Ongelma:
Auto: 2004 406 GW 2,0 HDi Executive (automaatti, DAM 9872).
Autossa on ABS ja ESR. Jarrutettaessa poljin painuu helpommin syvempään kuin normaalisti ja polkimessa tuntuu kevyt jumpsutus. Aivan kevyt jarrutus on miltei normaali. Jarrut kyllä pitää ja joskus poljinta nostaessa jarrut "imaisee" eli jarruteho lisääntyy normaaliksi. Poljinta nostaessa jarrutuksen jälkeen ja vain kun auto liikkuu, kuuluu konehuoneesta kuin sähkömoottorin (tai jonkinlaisen pumpun) pörähdys parin kolmen sekunnin ajan, mutta ääntä ei saa kuulumaan jos auto on paikallaan.
Ensin oletin tehostimen hajonneen, mutta se yleensä ilmenee jarrujen kovuutena, tässä ei ole kyse sellaisesta. PP2000 ei löytänyt mitään vikoja. Hyviä neuvoja tarvitaan.
Ratkaisu:
Vika oli oikean käsijarrun alemman kengän kiinnitystapin irtoaminen ja se oli lyönyt anturitappia hieman kauemmas ja yhdestä hampaasta palan pois. Kopautin anturia lähemmäs ja jarrut pelaa hienosti. Vastaava homma vanhemmassa mallissa olisi polttanut jo merkkivaloa.