Kirjoittaja Aihe: 307 - Antipollution fault ja useita vikakoodeja (HDi)  (Luettu 1437 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juusohuu

  • Vieras
Arkistoitu ohje: 307 - Antipollution fault ja useita vikakoodeja (HDi) (moottoritilan liittimet)
Arkistoitu ohje: 307 - Antipollution fault ja useita vikakoodeja (HDi) (moottorin ohjausyksikkö)


Auto: 2004 307 SW 2,0 HDi 136 FAP (290 000 km).

Mulla on ollut kesän aikana samaa tautia, eli antipolution faulttia ja rampamoodi päällä. Vikakoodeina on näkynyt
P1598
P2408
P0490
P0495
P2563
P2562
P0238
P1445

En ole kaikkia vikakoodeja osannut tulkita, vaikka pp2000 onkin käytössä. Joten foorumin apu kelpaa. Vaihdoin turbon imusarjassa olevan paineanturin (pösön tiskillä noin 50 eur) ja polttoaineen tankkausputkessa olevan anturin (noin 60 eur), puhdistin egr- venttiilin ja lisäsin kolme litraa hiukkasten polttoainetta, jota oli jäljellä noin ruokalusikallinen (130 eur). Vielä pitäis katsoo josko turbon repeat anturin osais vaihtaa, sillä turbon tehot on heikot, paitsi ensimmäisen kilometrin aikana jolloin nykii. Sen jälkeen ecu kai ignooraa anturin datan ja menee siipien säädön suhteen jollain suojaasetuksilla. Ja egr-kai pitää vaihtaa kun koodi tulee ajoittain takiain.

juusohuu

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution fault ja useita vikakoodeja (HDi)
« Vastaus #1 : 09.10.2013, 23:22:39 »
Yksi oire jäi vielä mainitsematta:
- Jälkikäyntiä noin sekunnin verran: uusi ilmiö dieselissä ainakin minulle.  :o

No jälkikäyntiä autossa en ole havainnut, mutta edellisen postauksen pointti oli, että ei tartte olla mikään maavika jotta vikakoodeja on paljon. Eli yksitellen antureita vaihtamalla tai ainakin liittimet putsaamalla ja vikoja korjaamalla voi päästä hyvään lopputulokseen. Rahaahan siinä toki palaa jos ei itse pysty asumaan auton alla/päällä.

everton

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution fault ja useita vikakoodeja (HDi)
« Vastaus #2 : 04.02.2014, 17:25:58 »
Auto: 2005 307 2,0 HDi 90 (254 000 km).

Täysin vastaat oireet kuin litkulla tossa ylempänä. Antipollution fault ja vikavalo päälle, halvalla obd2-mittarilla näyttää u0121 j u0121p koodeja. Kun nollaa, n. 30 min pääsee sitten taas herjaa AP ja vikavalo. Auto toimii muuten normaalisti.

Vähän taustaa, toissapäivä apulaitehihna katkes motarilla, ajoin akun aika tyhjäksi - en ihan tyhjäksi kuitenkaan. Uusi remmi eilen kiinni, auto toimi sen n. tunnin ajon mitä ajoin ja tänä aamuna rupesi herjaamaan tuota AP. Litkulla auttoi moottori ohjaimen resetointi, voiko sen kotikonstein resetoida...akku irti yöksi??

Kaikki vinkit, neuvot ja ohjeet tervetulleita.

litku

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution fault ja useita vikakoodeja (HDi)
« Vastaus #3 : 04.02.2014, 18:54:19 »
Voit ottaa akun navasta kaapelin irti yöksi, mutta tämä ei resetoi ohjainlaitetta. Se täytyy teetättää korjaamolla, tosin en tiedä miten pp2000/lexia pystyykö niillä. Tuo vikakoodihan on suomennettuna "Katkos can väylä abs/ecu".

Lassemat

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution fault ja useita vikakoodeja (HDi)
« Vastaus #4 : 15.04.2014, 20:55:34 »
Auto: 2003 307 2,0 HDi.

AP-vikavalo syttyi ja auto sammui tekee saman joka kerta, kun ajaa 4 tai 5 pienillä kierroksilla ja lähtee kiihdyttämään, niin auto sammuu eikä meinaa millään lähteä käyntiin uudestaan. Kone tärisee ja tuntuu kuin yrittäisi käynnistyä, mutta kun ei ja sitten, kun lähtee käyntiin, niin toimii taas normaalisti, kunhan ei vedätä ja taas sammuu, kun vedättää.

Olisiko mitään neuvoja, mistä etsiä vikaa?

t.Lasse