Moottoriöljy 10000km / 2krt vuodessa.
Vaihteistoöljy kerran vuodessa (3litran osavaihto, helppoa moottoriöljyvaihdon yhteydessä).
Ohjaustehostimen öljy kolmen - viiden vuoden välein.
Jäähdytysneste kahden vuoden välein.
Jarruneste kahden vuoden välein (kokovaihto), 'ilmausvaihtoa' vuosittain että jarruneste vaihtuu satulassa.
Ilmansuodatin kerta vuoteen jos et puhdista välillä tai riko sitä, muuten se kestää vuosia.
Öljynsuodatin aina.
Polttoainesuodatin ~viiden vuoden välein.
Jarrujen herkistely kerran vuoteen, eli palat irti, puhdistus ja liukujumppaa.
Ilmastoinnin kennon puhdistus kerran vuoteen tai tarvittaessa. (Tulee muuten tosi raikasta)
Aikamoinen lista! Itse olen vaihtanut öljyt vain joka toinen vuosi (alle 20 tmk, muistaakseeni oli ihan ohjelman mukaisesti 30 tkm/24kk), jäähdytysnesteet ja jakohihna taitaa kakkosautossa olla jo yli 10-vuotiaita, polttoainesuodatinta en ole koskaan vaihtanut (kakkosautossa siis ainakin 15 vuotta ja 115 tkm ajettu), vaihteistoöljyä en koskaan (manuaaleja), ohjaustehostimen nestettä en koskaan, ilmansuodattimen n. 5 vuoden välein (ei puhdistusta) jne.
Onhan varsinkin kakkosauton huolto jäänyt vähälle, mutta ei siinä toisaalta ole ollut mitään vikoja, joiden jotenkin keksisin linkittyvän laiminlyötyyn huoltoon. Ylipäätänsä tuo 605 on ollut todella vähävikainen auto. Jarrut olen herkistellyt aina renkaita vaihtaessa (en pura mitään, ainoastaan liikuttelen, mäntää, satuloita ja paloja). Katsastuksesta mennyt melkein aina ensimmäisellä läpi. Kerran eivät takajarrulevyt kelvanneet (liikaa ruostetta), kerran raidetangon pää ja viimeksi tuli sitten jo ruosteongelmia (siis 605). 607:ssa ainoa hylky tuli yläkääntölaakereista. 607:ssa antureita on saanut vaihdella, mutta muuten korjauksia varsin vähän siinäkin.
Oli tuossa 605:ssa kyllä parin viikon jakso kaksi vuotta sitten jolloin turbo ei toiminut lainkaan. Ehkä se jotenkin linkittyy harvaan öljynvaihtoon? Alkoi kyllä toimia jo ennen kuin vaihdoin öljyt ja on toiminut nyt reilut kaksi vuotta ongelmitta.