Auto: 2003 406 GW 2,0 Executive (automaatti).
Se on sitten hauska herja tuo Antipollution Fault.... Kuten tuolla toisaalla kerroin, sain tuota tekstiä alkukesästä lueskella piippausten kera useampaankin otteeseen. Paras arvaus asiaan vikakoodien luvun perusteella oli lisäilmapumpun toimimattomuus, mutta onneksi en suinpäin suostunut antamaan lupaa kalliin pumpun vaihtoon. Vikakoodin ilmaantuminen oli tuohon diagnoosin nähden täysin epäloogista, etten sanoisi sattumanvaraista, eikä autossa muutoin voinut havaita minkäänlaisia oireita käynnin, tehojen tai minkään muunkaan suhteen.
Hiukan alkoi pakollisen vuositarkastuksen lähestyessä jo kihoamaan tuskan hikeä otsalle, mutta yllättäen muutamaa päivää ennen katsastajan tapaamista valo itsestään päätti sammua. Käytiin sitten vain tyhjentämässä vikamuisti (lisäilmajärjestelmän häiriöilmoituksia löytyi useampia), vaikeuksitta leimalla (vaikkei sieltä nykyään enää mitään leimaa saakaan) ja kuinka ollakaan, muutaman päivän kuluttua taas, Oh my Antipollution!
Keäsisenä aamuna, vajaan puolen tunnin ajon jälkeen, jälleen ilman mitään oireita, taatusti lämpimällä koneella, piipitykset ilmoille ja Antipollution Fault-herja näyttöön!
Tällä kertaa sitä joutui kuuntelemaan noin viikon verran, jonka jälkeen taas yllättäen hävisi itsestään, eikä nyt viimeisen liki kuukauden aikana ole ilmoittanut itsestään millään tavalla. Mystistä, sanon minä.