Kirjoittaja Aihe: 406 - Ei pysy käynnissä (vuoto polttoainepumpusta) (diesel)  (Luettu 849 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Starglazer

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 1998 406 1,9 TD (400 000 km).

Sylinterikannen vaihdon jälkeen auto ei pysy käynnissä, jos käsipumpusta ei pumppaa painetta järjestelmään. Polttoainejärjestelmä saa ilmeisesti jostain paluulinjasta ilmaa.

Polttoainejärjestelmän paine säilyy, jos paluulinjan tilalle laittaa tukitun letkun. Heti, kun paluulinjan kytkee syöttöpumppuun ja pumppaa käsipumpulla painetta, alkaa jostain pumpun tienoilta kuulua ininää ja paine katoaa käsipumpusta.

Jos paluulinjassa olisi vuoto, kai se tiputtaisi alle? Onko pumpun sisällä joku venttiili, joka on tullut tiensä päähän?

Ratkaisu:

Pumppu vuoti akselin juuresta. Akseli oli sen verran syöpynyt, että taidan katsella uuden syöttöpumpun. On melko vaikea huomata tuota vuotoa, jos pumppu on paikallaan koneessa.

GEX-12

  • Vieras
Paluulinjan alkupäässä löytyy esipaineventtiili yleensä lähellä suodatinta ja samalla päästää putkistossa olevan ilman tankkiin. Ainoa paikka, missä ilma estää käynnistymisen, on suutinputkissa ja suuttimissa oleva ilma. Muutenhan syöttöpumppu ja putsarit ilmataan käsipumppauksen yhteydessä.