Kirjoittaja Aihe: 406 - ABS-valo/ABS Fault (käsijarrukenkien kiinnitys)  (Luettu 14594 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kamaz

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-valo/ABS Fault (käsijarrukenkien kiinnitys)
« Vastaus #15 : 16.01.2010, 18:19:20 »
Ratkaisu:

Auto: 2000 406 2,0.

Tuli tässä ABS varoitusvalo ilmoitus sekä jarru ongelmasta, vähän rohinaa kuului kaikki alkoi kuin oli kovat pakkaset ja piti lähteä aamulla töihin, niin kuului taka-akselista napsahduksen. Otin äsken vasemman puolen jarrun auki.

Tappi tullut läpi jousi katki, toinen puoli tipahti ulos toinen oli jumissa käsijarru vaijerin kiinnityksessä, tappi vinossa ja hankaannut johonkin:

Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.



Aika paljon likaa kerääntyy jarrukilpeen:



Teräsharjaharjauksen jälkeen vähän parempi:



Oudosti irtoaa käsijarru kenkien pinnat noin 50mm matkalla molemmista päistä:



Eikös tässä melkein kannattaisi vaihtaa jo tuo kilpi, eikä korjata jollain pultti systeemillä?

405Gli

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-valo/ABS Fault (käsijarrukenkien kiinnitys)
« Vastaus #16 : 16.01.2010, 18:29:23 »
Fl malliin kilvet on noin 80 euroa Pösöllä. Oikea ja vasen ovat erihintaiset, yhteensä noin 160 euroa

Jos nykyiset jarrukilvet on ruostuneet liian ohuiksi, kannattaa vaihtaa uudet tilalle. En osaa sanoa, löytyykö tarvikkeena, itse en ainakaan jokunen vuosi sitten löytänyt tarvikekilpiä. Alkuperäiset maksoivat 75 euroa/kpl. Jos ostat uudet merkkiliikkeestä, kannattaa maalata ne heti uutena uudestaan, esim 2-komponenttimaalilla. Tuo kuulostaa aika tutulta, että käsijarrukengän tappi tulee jossain vaiheessa kilvestä läpi...

Mikäli et halua leikellä/halkaista uutta kilpeä, joudut irrottamaan pyörännavat. Edellisessä autossa laitoin vanhat navat takaisin, nykyisessä autossa(vahingosta viisastuneena) hommasin Motonetistä uudet navat.

A-P

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-valo/ABS Fault (käsijarrukenkien kiinnitys)
« Vastaus #17 : 17.03.2010, 10:28:04 »
Ratkaisu:

Auto: 2004 406 GW 2,0 Executive.

ABS-jarrut aktivoituvat alhaisella nopeudella eli jarrupoljin "täristi" alle 30 km/h-nopeuksilla, vaikka tienpinta oli puhdas ja kuiva. Luin muiden kokemuksia ja ohjeita tältä Peugeot-foorumilta ja onnistuin paikallistamaan jarruongelman todella nopeasti. Seisontajarrukenkien kiinnitystapit olivat irronneet jarrukilvestä ja toinen tapeista oli kiinnittynyt ABS-anturiin. Asensin uudet kengät pienillä pulteilla ja riittävän suurilla prikoilla kiinni jarrukilpeen. Samalla tuli vaihdettua myös kuluneet levyt ja palat. Jarrut toimii nyt moitteettomasti, myös kässäri, joten nokka kohti katsastuskonttoria.

al1711

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-valo/ABS Fault (käsijarrukenkien kiinnitys)
« Vastaus #18 : 18.03.2010, 15:18:47 »
Asennustapithan on 35 mm pitkiä. Itse käytin kiinitykseen 5x40 -pulttia. Näin asennuksen jälkeen viisastuneena laittaisin ehkä astetta pidemmillä pulteilla kiinni. Ei tarttis niin sitä jousta painaa, että saa mutterin jengoille. Muista prikat!

Mutta eihän sitten 50 mm ole liian pitkät? Eli ottavat jo levyyn kiinni. Itse käytin myös 5x40mm pultteja ja minusta olivat juuri passelit kun pisti yhden prikan pultin kannan alle.

Rosteri tai haponkestävät 5x50 mm käy hyvin, kun pistää pultin kannan kenkiin päin ja nyloc-mutterin kilven ulkopuolelle.