Kirjoittaja Aihe: 3008 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 44779 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #45 : 11.08.2011, 19:01:54 »
Kesäkuun lopulla on ilmestynyt uusi imusarja thp koneisiin. Osan numero: 16 074 930 80
Olisko tuo se imusarja missä huohotus tuodaan mahdollisimman lähelle sylinterikantta?

Löytyy serviceboxista mutta hintaa sille ei näy. Huomaa että imusarjoja on eri ilmasto-olosuhteisiin. Kylmät ilman alat ja erittäin kylmät ilmanalat merkattu tälle uudelle numerolle. Aiempi osanumero edelleen ilmeisesti muihin ilmanaloihin ja sen hinta näkyy kyllä.


1607493080    ILMA JAKAJA       *** EUR      *** EUR      *** EUR     
    
00000361T0    ILMA JAKAJA       36,59 EUR      45,00 EUR      45,00 EUR     
    
« Viimeksi muokattu: 11.08.2011, 19:15:54 kirjoittanut Nemo »
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

Japi

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #46 : 11.08.2011, 19:09:25 »
Ainakin thp 156 ja thp 175 koneisiin sen pitäis serviceboxin mukaan sopia...  :)

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #47 : 11.08.2011, 19:57:13 »
3008:sta oli muuten tullut THP 163 versio. Siinä imusarjan varaosanumero on: 16 074 930 80
RCZ:n thp 200 koneessa ei tuota imusarjaa näköjään vielä käytetä. Siinä on se vanhempi versio.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2011, 20:02:22 kirjoittanut SamiL »
Peugeot 3008 hybrid

Vesa

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #48 : 02.11.2011, 19:25:18 »
Syksy on taas saapunut! Siksipä lähdin kyselemään ennen pakkasia tuosta uudesta "korjaussarjasta" 3008 thp koneeseen. Kuulinkin (kuten täälläkin on kirjoitettu) että tehtaalla olisi uusi fixi vaivaan. Edellisestä kun ei ollut apua.
Varasin tällä kertaa Autokeskuksesta ajan (entiset huollot oli tehty Automaassa). Siellä luvattiin hommata kaikki osat korjausta varten.
Kahta päivää ennen huoltoa auto jätti tienposkeen +10 C:n kelillä. Tällä kerralla jonkinlainen anti-pollution -herja (itse en ollut paikalla). EIkun hinaukseen taas kerran ja sijaisauto alle.

Päivää ennen varattua imusarjahuoltoa auto "tuli kuntoon". Muina miehinä puhelmessa kysyin, että huomenna sitten tuon auton takaisin. TÄllöin ilmenikin, että ei tuota imusarjaa noin vain voida vaihtaa. "EIhän meillä ole mitään vika historiaa (koska huollettu ennen Automaassa) eikä vikaa voida näyttää toteen". Totesin tähän, että varmasti tehtaalta tuon sinne keväällä jätetyn korjauspyynnön saatte, jos haluatte. Ja miten minulle ei ole kerrottu, että huomenna ei autolle tehdäkään mitään! Olisin siis vienyt aamulla auton turhaan Autokeskukseen!!

Tämän lisäksi autossa on ilmennyt tehojen hävikkiä aina välillä nyt syyskeleillä. JOskus koko työmatka mennään puoliteholla.
 
Mittarissa 26 000 ja  auto ollut kymmenisen kertaa huollossa 1,5 vuoden aikana. Puolet näistä kerroista se on sinne hinattu.

Alkaiskohan tämä leikki olla tässä.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #49 : 02.11.2011, 20:48:10 »
Parisen viikkoa sitten keskustelin näistä uusista imusarjoista paikallisen merkkikorjaamon päällikön kanssa. Uusia imusarjoja ei ollut vielä silloin saatavissa eikä maahan  tulevien määrästä tietoa ja tuleeko mahdollisesti kampanja vai ei. Sen edellisen uuden imusarjan asentamiset lopetettiin alkutalvesta, kun niistä ei ollut apua eikä huoltoliikkeillä ollut mitään kättä pitempää jäätymisen estämiseksi. Esim. oma 20000 km ajettu 308 GT oli virhevastuiden välttämiseksi  vaihdettu naapuri autoliikkeeseen ja kaikki THP koneiset oli pantu samalla tyylillä kiertoon, nimimerkki talvea odotteleva. :)

Vesa

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #50 : 03.11.2011, 23:17:24 »
Autokeskuksesta ilmoitettiin tänään, että uusi imusarja asennetaan autoon. Lupa asennukseen oli saatu tehtaalta. Huollon varaus tietty meni muutaman viikon päähään. Toivotaan että lämmin syksy jatkuu...

