« Vastaus #32 : 19.02.2013, 01:41:17 »
Luitko viimeisen viestini? Siitä löytyy syy miksi ehdotin nippusidettä.
Sen verran lisätietoa että liukulaakeri irtosi kohtuu pienellä vääntämisellä, toiseen päähän akselia 8mm kiintoavain ja hyväleukaisilla pihdeillä pyörittelemään. Pienillä viiloilla ruosteet pois ja nyt pyörii hyvin. Mitä kohtia noista kannattaa rasvata? Liukulaakerin/akselin päässä oleva kuppi on ainakin nyt kirkas joten tuskin siellä on vaseliinia koskaan ollut. Onko liukulaakereita tapana rasvailla? Riittäisiköhän liukulaakerin liukupintojen kevyt pyöräytys vaseliinisella sormella?
Toinen juttu että liukulaakerin ulko-osaa paikallaan pitävä "kruunu" on ihan kunnossa. Noiden sakaroiden pitääkin sojottaa tuolla tavalla. Kun liukulaakerin ulko-osan painaa kruunun sisään, jää sen yläpinta jokseenkin kruunun tasalle.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2013, 01:47:00 kirjoittanut vpera »
Kirjattu
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207