3008 HDI120 EAT6 Allure -18 ajettu 20 tkm. Hyvä ja vakaa ajettava, kevyt ohjaus. Suht hiljainenkin. Istuma-asennonkin saa hyvän tällainen pienikokoisempi mieshenkilö, sähkösäätöinen kuskinpenkki. Saisi olla ainakin yksi esiohjelmoitava asetus lisää näiden kahden lisäksi. Penkinlämmittimet tehokkaat. Takapenkeille ei ikävä kyllä saa lämmitystä, kuten ei myöskään ratin lämmitystä.
Sähköisestä takaluukusta sen verran että voisi antaa äänimerkin kun se reagoi jalan heilautukseen eikä vasta kun luukku alkaa aueta/sulkeutua. Viiveen aikana ehtii monta kertaa heilutella jalkaa turhaan. Luukussa toinen nappi jonka painamalla saa auton kokonaan lukittua kun sulkee luukun jalan heilautuksella. Tämä saisi myös toimia kun luukun sulkee viereistä punaista sulkunappia painamalla. Nyt sen painaminen poistaa toiminnon ja auto ei lukitu.
Adaptiivinen vakionopeudensäädin aika terävä toiminnassa, jarruttaa kovasti jos joku ajaa edellä olevan väliin. Myös pisin säädettävä välimatka on liian lyhyt, 2,5 sek. Poliisin sakotusraja on 3 sek! Hyvää taas että vakkari jarruttaa tehokkaasti kun nopeutta säätää siitä alemmas. Vakkarin käyttökytkin piilossa mutta sitä oppii kyllä käyttämään. Liikennemerkkitunnistukseen liitetty nopeuden ohjelmointimahdollisuus taas turha koska säädän aina nopeuden 5-10 km/h yli rajoituksen. Liikennemerkkitunnistuksen nopeusnäyttö häviää hetken päästä, ei mitään järkeä. Jonoaputoimintaa tässä ei ole, joten pysähtelevässä hiljaa etenevässä ruuhkassa adaptiivisesta vakkarista ei ole hyötyä. Nyttemmin sellaisenkin ilmeisesti saa. Ei ole automaattista käsijarrua muuta kuin start/stop toiminnan yhteydessä. Vähän harmittaa ettei ole EAT8, pari kuukautta myöhemmin olisi ollut. Hyvä ettei suorakytkentä vaan perinteinen momentinmuunninvaihteisto. Valot ihan kelvolliset ja vaihtoautomatiikka toimii hyvin. Takavalot palaa päiväajovalojen kanssa, hyvä. Radio ei kovin hyvä, kadottaa välillä esiohjelmoidut asemat. Ulkonäkö, edestä hyvä, takaa ei ihan niin. Jos nuo edelläluetellut puutteet saisi korjattua niin voisi käydä ihan ainoasta autosta, nyt lähinnä emännän kauppakassi.