Kirjoittaja Aihe: 406 - Virtalukko jumissa  (Luettu 1531 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Osajaska

  • Vieras
406 - Virtalukko jumissa
« : 05.01.2019, 12:14:23 »
Arkistoitu ohje: 406 - Virtalukko jumissa (virtalukon pohja)
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 406 - Virtalukon pohjan vaihto


Auto: 2001 406 x,x HDi.

Torstaina lähdin töistä klo 16 ja ajoin paikallisen prisman pihaan. Yritin sammuttaa... mitä ihmettä, ei sammu. Avain ei liiku mihinkään. Lämppäri sammui siinä avainta väännellessä. No ei kun kotiin ja tukehduttamalla sammutin auton parkkiruutuuni. Kokeilin startata, ei, avain ei liiku. Ei myöskään poispäin. Valot palavat mittaristossa, radio ka ajotietokone toimivat jne. Nykäisin akusta miinuskengän irti ja tyhjensin auton arvokamppeista.

Pikaisesti googlaten vika tuntuu olevan virtalukon pohjassa kun lämppärikin sammui. Kaverilta auto lainaan ja motonetista uusi, 23 euroa. Nyt ohjauspyörän ympäriltä on otettu muovit pois, lukkopesän ruuvi on irti, ajonestoa ei saanut irti ilman avaimen rikkomista, no onhan vara-avain. Ongelma on että nuo haitat jotka lukkopesää pitävät putkessa, eivät ilmeisesti anna periksi ellei avain ole ns ykkösasennossa?

Mitä jos avain ei käänny ykkösasentoon, ei ylipäätään mihinkään. Ilmeisesti tässä on myös koko lukkopesän korjaus edessä, mutta en viitsisi hajoittaa tätä ratin lukkoputkea.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Virtalukko jumissa
« Vastaus #1 : 05.01.2019, 13:34:39 »
Itse sain lukkopesän pois kampeamalla kehystä senverran että lukkopesä tuli pois holkista. Onko lukon pohja vastaava uudessa ja vanhassa, niissä on eroja.


Miihhali

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 211
Vs: 406 - Virtalukko jumissa
« Vastaus #2 : 05.01.2019, 17:19:16 »
Itselläni kävi juuri sama homma aikanaan, mutta tapahtuma paikkana oli leima konttorin piha ja tietenkin viimeinen leima päivä. En enää muista miten sain lukon irti, varmaan jotenkin puoli väkisin kampeamalla. Mutta korjaukseen käytin vanhemman mallin pohjaa. Muuten oli sama, mutta liittimet täytyi tinailla uudemmasta.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
Peugeot 607 2.0 HDi136 2007
purkuautot (407sw + 307sw + 605)

406nemotin

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 406 - Virtalukko jumissa
« Vastaus #3 : 10.01.2019, 16:57:58 »
Täälläkin sama tilanne. Minulla kävi niin, että avaimen ns. "teräosa" irtosi siitä kaukosäädin/ajonestomokkulasta. Se näkyy olevan ihan painamalla siinä kiinni, joten ei hajonnut kuitenkaan.
Itse sain aseöljyllä liottamalla lukon pelaamaan senveraan että avain rupesi kietymään, jolloin sain lukon ja virtalukon pohjan irti. Minulla oli myös virtalukon pohjan lisäksi, lukko sen verran kulahtanut ja tuntui kanittavan, että korjauksena oli uusi lukko ja virtalukon pohja.