Kojelaudan irroitusohjetta ei näyttäisi enää olevan, itsekään en valitettavasti ole ottanut ohjeita talteen, mutta...
Kiinnityspultit avaamalla...
- kojelaudan päädyissä (2 + 2 pulttia ovaalin muotoisten peitelevyjen alta)
- 'tuulilasin alareunassa' tulo-ilma aukon reunoissa (1 + 1 kpl) ja keskellä (1 kpl) peitelevyjen alla
- hansikaslokeron valaisin paneelin yläpuolella 1 kpl
apukuljettajan jalkatilan keskikonsolin puoleinen sivuverhouslevy...
- jalkatilan (kojelaudan alla sijaitsevan) ilmasuuttimen päädyssä 2 ruuvia
- sivuverhouslevyssä 1 kiinnitysruuvi jonka 'reikä' löytyy tunnustelemalla verhouksen pintaa (sijainti suunnilleen muutama sentti keskikonsolin pystystä etusivu/verhouslevyn takareunasta keulaan päin).
- taaemman (penkin etupuolelle suuntautuvan) ilmasuuttimen kohdalta verhouspala irtoaa vetämällä -> kiinnitys kynsillä
Lämmönvaihdin kennon irroitus...
- kennon päädyssä 2 kpl kiinnitysruuveja, sekä kennon tulo- ja paluuputken kiinnitys putkien välistä yhdellä pultilla
- aseta jalkatilaan/kennokotelon reunalle esim. aukilevitetty muovipussi sekä imukykyistä materiaalia -> froteepyyhe tmv. ja työnnä putkia moottoritilaan päin n. 5 cm (tai vedä moottoritilan puolelta)
Tarvittaessa (mikäli putket eivät liiku keulaan päin) löysää putkien rintapellin läpiviennistä kumitiivisteen kiinnitys (käsiksipääsy moottoritilan puolelta -> kiinnitys putkien välissä), mutta älä irroita tätä mutteria (vai oliko se pultti ei muista ulkoa varmaksi)... eli mutteria muutama kierros löysälle samalla jompaa kumpaa putkea vetäen/nitkuttaen jne.
Nyt voikin kennon irroittaa eli joko 'pää jalkatilaan ja vasemmalla hartialla' tai muuten kojelautaa apukuljettajan puolelta n. 40 mm kohottaen voi kennon vetää pesästään.
Puhdista kennokotelo, erityisesti mikäli autossa ei ole jatkuvasti käytetty raitisilmasuodatinta.
Asenna vara-osakennon otsapintaa kiertämään kennon mukana tullut tiiviste.
Työnnä kenno pesäänsä -> kojelautaa kohottaen jne.
Puhdista putkien olakkeet ja asenna kennon mukana tulleet O-renkaat putkien olakkeisiin.
Vedä putket kennon reikiin.
Kiinnitä putket kiinnitävä alumiinipala ja kennon koteloon kiinnittävät ruuvit.
Kiinnitä kojelauta ja rintapellistä läpiviennin mutteri.
Täytä järjestelmä jäähdytysneste seoksella, lämmityskäytä -> tarkista vuotaako.
Kiinnitä verhouslevy ja suuttimen päätykappale.
Lisäksi... 'saattaa olla kannattavaa'
pari päivää ennen asennustyötä. Tiivistää uudesta kennosta päädyn liitos (eli 'valaa' alumiinipäädyn ja kiinnityskynsien/muovipäädyn saumakohta) polymeerimassalla.
Omiini ja muutamaan muuhunkin tehtynä -> yksikään ei ole vielä (about 3, 5, 7 saati 9 vuoteen) vuotanut.