Kirjoittaja Aihe: 407 - Ei käynnisty  (Luettu 7936 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juba80

  • Vieras
407 - Ei käynnisty
« : 28.01.2018, 10:24:18 »
Auto: 2006 407 2,0 (EW10).

Naksahtaa startatessa. Aamulla pösö lähti käyntiin normaalisti, kävi noin minuutin verran ja sammui kuin sauna lyhty. Tämän sammumisen  jälkeen ei ole luvannuttakaan käyntiin, naksahtaa vain kun starttaa. Bensa pumpulta ei kuulu mitään ääntä eikä puhaltimen läpiltä kun vääntää virrat päälle. Kaikki sulakkeet ovat ehjät sisältä olevasta rasiasta ja konehuoneesta, myös isot sulakkeet sulake boksin alta. Akun jännite on levossa 12,55 v, eli ihan ok. Tämä naksahdus kuuluu sisältä olevasta rasiasta ja kun jonku kerran naksauttelee tulee ekonomi mode päälle. Kaikki sähkö härpäkkeet toimii sisällä paitsi puhallin. Autoon on vaihettu konehuoneessa oleva sulake boksi kesällä, olisiko taas se hajonnut? >:( Heti kun alkoi pakkaset, niin tulee abs/esb vikavalo ja joinakin päivinä ei tule. Vika koodit luettu kun esb/abs valo palaa, niin taka antura viallinen joka vaihettu, mutta silti syttyy.

itarumaa

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty
« Vastaus #1 : 28.01.2018, 10:50:25 »
Mulla oli sama ongelma 307 autossa, taitaa olla sama 2l konekin ja kyllä se oli se akku. Latasin sen täyteen, ei ollut ongelmia sen jälkeen. Toki olet mitannut akun mutta oireet oli kyllä mulla 100% samat.

juba80

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty
« Vastaus #2 : 28.01.2018, 11:10:36 »
Starttasiko auto ollenkaan ja surahtiko bensa pumppu kun laitoit virrat päälle? Ei pyöri startti, eikä surahda bensa pumppu.

juba80

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty
« Vastaus #3 : 28.01.2018, 18:08:32 »
Akku ladattu täyteen ja kokeiltu, mutta ei muuta kuin naksahtaa sulakerasiassa. Muutaman kerran kun yrittää,niin sitten menee economy mode tilaan eikä enää naksahda. Taisi pösö rukka käynnistyä viimeisen kerran. Tuntuu tämä 407 olevan melko vikaisa verrattuna 406 tai 607.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 407 - Ei käynnisty
« Vastaus #4 : 28.01.2018, 18:30:00 »
Tarkistaisin koneen ja korin väliset maadoituspisteet. Puhallin kuuluu toimia vasta auton käydessä. Ja akunkenkien pitää olla tarpeeksi tiukat, jos on ne pikalukitteiset.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 407 - Ei käynnisty
« Vastaus #5 : 28.01.2018, 19:03:04 »
Helppo konsti testata akun maadoitus maadoittamalla miinusnapa vaikka apukäynnistyskaapelilla runkoon. Näin voi sulkea pois maadoituskaapelin mahdollisen kontaktivian.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 407 - Ei käynnisty
« Vastaus #6 : 28.01.2018, 21:01:53 »
^ Just noin!  :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

am_tiainen

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 124
Vs: 407 - Ei käynnisty
« Vastaus #7 : 30.01.2018, 11:26:44 »
Oletko kokeillut startata toisella tai uudella akulla? Tuo Economic mode kun viittaisi siihen ettei akku pidä virtaa.

Jos startti toimii uudella akulla, niin seuraavaksi tulee varmaankin se vika, ettei auto starttaa vaikka startti pyörii. On tyyppiominaisuus ainakin osassa Peugeot malleissa jos seisova liian pitkään ilman starttausta. Pidä silloin kaasupoljinta pohjassa startin yhteydessä, äläkä luovuta ennen kuin auto starttaa. Voit joutua pitämään starttia + kaasupoljinta yhtäjaksoisesti jopa 30 sekunnin ajan. Jos 30 sekuntia ylittyy, pidä pieni paussi (ettei startti ylikuumene) ja yritä uudelleen. Toisella kerralla viimeistään pitäisi jo käynnistyä.

