Auto: 2007 407 SW 2,2 HDi 170 (138 000 km).
Vaihdoin juuri äsken tuossa pihalla omaan autoon koiranluut taakse, hommahan on helppo kun työkalut ovat kunnossa. Esim. kiintoavain räikällä helpottaa hommaa huomattavasti. Alkuperäisten koiranluiden mutterit ovat kokoa 16mm ja pallon paikoillaan pitämiseen tarvittavan Torxin koko on T30. Laitoin tilalle Lemförderin osan, jossa mutterin ja Torxin koot olivat samat kuin tehdasosassakin. Kaikissa tarvikeosissa ei välttämättä ole, halvat ovat 17mm mutterilla ja kuusiokololla varustettuja. Yritin muuten joskus ostaa Motonetistakin noita koiranluita, olivat ihan väärän mittaiset joten kannattaa varmistaa että on oikeanlainen eli
tällainen.
Ainoa asia mikä harmittaa on se että
kolina ei poistunut...
Toisen puolen tanko oli väljistynyt vakaajaan kiinni tulevasta päästä, mutta ei mitenkään merkittävästi. Aivan sama kolina edelleen hitailla nopeuksilla ja kovempaa ajettaessa tuntuu koriin tulevan sellainen ikävä molkotus kokoajan. Siinä kun vakaajatanko oli irti ripustuksista niin nostelin pakettia hieman ja pieni kolina siellä tuntuu olevan. Aavistelin siis jo ennen koeajoa, että ei tule noiden koiranluiden vaihtaminen auttamaan ongelmaan. En vain tiedä miten tuon paikan saisi selville. Kolina kuuluu mulla siis ripustuksien riippuessa vapaana ja ehjillä koiranluilla kattotelineistä heiluttamalla saa myös äänen aikaiseksi. Alkaa mullakin epäilykset kääntyä noiden iskareiden puoleen. Auto meni keväällä katsastuksestakin läpi ilman moitteita, vaikka vielä pyysin inssiä tutkimaan takapäätä tarkemmin. Heilutteli vaan pakoputkea tuloksetta ja laitto leiman paperiin.
Saitko JPL jo FSD:t alle? Olisi kiva kuulla tuntumia kun muutaman kerran heikkona hetkenä noi on ollu jo ostoskorissa, mutta en oo saanu ostettua vielä. Toisaalta taakse vois nopeesti kokeilla noita ehjiä käytettyjäkin. Paljonko niillä on ajettu ja onko sähkösäätöiseen? Mullahan on ihan peruSalusta.
Samalla katsoin myös käsijarruvaijerin kiinnityksen ja laitoin muutaman nipparin sinne sekä lisäksi tankin ja vaijerin väliin hieman pehmustetta, ettei hakkaa sekään (luultavasti).