Kirjoittaja Aihe: 508 - Sulakkeet  (Luettu 7893 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
508 - Sulakkeet
« : 21.05.2015, 18:30:43 »
Auto: 2011 508 2,2 HDi 204 FAP GT (DW12C, automaatti).

Mielenkiintoisesti on ripoteltu sulakkeet piiloon 508:ssa. Ohjauspyörän vasemmalla puolella olevaan sulakerasiin ei pääse oikein mitenkään käsiksi, sen verran vahvasti on johtoa niputettu sen eteen. Toinen mielenkiintoinen paikka on hansikaslokeron sivussa ja sitä kun tarkastelin, niin jäin ihmettelemään että miksiköhän näitä ei ole dokumentoitu käyttöohjekirjaan kuin osittain.

Auton käyttöohje tuntee seuraavat sulakkeet:



ja autosta todellisuudessa löytyy tällaiset:



Autosta "puuttuvat" F12 ja F15 ovat varsin selviä tapauksia: F12 Audiovahvistin (ei ole JBL:iiä, niin ei tarvitse tätäkään) ja F15 Kattoikkunan aurinkosuoja (SW) ei luonnollisestikaan löydy sedanista.

F4 (tavaratilan 12V:n pistorasia) näkyy olevan paikallaan, tosin sitä pistorasiaa ei ole tavaratilassa.

Mitä ovat nämä kaikki muut ohjekirjasta löytymättömät sulakkeet?

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - Sulakkeet
« Vastaus #1 : 21.05.2015, 21:42:26 »
Pistä alustanumeron 8 viimeistä niin voin servisestä vilkaista....
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Sulakkeet
« Vastaus #2 : 10.10.2015, 18:45:17 »
Auto: 2011 508 2,0 HDi 163 Allure (VF38DRHH8BL081624).

Osaakos kukaan sanoa onko rekisterikilven valoille jossain sulake? Vaihtelin polttimoita ja onnistuin aiheuttamaan oikosulun, jonka jälkeen valot luonnollisesti pimenivät. Auton sammuttaminen ja BSI:n "lepotilaan" meneminen ei auttanut. Veikkaisin että se on joku noista BSI:n sulakkeista, mutta ne on tosiaan niin pahasti jemmassa että kaikkien läpikäyminen on turhan tuskaista ja ohjekirja ei ota kantaa läheskään kaikkiin sulakkeisiin.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

downtime

  • Vieras
Vs: 508 - Sulakkeet
« Vastaus #3 : 10.10.2015, 18:51:09 »
Auto: 2014 508 RXH 2,0 HDi.

Mulla on sama ongelma, mutta hanskalokeron valon kanssa. Onko nuo BSI:n sulakkeet tuolla ratin vasemmalla puolen?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Sulakkeet
« Vastaus #4 : 10.10.2015, 19:53:59 »
Ratin vasemmalla puolella olevia sulakkeita tarkoitin BSI:n sulakkeiksi, tiedä sitten onko oikea nimitys. Mutta eipä noille rekisterikilven valoille taida olla sulaketta. BSI:stä löytyi vikakoodi joka kertoi jatkuvaa vikaa ja vikana oikosulku maihin. Räpläsin valoja uudestaan ja sain ne palamaan. Räpläsin lisää ja sammuivat taas. Jatkan paremmalla ajalla.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Sulakkeet
« Vastaus #5 : 11.10.2015, 18:21:52 »
Tämä olikin lopulta yksinkertainen homma. Nuo W5W (T10) lasikantapolttimot istuu aika tiukasti kiinni ja kun irroittelin niitä tuolta kolostaan niin pyöritin/väänsin niitä samalla jotta sain ne irtoamaan. Pyörittäminen sai liittimen aukeamaan liikaa ja kun laitoin uuden polttimon tilalle, niin se ei enää ottanutkaan kunnon kontaktia. Tämä oli helppo todeta "pyörittämällä" lamppua kannassaan, hieman vääntämällä lamppu syttyi heti. Painoin kontakteja tiukemmiksi, jonka jälkeen polttimot toimivat normaalisti. Tästä samasta syystä sain alunperin oikosulun aikaiseksi, kun en laiskana jaksanut mennä laittamaan valoja pois päältä vaan ajattelin omaavani riittävän motoriikan kontaktien puristamiseksi sähköt päällä ;D
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

