http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=18600.0Todennäköisesti kytkimen painelaakeri on vioittunut. Samalla kertaa vaihtoon menevät ainakin kytkinlevy, paineasetelma, vetoakselien öljytiivisteet ja vaihteistoöljyt. Myös kampiakselin vauhtipyörän puoleinen öljytiiviste ja vaihteistoon (BE4R) kiinnittyvä kytkinakselin/painelaakerin ohjainholkki tiivisteineen kannattaa vaihtaa. Rikkoutunut painelaakeri saattaa olla kuluttanut myös painelaakeria käyttävän kytkinhaarukan ja em. ohjainholkin vaihtokuntoon (ks. kytkimen toteutus BE4R-vaihteistossa). Myös vauhtipyörän kunto tulee tarkistaa ja tarvittaessa vauhtipyörän pinta tulee hioa tasaiseksi tai säröjen tapauksessa uusia kokonaan.
Autolla saattaa vielä pystyä ajamaan jonkin verran, mutta painelaakeriongelma pahenee nopeasti ja saattaa aiheuttaa lisävaurioita (ainakin kampiakselin asentotunnistin voi mennä rikki, jolloin auto ei edes käynnisty), joten en suosittele muualle kuin korjaamolle ajamista. Vastaavat oireet olivat eräässä Expertissä, jolla ajamista jatkettiin oireiden alkamisesta huolimatta pari viikkoa ja n. 1500 km. Vaikka kytkin yhä pahenevista äänistä huolimatta toimikin, oli painelaakeri varmaan viidessä eri osassa, laakerikuulat lennelleet ympäri kytkinkoteloa, paineasetelman lautasjousen kynsien päät suurimmaksi osaksi poikki ja ohjainholkki sekä kytkinhaarukka kuluneet vaihtokuntoon.
Kustannusarviota pyydettäessä kannattaa varmistaa, että mukana ovat kaikki em. osat, koska usein (ainakaan yleis-) korjaamot eivät viitsi tai ymmärrä vaihtaa kuin kytkinpaketin.
Ainakin Expertin Sachsin kytkinpaketin SKF:n valmistama painelaakeri oli pyöreäolkainen, joka kuluttaa paineasetelman jousien päitä vähemmän kuin teräväolkainen (ks. yllä oleva linkki ja sen keskustelut painelaakerin muodosta). Samankin valmistajan kytkinpaketin sisältö saattaa vaihdella eri osien valmistajien osalta, joten painelaakerin muoto selviää usein vasta, kun tilattu kytkinpaketti on tarkasteltavissa.
406 (2. mallisarja), kytkin406 (2. mallisarja), kytkin, INJECTION EW10J4 AND GEARBOX BE4R406 (2. mallisarja), kytkinkotelo, GEARBOX BE4R