Auto: 2009 407 SW 1,8 (80 000 km).
Kiitosta paljon näistä takajarrupaloihin liittyvistä kirjoituksista. Kovasti olivat hyödyllisiä, kuvat ja kaikki. Eivät ole sylinterit ennen pyörineet joten olisi mennyt sormi kurkkuun, jos ilman foorumia olisi puuhaan ryhtynyt. Löysin Bilteman 15 euroisen työkalun ja viittauksen sen työstämiseen - rälläkällä siivu vinottain, eikä haittaa vaikka reunusta lähtee samalla. Hyvin toimii. Alkoi nimittäin kevyttä kitkutusta kuulumaan ja sitten käryä kuin formulakisoissa. Kaikki näytti kuitenkin ihan kauniilta, paitsi palat, jotka olivat "kirjavat" ja noin 3 mm paksut. Metalli metalliin ei ollut vielä ylettynyt. Kumitkin kaikki mielestäni hyvän näköiset, pelkäsin että olisivat sulaneet.
Mutta, yks kaks, alempi liukutappi putosi siinä tohinassa pressulle, siis lattialle. Mitä ilmeisemmin sitä ei pitele paikallaan muu kuin ohuen ohut kumikaulus joka oli helppo muljauttaa takaisin paikoilleen. Hyvin liukuivat. Palat paikoilleen ja "kansi kiinni". Uusissa jarrupaloissa (Motonet) oli erillinen metallinen selkäosa? Niin että, kiitos vielä. :-)