downtime

  • Vieras
Vs: 508 - Sulakkeet
« Vastaus #6 : 26.10.2015, 07:37:17 »
Mulla ei taidakaan sitten olla ihan niin yksinkertainen tuo oma ongelma.

Huomasin että myös nuo tunnelmaledit tuossa kattokonsolissa elävät vähän omaa elämäänsä. Ne syttyvät kyllä pimeällä hetkeksi aikaa mutta sammuvat sitten vaikka olisi vielä ihan pilkkopimeää. Käyttämällä valokytkin missä tahansa muussa asennossa ja sitten takaisin Auto-asentoon, ledit syttyvät taas hetkeksi kunnes sitten sammuvat. Lisäksi vänkärin puolen takalukuvalo ei aina syty muiden sisävalojen kanssa.Vaikuttaa pahasti siltä että tuossa BSI:ssä nyt jokin juttu on ottanut pahasti itseensä.

downtime

  • Vieras
Vs: 508 - Sulakkeet
« Vastaus #7 : 04.11.2015, 16:42:59 »
Hansikaslokeron valon case closed. Sulake oli palanut. Nyt toimii.

Tunnelmaledit vaan ei edelleenkään toimi. Ne syttyy kun auton käynnistää ja palavat n. 10 minuuttia ja sitten sammuvat. Syttyvät uudelleen jos valokytkintä käyttää toisessa asennossa kunnes taas n. 10 minuuttia ja ne sammuvat. Onko kellään tällaista ongelmaa ollut?

downtime

  • Vieras
Vs: 508 - Sulakkeet
« Vastaus #8 : 07.11.2015, 20:25:12 »
Myös tunnelmavalaistuksen kohdalla asia selvisi. Tämä on ominaisuus, eikä vika. Minun autooni päivitettiin toukokuussa uudet softat. Uudemmassa softassa on muuttunut noiden ledien ohjaus sellaiseksi että ne sammuvat valokytkimen AUTO-asennossa 10 minuutin jälkeen. Jos valokytkimen kääntää valot päällä asentoon niin silloin ledit palavat sammumatta. Idioottimainen ominaisuus ja tästä voisi tehtaalle laittaa palautetta että palauttaisivat aikaisemman toiminnan takaisin.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Sulakkeet
« Vastaus #9 : 20.04.2019, 23:05:54 »
Auto: 2015 508 2,2 HDi 204 GT.

Sulakearpajaiset jatkuvat ja etsinnässä on nyt 2,2-litraisesta facelift GT:stä lampunpesureiden sulake. Voihan se toki olla, että pesuri on hajalla tai se koodattu pois käytöstä ja molemmat noistakin vaihtoehdoista on käytävä läpi, mutta kiinnostaisi tuo sulakekaaviokin saada korjatuksi:





Sulake 21 sen kai periaatteessa pitäisi olla ja se on ehjä, pesuri ei toimi. Se mikä laittaa minua epäilemään että onko minulla oikea tieto noista sulakkeista, niin autosta puuttuu sulake 26, joka on tämän tiedon mukaan ilmastointilaitteen kompuran sulake. Ilmastointilaite kuitenkin toimii, joten siltä osin tämä kaavio ei ainakaan voi pitää paikkaansa.

Minä en noita pesureita tarvitse, mutta katsastuksessa joskus 1,5 vuoden päästä niitä voidaan tarvita ja pitänee tuo selvittää kuntoon niin kauan, kun autossa on takuu voimassa.