-over-water-pump/
Sama pumppu löytyy kaikista THP koneista. Esim 207:ssa ja RCZ:ssa osa 1201 N1.  Tuo pumppu hoitaa turbon vesijäähdytyksen. Revisiot vaihtelee ja ilmeisesti JCW:ssä käytetyt on vikaherkempiä. Pumppu jää aina auton sammuttamisen jälkeen hetkeksi päälle, kuuntelemalla konepellin etuosaa se on helppo todeta. Sähkömoottorin surina kuuluu konepellin etuosasta. Jos ei kuulu, niin turbokaan ei jäähdy ja öljyt saattaa kärähtää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #70 : 17.04.2012, 20:16:53 »
Ei ole ainakaan omassani vaikeaa tuota kuulla. Saattaa toisinaan olla päällä varttitunninkin ajan, sen jälkeen kun auton on sammuttanut.

Benkku

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #71 : 18.04.2012, 00:16:06 »
...Revisiot vaihtelee ja ilmeisesti JCW:ssä käytetyt on vikaherkempiä.

Liekö sittenkään? Voi hyvinkin viallista pumppu-erää olla Peugeotillekin päätynyt. Moottorit kun tulevat asennusvalmiina pakettina moottoritehtaalta.
   
Alkuperäinen 1201 N1 pumppu korvattu 1201 L8, joka edelleen korvattu 1201 J8 pumpulla.

ELEC PUMP 1201 L8
RP 1201 N1
- UNTIL RPO 11501
   
1201 J8
RP 1201 N1
ASS
- SINCE RPO 11502

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #72 : 18.04.2012, 21:26:17 »
Ehkä Peugeot odottaa tulipalojen ratkaisevan THP-mallien ongelmat. Korvauksetkin menevät vakuutusyhtiöiden maksettaviksi.