Tuli tänään vaihdettua tuo alapallo ja tuskin kukaan sitä tuntiin tekee niin kuin täällä joku on väittänyt. Siis siitä aika, kun rengas irti ja lopuksi takaisin. Vaihdoin viikko sitten toisen ja siihen ostin alkuperäisen, joka maksoi 125 e ja toisen ostin Motonetista ja se maksoi 79 e. Kummatkin näyttivät olevan SKF:n laakereita ja numerot samat. Saa nähdä hajooko halvin ensin.
Siihen vaihtoon sen verran neuvoa, että se vetarin mutteri kannattaa irrottaa viimeistään siinä vaiheessa, kun jarrusatula on paikallaan, niin joku painaa jarrua, kun kierrät mutterin auki .Ja ennen kuin irrotat sen alatukivarren pultin, niin sido vetari rautsikalla kiinni, niin ei tarvitse varoa, että pullahtaa toisesta päästä ulos ja vuotaa öljyä laatikosta.
Ja varaa torx-hylsyt 14 ja 18 mm sekä torx-tapit satulan irrotukseen. En nyt muista kokoa, mutta kannattaa ostaa sarja, jos meinaa pösöjen kanssa pelata. Ja joku oli taistellut sen laakerin hylsyn kanssa ja käyttänyt dremeliä, mutta sen saa helposti pois, kun laittaa toiselle puolen vaikka moskan kyljen ja lyö vasaralla toiselle puolen, niin se halkeaa (ja kannattaa siinä vaiheessa olla lasit, kun tuppaa lentämään siruja).
Ennen kuin laitat renkaan paikalleen, niin poraa sinne uuden osan pohjaan 4,8 tai 5 mm reikä ja tee M6-kierretapilla kierteet ja kierrä rasvanippa. Rasvaa sisään ja renkku paikalleen ja homma valmis. Luulen, että vaikka laitat vain keväällä ja syksyllä nipasta rasvaa, niin ei tarvitse ihan heti uutta osaa vaihtaa.