Kirjoittaja Aihe: 407 - Tuulilasinpesuri  (Luettu 31487 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #15 : 31.03.2010, 20:01:32 »
En ole katsonut ulkoa, mutta kuskinpaikalta sivusilmällä katsoen on joskus näyttänyt aivan kuin lampulle tulevat kaksi suihkua tulisivat eri kohtaan (lähi- ja kaukovalolle), mutta luultavasti näen vain unta.

Sopivalla ajonopeudella ja tuulensuunnalla lampunpesimistä tulee lasille parempi suihkaus kuin lasinpesimistä  ;D


Sulake F4 poistaa monta ongelmaa moottoritilasta. Otin sen pois, eipä suihki lampuille. Ajovalojen pesuri on turhake. Pakollinen varuste xenon-valoille auton tyyppihyväksynnässä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

alahti0

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #16 : 01.04.2010, 07:29:40 »
Auto: 2009 407 SW 1,8.

Itse olen huomioinut, että lampuille suihkuaa pesunestettä vain silloin kun ajovalot on kytketty päälle. Eli ajovaloille ei suihkua vettä, kun valokytkin on 0-asennossa (jolloin kuitenkin valot ovat päällä moottorin käydessä). Käytän tuota ominaisuutta hyväkseni niin, että kun haluan säästellä turhaa suihkutusta niin vaihdan valot 0-asentoon, pesen ja pyyhin uulilasin ja vaihdan sen jälkeen valot takaisin "päälle".

Ihan kuin joku ranskalainen insinööri olisi miettinyt tuon ratkaisun ihan tarkoituksella tuollaiseksi, kun tuntuu ihan toimivalta systeemiltä (?).

Valojen peseminen voi olla joskus ihan hyödyllistä, tosin montaa kertaa ei itselläni tuollaista tilannetta ole tullut (95 % ajosta valaistuilla tiellä Kehä III:n sisäpuolella).

tarking

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #17 : 01.04.2010, 09:53:05 »
Huonosti eli siis alas (ja pienellä paineella ehkä?) roiskii tuulilasille täälläkin. Aikaisemmin toimi hyvin joten epäilin nesteen olevan lopussa, mutta eipä ollut. Suuttimia ei pystyne säätämään mitä pikaisesti katsoin eivätkä näyttäneet olevan tukossakaan eli siinä neliskanttisessa kolossa ei näkynyt törkyä. Pitää pääsiäisloman aikana irroitella letkut ja tutkia ettei ole tukossa. Ja roiskii todella huonosti molemílle puolille. Ei kait moottori voi olla rikki jos jotain kuitenkin tulee?

Onko -20 c neste liian raakaa ja siksi lentää huonosti? Sekoitussuhde siis 50%/50%?

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #18 : 01.04.2010, 10:02:48 »
Tuskin moottori rikki, jos vettä tulee. Voisi koittaa laimeammalla seoksella vielä. Säätämään noita suuttimia ei tosiaan pysty.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #19 : 01.04.2010, 11:17:19 »
Itse odottelen -20C nesteillä rauhassa max 60 km/h nopeutta ennenkuin käyn huvikseni lasia pesemään. Jos on tarvis niin tietty sitten milloin vain.

Hyvä ratkaisu voisi olla erillinen kytkin pissapojalle, mutta eipä noita uskalla (eikä enää viitsi) nykyautoihin alkaa rakentelemaan. Toimii toi kuitenkin paremmin kuin 504:n "pesupyyhinautomatiikka".  ;)
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

ZIPPER

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #20 : 11.01.2011, 20:27:48 »
Auto: 2008 407 SW 2,0 (automaatti, 53 000 km).

Aivan sama juttu tässäkin autossa, ei vielä puhdistettu. Täyttäessä säiliötä huomasin, ettei korkki sulkeudu kunnolla, vaikka kuinka painaa. Jää raolleen siltäpuolen, mistä avataan. Olisiko mahdolista roskia päästä täyttöaukon korkin välistä? Olisi hyvä olla täyttöaukossa sihti tehtaan jäliltä. Täytyy käydä letkut, suuttimet läpi ja tutkia tarkemmin, löytyykö roskia?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #21 : 12.01.2011, 06:54:10 »
Vielä kaipaisin kokemuksia onko joku todella saanut tuon suuttimen irti. Ruuvimeisselillä vääntelemällä sain vain naarmuja maaliin eikä suutin näyttänyt merkkiäkään että liikahtaisi.

Avaat konepellin ja sieltä takapuolelta löytyy suuttimesta neljä kynttä jotka pitää saada painettua sisään. Lähtee ihan siististi irti.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Kimppi77

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #22 : 26.10.2011, 14:34:52 »
Auto: 2006 407 SW 2,2 Sport (automaatti).

Tuulilasin pesurini ei ruiskuta nestettä tuulilasille asti vaan molempien suuttimien suihku yltää vain konepellin päälle. Olen irroittanut suuttimien läheisyydessä oleva letkut ja ruutannut paineilmaa letkuihin ja suuttimiin. Kun laitan paineilmaa letkuun, porisee pissapojan säiliössä eli täysin tukossa letkut eivät voi olla. Molempien suuttimien suihku ei ole koskaan yltänyt tuulilasin puoliväliä korkeammalle. Vielä viime viikolla toisesta suuttimesta tuli kohtalainen suihku, mutta tällä viikolla ei kumpikaan yllä enää edes lasille asti. Voiko pesurin moottori olla rikki jos suuttimista kuitenkin tulee jotain? Toimiiko takalasin suihku samalla moottorilla, sillä sinne nestettä tulee liiaksikin? Tietenkin tukos voi olla jossain kohdassa letkua jota en saa irroitettua sen ollessa piilossa. En nyt viitsisi viedä autoa huoltoonkaan tällaisen vian vuoksi, mutta pakkohan asia on saada korjattua jollain tavalla. Onko joku käyttänyt autoa huollossa kyseisen vian takia ja jos on niin kuinka kallis projekti oli?