juba80

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty
« Vastaus #8 : 31.01.2018, 21:35:41 »
Tänään on tutkittu pösöä, että mihinkä sulakkeeseen tulee virta ja mihin ei. Sisällä olevaan sulake rasiaan tulee kaikkiin sulakkeisiin virta, mutta kone huoneen puolella olevaan ei tule kaikkiin. Konehuoneessa olevan sulakerasian olla oleviin maxi sulakkeisiin tulee kaikkiin virta. Sulakerasiaan ei tule kolmeen sulakkeeseen virtaa ja ne ovat: polttoainepumppu, ilmapumppu, itsesopeutuvan vaihteiston ohjainlaitteen virransyöttö (+virtalukon jälkeen). Autoa on kokeiltu myöskin kahdella eri akulla mutta loppu tulos sama, ei starttaa muuta kuin vain naksahtaa. Virta ei kulje konehuoneessa olevan sulakerasian kautta eteenpäin. Mikähän tämän boksin hajottaa, kun boksi on vaihettu viimeksi 7/2017?

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 407 - Ei käynnisty
« Vastaus #9 : 31.01.2018, 21:59:59 »
Mittasitkos virrat päällä? Esim. polttoainepumpulle virrat tulee releensä kautta jne.

juba80

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty
« Vastaus #10 : 31.01.2018, 22:44:29 »
Kyllä virrat päällä mittasin

juba80

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty
« Vastaus #11 : 03.02.2018, 16:11:01 »
Tänään taas sormet jäässä tutkittu pösöä. Sen verran korjausta tuohon viime kertaiseen virtojen etsiskelyyn, että tällaisiin sulakkeisiin ei tule virtaa: moottorin ohjauksen toimilaitteet (sytytyskela,magneettiventtiilit,lambda-anturit), ilmastointilaitteen tuuletuspuhallin tai ei käytössä ja bensapumppu. Nämä sulakkeet ovat siis kone huoneen boksista ja testattu virtojen ollessa päällä. Boksilla on vuoden takuu ja on vasta puoli vuottta vanha, niin menee takuuseen. Mutta eivät voi toimittaa uutta vasta kuin kuukauden päästä tai enemmänkin voi mennä aikaa. Mistähän saisi kyseisen boksin tai oliksiki jollakin myydä ylimääräinen? Onko muuten erillistä startin sulaketta ollenkaan?
Startin testasin suoralla virralla että toimii ja bensapumpun myös.
Olen ajanut tällä 407 vasta 15000km, enemmän aikaa on ollut joku rikki kuin ehjä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ei käynnisty
« Vastaus #12 : 03.02.2018, 21:09:08 »
Koodilla L-02 boxi hyllyssä, jolla voisi kokeilla, jos saama koodi. Olihan samalla koodilla tuo uusittu boxi, kuin alkuperäinen? Bensapumppu ja ruiskutus yms. selviävät oheisista kaavioista. Niille on olemassa logiikan ohjaamat releet. Startille menee ohjausvirta boxilta kaksinapaisesta liittimestä, joka on soikiona pistokkeena boxissa.Jompi kumpi johdoista, ohmisesti voi mitata solenoidin matalan resistanssin.
Boxi avattuna ja aikamoinen Welho on, joka tuon korjaa...kaksikerrospiirilevy ja osa releistä on valettuna kumimassaan  ;).
« Viimeksi muokattu: 03.02.2018, 21:22:32 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

juba80

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty
« Vastaus #13 : 03.02.2018, 22:27:07 »
Rekisteri numerolla haettiin vaihettu boksi ja kummassakin on tuo koodi BSM-L02-00,eli oikea pitäisi olla. Ihmetyttää vain,että mikä boksin taas hajotti vai onko aivan tuurissaan kauan kestää? ::) Todennäköisesti tämäkin boksi on kerta rikki, kesti n.6kk. Saisikohan autoa millään konstilla käyntiin muuta kuin boksin vaihdolla?

juba80

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty
« Vastaus #14 : 03.02.2018, 22:37:36 »
Sellaista vielä, että voisiko vika olla jossain muualla kuin tuossa kyseisessä boksissa mikä kannattaisi kokeilla?