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #51 : 04.11.2011, 07:53:02 »
Autossasi on kyllä joku muu ongelma. Imusarjat ei vielä oireile.  Kannattaa viedä auto johonkin parempaan huoltoon.
Peugeot 3008 hybrid

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #52 : 04.11.2011, 08:17:49 »
Uudet imusarjat on todettu toimivaksi. Lisä varmuutta saa kun muuttaa moottorin ilmanoton pakosarjan lähelle. Mutta tuossa vesan autossa on joku muu ongelma jota huolto ei ole osannut korjata. Väitän,  että on ihan turhia korjaamo käyntejä lähes kaikki. Veisin auton korjaamoon jolla on homma hallussa. Esim. Mäkelän kone järvenpää.
Peugeot 3008 hybrid

Jykke

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #53 : 04.11.2011, 08:20:22 »
"Depollution System Fault/Failure" on yksi ensimmäisistä oireista kun THP koneessa on jako lipsunut. Oikealla vikakoodilla tietysti saisi enemmän irti. Onko huollossa tarkistettu nokkien ajoitus? Jo 2-asteen heitto aloittaa tuon vikakoodihe***tin...

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #54 : 04.11.2011, 10:22:27 »
Pyydä tarkistamaan onko jako kunnossa.

Samalla toki voisivat vaihtaa jakopyörät ja niiden ruuvit. Eikä pahitteeksi ole vaihtaa ketjunkiristintäkään.

http://www.youtube.com/watch?v=3sfoRc-XSgQ
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

Premium

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #55 : 13.11.2011, 16:37:24 »

Vesa

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #56 : 16.11.2011, 22:31:06 »
Auto oli viikon korjaamolla. Tuo tehottomuus johtui juuri jaon ajoituksesta. Se oli lipsunut pieleen. Samalla vaihdettiin uusin imusarja, mikä oli jo tullut korjaamolle. Päivitettiin myös moottorin ohjainyksikkö. Joten nyt pitäisi olla kaikki tältä osin kunnossa.
Ainoastaan huolettaa tuo, että jako on päässyt lipsumaan. Lipsuuko jatkossakin kun takuu loppuu?

Jykke

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #57 : 16.11.2011, 22:59:47 »
Just... 2007 vuodesta tähän päivään eivätkö vieläkään osaa tehdä osia tai ohjeistusta niin että lipsunta loppuisi. Pultteja ja pinjoneita päivitelty tässä välissä ties kuinka monta kertaa, eikä silti pidä. Toivotaan silti parasta ettei sielä ole ollut ihan tumpelo tekemässä remonttia ja pultit on nyt oikeissa momenteissa sekä kitkapinnat puhtaana.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #58 : 16.11.2011, 23:18:16 »
Lipsuuko jatkossakin kun takuu loppuu?

Takuu voi loppua, mutta tuotevastuu ei tuon ongelman osalta ihan äkkiä lopu. Itselläni 2,5 vuotta sitten käyttöönotettu 308 THP-koneella ja 1,5 viikon päästä menossa samasta aiheesta huoltoon ja takuuseen menee. Auton tehdastakuu siis päättynyt jo kesällä, mutta sama vika korjattu vajaa vuosi sitten viimeksi ja nyt tulossa jo yhteensä kolmas korjaus samaan ongelmaan ja tuskinpa vaan on viimeinen kerta.

Samaa ongelmaa esiintyy myös 508 THP 156:ssa ja RCZ THP 156:ssa, eikä ole mitään yksittäistapauksia nekään.

Benkku

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #59 : 17.11.2011, 02:28:33 »
Just... 2007 vuodesta tähän päivään eivätkö vieläkään osaa tehdä osia tai ohjeistusta niin että lipsunta loppuisi. Pultteja ja pinjoneita päivitelty tässä välissä ties kuinka monta kertaa, eikä silti pidä.

Niinpä. Pienen Woodrudd-kiilan ja kiila-uran koneistuksen 'säästö' 'tulee paperilla edulliseksi'. Ihmettelen vain ettei aiempien moottoriperheiden kokemuksista, ole 'opittu' mitään.