Auto: 2003 307 1,6 (TU5JP4, NFU).
Hei! Kirjoitan Puolasta tällaista ongelmaa.
- Auto sammui spontaanisti kesken ajon. 80 km/h
- Moottorinlämmöt mittarin mukaan 90 C.
- Ajotietokoneessa lukee tämä legendaarinen ECONOMY MODE ACTIVATED, ei lähtenyt pois akkua irrottamalla.
- Sähköikkunat ei toimi (kaikki sulakkeet näyttivät ehjältä).
- Avaimella moottori pyörii mutta ei starttaa.
- Yritin myös työntää käyntiin turhaan.
- Akku, startti ja laturi ovat 6 kk, 7 kk ja 11 kk ikäiset.
Siinä viat jotka tulivat mieleen. Öljy ja jäähdytinneste on ihan oikean väristä. Ei ollut mukana tarpeeksi työkaluja jakohihnan muovikotelon avaamiseen. Road-trip sai uuden jännittävän käänteen kun näin kävi. Kotona olisi ollut autocom vikakoodien lukuun.
Tienpäällä jo arvuuteltu kaikkea; ajonestovekotin/avain chippi, kampiakselin asentotunnistin, vesipumppu, isompi sisäinen vika vai ecu? tjsp. mennyt sekaisin. Pösö joutunut matkaamaan hurjakuntoisia teitä Puolassa ja Kaliningradissa (30 C lämmintä ja mukulakiveä kymmeniä kilometrejä).
333 333 km suunnilleen mittarissa ja jakohihnalla ajettu jo melkein 120 000 km.
Maanantaina selviää lisää sähköpostin kautta, pösö hinattu puolalaiselle peugeot-maahantuojadiilerille diagnosointiin. Itse pakenen Kreikkaan viikoksi ja toivon että Puolan pösökauppias löytäisi vian joka ei olisi jakopää/ moottorin sisäinen vaurio, muuten alan jo kattelemaan halpaa saksalaista autoa täältä. Tai toinen samanlainen ja vaihdan kilvet päikseen (ei sentään).
Hyviä ideoita, kokemuksia tai muuta mieltä lämmittävää olisi mukava kokeneemmilta 307 mekaniikka ja sähköexperteiltä kuulla. Kovin suurta summaa en viitsisi mihinkää suurvaurioihin laittaa. Kiitos paljon!