Auto: 2004 407 2,0.
Tänään käytin merkkihuollossa pesoseni, aiheena sähkökäyttöisen / muuttuvatoimisen ohjaustehostimen pumpun ns. öljykuohunta. Tehostinöljynä käytetty kesästä lähtien maahantuojan suosittelemaa Totalin Fluid.DA-9730.A5 kamaa. (Kesällä vaihdettu hammastanko, joka laski öljyt asfaltille, tuolloin öljyksi kuulemma laitettu ed.main.oilia.)
Siis tänään poikkesin merkkiliikkeeseen öljyn runsaan vaahtoamisen vuoksi, koska pelkäsin esim. kavitointia tai vastaavaa joka voisi aiheuttaa vauriota. No, huollossa mainittiin, että tuttu oire näissä joissa sähkökäytt. tehostin. (iso-paha-SUSI) Rutiini homma heille, kone käyntiin, tehost. täyttökorkki auki ja rauhallisesti rattia ääriasennosta toiseen, kunnolla ajan kanssa, samalla tarkkaillen öljypinnan tapahtumia, tarvittaessa öljyä lisäten kunnes pinta stabiloituu eli asettuupi kirkkaaseen nestemäiseen muotoon. Toimenpide oli vain pumpun ilmaus, joka kuulemma saattaa viedä useammankin hetken aikaa, joissakin tapauksissa. Kohdallani ehkä parikymmentä min. Seurasin hommaa vierestä, joka vaikutti yksinkertaiselta, mutta pumppusysteemi ei kyllä saanut heiltä kehuja. (Uusissa kait palattu hihnakäyttöiseen/perinteiseen,otaksun) Tietääkseni meitä tehtaan testihenkilöitä on Suomessa todella lukuisa joukko kokeilemassa näitä lapsuksia.
Pitkää pinnaa ja malttia muillekkin.