« Vastaus #63 : 07.04.2019, 13:39:41 »
Muistikuvieni mukaan meni periaatteessa näin (alku periaatteessa kuten mainitsit):
- virginoitu ecu autoon.
- pp2000:lla koodaus autoon (avainkortti oli tallessa). En nyt muista löytyikö valikosta kohdan ”varaosat” alta tuo uuden ecun asennus.
- Kun koodi oli syötetty kysyi paritetaanko bsi:n kanssa.
- tietämättä onko valintani varmasti oikea, valkkasin kyllä.
- jotain softa taisi tehdä mutta operaatio keskeytyi mistä tuli jokin ilmoitus ohjelman näytölle.
- tässä vaiheessa mietin että menikö puihin pahastikin ja tuliko autosta verkonpaino (kun en tiennyt että muokkaako parituksessa bsi:täkin jolloin vanha ecu ei enää ehkä toimisi...).
- kokeilin startata autoa ja käymään lähti. Tosin herjasi jotain ”depollution system” vikaa. Seuraavalla startilla sama juttu. Annoin käydä vähän aikaa.
- katsoin ecun viat. Kaksi oli: muistaakseni ”kaukopäivitys”-vika ja nopeusrajoittimeen liittyvä p1644 jos oikein muistan (autossa jälkeenpäin lisätty vakkariviiksi jossa myös rajoitustoiminta, mutta kaasupoljin ei tue rajoitinta jolloin vain vakkari oli konffattu käyttöön.
- yritin nollata vikoja mutta samat palasivat heti. BSI-puolella ei vikoja.
- tässä vaiheessa sain vinkin toiselta henkilöltä (kiitos hänelle), että on tavallista että paritus ei mene kerrasta läpi.
- yritin koodausta uudelleen mutta ohjelma sanoi että koodaus on jo onnistuneesti tehty jolloin sitä ei voi tehdä enää uudelleen.
- sitten kun arvelin että ongelman syynä on vakkarin konffaus, katsoin sen asetuksia ecun ja bsin puolelta (kunhan ensin löysin). Ecussa vakkari oli pois konffattuna. Yritin konffata mutta ei suostunut tallettamaan kaukopäivitystä.
- kuulin että kaikki parametrit täytyy olla oikein että suostuu tallettamaan.
- laitoin vanhan ecun kiinni (autokin starttasi kun kokeilin) ja otin valokuvan ecun kaukopäivitys-ikkunasta.
- uusi ecu kiinni ja kaukopäivitys-parametrit vanhan mukaisiksi kuvasta kopioiden. Nyt kaukopäivitys onnistui. Ehkä nollasin viatkin tässäkin kohtaa.
- edelleen vika p1644 päällä
- kokeilin vaihtaa bsi asetuksista toisen vakkarityypin 2.1 vaikka mielestäni oli alunperin 2.2. Tämä auttoi p1644:ään.
Tuolla siis toimi. En tiedä pitäisikö jokin sopeutus tehdä eculle vai onko tässä perusmallissa niin väliä. Ainakin eilen tuntui toimivan ihan jees. Edes vanhalla eculla ilmennyttä vikakoodia ei-sähköisestä termarista ei tullut. Bilteman obd-lukija kertoo että ei ole aktiivisia eikä vireillä olevia vikoja. Ihan outo olo kun siellä on aina vähintään tuo termarivika ollut.
« Viimeksi muokattu: 07.04.2019, 13:51:43 kirjoittanut vpera »
Kirjattu
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207