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #23 : 27.10.2011, 16:12:00 »
...Täyttäessä säiliötä huomasin, ettei korkki sulkeudu kunnolla, vaikka kuinka painaa. Jää raolleen ...

Mullakin on tiukka, mutta kuitenkin napsahtaa kiinni kun sopivan kovaa painaa siitä korkin keskikohdilta. Ei se nyt mitään älytöntä painamista minulla kuitenkaan vaadi, mutta muutaman millin korkki taipuu ennenkuin napsahtaa kiinni.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #24 : 27.10.2011, 16:38:52 »
Mulla meni joskus 407:ssa tukkoon se t-haara konepellin tienoillai ni vedin poralla sen auki, nyt sumu osuu lähinnä 20cm lasin ylälaidasta, +100 vauheissa osuu just oikeaan kohtaan :D Vissiin tiputtaa se vena aikapaljon painetta (siinä kait on joku takaisinvirtauksen esto samassa)
Peugeot 3008 hybrid

Terotin

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #25 : 08.12.2011, 21:25:36 »
Auto: 2006 407 1,8 Esplanade  (127 000 km).

Minulla oli pesurissa sellainen vika, että vänkärin puolen lasille suihkusi suht hyvin, mutta kuskinpuolelle roikku ei edes kantanut tuulilasille saakka. Yritin rassata pesurin suutinta ja tein vaikka mitä ihme kikkoja, mutta mikään ei auttanut kunnes kokeilin sellaista, että laitoin lukkopihdit pelkääjän puolen letkuun kiinni ja kokeilin pesuria josko sitä nyt rupeaisi kuskinkin puolelta tulemaan. No ei tullut. Sitä tuli pelkääjän puolelta konepellin saranakohdasta sen muovisuojan alta. Letku oli pyöritelty sinne ihme mutkille ja ajan kanssa oli murtunut. Murtumakohdasta otin pätkät pois ja laitoin suoran liittimen parilla klemmarilla kiinni. Hienosti pelaa taas  ;D

Terotin

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #26 : 09.12.2011, 10:48:28 »
Tässä olisi vielä kuva siitä murtuneesta ja lähes katkenneesta letkusta. Murtumakohtaa en nähnyt ennen kuin otin sen saranamuovin pois ja purin letkun kokonaan kiepiltä saranan ympärilä. Muovi on kiinni yhdellä ruuvilla ja muoviklipsillä. Pahoittelen kuvan huonoa laatua.

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #27 : 11.01.2012, 20:30:33 »
Auto: 2006 407 2,0 Executive (EW10A).

Tänään sitten motaria ajellessani tuulilasin pesurien suihku hyytyi kuin taikaiskusta ja ilta menikin rattoisasti ongelmaa selvitellessä. Lampuille tulee yhä ihan normaalisti mutta tosiaan pissapojista ensiksi lähinnä vähän vaahtoa ja lopulta kauhean sähläilyn jälkeen melkein jo lasille asti. Sain kuin sainkin kuskin puoleisen suuttimen irti konepellistä (vittumainen umpinainen rakenne) ja huomasin että siinä lyhyessä pätkässä on välissä jousikuormitteinen kuula joten ei ihme että puhaltaminen suuttimesta säiliöön päin oli tuskaisaa.

Itse pääletkusta kyllä vettä tulee jonkinmoisella, heikohkolla paineella siihen konepellin liitokselle asti mutta aika vaivalloisesti jaksoin puhaltaa säiliöön kuplia, mikähän tohon nyt iski? Ei kai tuossa kahta pumppua ole, vaan ainoastaan yksi?
508 HDi 163 Allure ´13, man.

juku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #28 : 13.01.2012, 08:40:58 »
Voisiko perimmäinen syy olla tuo sama kuin tuolla Renault-foorumilla oleva ???
http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=8266.msg50799#msg50799
« Viimeksi muokattu: 13.01.2012, 08:44:11 kirjoittanut juku »
Nyt 2008 Allure PureTech 130 EAT-8 ja Citroen Jumper 2.2 Hdi 120  - ex 2008 Active e-Hdi92 2Tronic, 2008 Active Vti82, 407 SW 1,6Hdi, 406 ST GW HDi, 406 SR HDi, 309 XL, 2*205

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #29 : 21.02.2012, 12:57:43 »
Tuli sitten kuskinpuoleinen suutin vaihdettua vaikka olin aivan vakuuttunut siitä että vika on jossain ihan muualla, ja johan alkoi suihkuttamaan hienosti kovemmallakin nopeudella! Eli ostaesani auton kesäkuussa oli jo vanhat suuttimet elinkaarensa ehtoo puolella ja nyt sitten menivät lopullisesti "tukkoon" tai mitä ihmettä tuossa nyt onkaan tapahatunut.  :-\ Kun tammikuussa yritin vanhaa suutinta saada toimimaan en siitä mitään silmällä erottuvaa moskaa ainakaan löytänyt mutta niin vaan oli suihku luvattoman heikkoa yli 60km/h nopeuksilla ja uudella siis roiskii hienosti, ihmeellistä. Ehkä edellinen omistaja on jotain töhnää säiliöön päästänyt, ken tietää...
508 HDi 163 Allure ´13, man.