Auto: 1999 406 GW 1,8 (16-ventt.).
Ongelmana on, että kuljettajan etujarru jää ajossa laahaamaan päälle. Jarrusatula lämpeää siis selvästi ajossa, vaikka hanttarin puoleinen olisi ihan viileä. Lisäksi risteyksiin hitaasti rullatessa huomaa selkeästi, että jarru on vähän päällä.
No, ensimmäinen oletus liukutappien ryytymisestä oli väärä. Nätisti liikkuivat, ja ulompi sekä sisempi pala olivat kuluneet tasaisesti. Sitten huomasin, ettei satulan mäntä mene sisään kuin huomattavalla voimalla - koitin jumpata ja voidella satulaa huonoin tuloksin, joten ostin suosiolla uuden. Vaan vika on edelleen päällä! Huomasin kuitenkin, että vanhan satulan mäntä painui irtonaisesta satulasta sisään kohtuullisen helposti, eli onko enää muita vaihtoehtoja kuin joku palkeenkieli jarruletkun sisällä? Päällepäin letku näyttää virheettömältä, vaikka onkin luultavasti alkuperäinen. Eihän tehostin- tai pääsylinterivika voi aiheuttaa tällaista, kun muut pyörät tuntuvat pysyvän viileänä ja toimivan hyvin?
Kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaa kommentoida...