Kirjoittaja Aihe: 607 - Huolto ja huoltohinnat  (Luettu 12094 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
607 - Huolto ja huoltohinnat
« : 18.01.2018, 23:49:56 »
Löytyyköhän jostain FL 607 Suomen huolto-ohjelmaa ja etenkin v6 bensalle? Kilometrit, aikarajat ynnä muut mitä siihen kuuluu
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

aapelih

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #1 : 23.01.2018, 01:58:02 »
Tässä on oman faceliftin (-06) alkuperäisen huoltokirjan mukainen huolto-ohjelma bensakoneille:



Huoltovihkon mukaan airbagit ja vöiden pyrotekniset kiristimet tulisi myös uusia 15 vuoden välein. :P

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #2 : 23.01.2018, 11:22:19 »
Kiitos aapelih  :)
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #3 : 23.01.2018, 20:55:23 »
Ei sekään auto muuta kummempi ole ja jos huollat vaikka näin niin varmasti huollat paremmin kuin yksikään merkkihuolto, käyttäen vähintään suositeltuja laatuja, ja ei varmasti vie konkurssiin.

Moottoriöljy 10000km / 2krt vuodessa.
Vaihteistoöljy kerran vuodessa (3litran osavaihto, helppoa moottoriöljyvaihdon yhteydessä).
Ohjaustehostimen öljy kolmen - viiden vuoden välein.
Jäähdytysneste kahden vuoden välein.
Jarruneste kahden vuoden välein (kokovaihto), 'ilmausvaihtoa' vuosittain että jarruneste vaihtuu satulassa.
Ilmansuodatin kerta vuoteen jos et puhdista välillä tai riko sitä, muuten se kestää vuosia.
Öljynsuodatin aina.
Polttoainesuodatin ~viiden vuoden välein.
Jarrujen herkistely kerran vuoteen, eli palat irti, puhdistus ja liukujumppaa.
Ilmastoinnin kennon puhdistus kerran vuoteen tai tarvittaessa. (Tulee muuten tosi raikasta)

Tulpat ja hihna tuossa lukeekin mutta tuo hihnan 48kk on todella alakanttiin kun miettii että se on aika leveää remmiä ja itse muistelen puhuttavan 6v/120tkm suosituksesta? Kai se on siellä pohojammaalla lyhennettävä sitä vaihtoväliä muutenkin.
Audi A4 Tdi Q

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #4 : 23.01.2018, 21:37:54 »
Ja saman koneen kun istuttaa sitikkaan niin puhutaan 10 vuoden vaihtovälistä jakoremmille..
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #5 : 23.01.2018, 23:16:41 »
Näinpä. Kaipa ne chitikkakuskit vaan pitää autoaan tyhjäkäynnillä ja katsoo kun auto jumppaa napista ylös-alas?

Audi A4 Tdi Q

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #6 : 24.01.2018, 05:00:20 »
Siis samat hommat kilometri- ja aikaväleineen mitä 406 kanssa paitsi lisänä paluun tehnyt polttoainesuodatin. Minkälainen tiiviste moottoriöljypropussa?

Ohjaustehostimeen sama 3309 öljy mitä laatikkoon?

Jumahtaako palat levyihin kiinni kun monesti seisonnan jälkeen irtoaa paukahtaen? Monesti vinkuukin jarruttaessa. Edessä on uudet levyt ja palat, takana kesäksi palat uusiksi ja levyt kestänee vielä kahdet palat, lievästi tullut pykälää reunaan
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #7 : 24.01.2018, 06:22:44 »
Sen tiivisteprikan kanssa on vähän niin ja näin. Vaihda jos tekee mieli mutta omiin autoihin en sitä ole enää vuosiin vaihtanut. Ei ole kovin kriittinen osa.

Kyllä, voit hyvin käyttää samaa öljyä tehostimeen mitä vaihteistoonkin. (IMO. Katsomatta suosituksia, hyvälaatuinen hydrauliöljy riittää.)

Näillä pöllyävillä keleillä tekee tuota jäätymistä yleisesti, ei vika kuitenkaan, ominaisuuden puolelle menee.
Audi A4 Tdi Q

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #8 : 24.01.2018, 09:07:53 »
Ilmastoinnin kennon puhdistus kerran vuoteen tai tarvittaessa. (Tulee muuten tosi raikasta)

Millä menetelmällä ja aineella ole puhdistellut?

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Audi A4 Tdi Q

antsu

  • Vieras
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #10 : 24.01.2018, 11:31:30 »
Lienee sitä ainetta, joka hajustaa järjestelmän, mutta ei poista p***aa kennon pinnalta. Puolen vuoden päästä haisee taas :(

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #11 : 24.01.2018, 12:13:27 »
200€:lla saa tehokkaitakin otsonointilaitteita ja tunnin otsonointi kerran-pari vuodessa riittää. Verrattuna korjaamojen otsonointiin hankkii hintansa kahdessa vuodessa ja voi käyttää myös vaikkapa saunatilojen pesun yhteydessä jne.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #12 : 24.01.2018, 12:22:56 »
Otsonointi on ehdottomasti parempi toimenpide. Ei ole tullut kokeiltua tosin.
Audi A4 Tdi Q

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #13 : 24.01.2018, 12:34:46 »
Sen tiivisteprikan kanssa on vähän niin ja näin. Vaihda jos tekee mieli mutta omiin autoihin en sitä ole enää vuosiin vaihtanut. Ei ole kovin kriittinen osa.

On ollut tapana vaihtaa. Onko se saman kokoinen ja puristuva kuin 406 tulpassa? Siinä taitaa olla 14mm. Ettei tarte ilman öljyjä lähtä kahteleen uutta.

Ilmastoinnin kierto on tullut ns puhdistettua tarvittaessa lattialla sihisevillä pulloilla jokusen kerran. Niistä vaativiin tapauksiin taida oikein olla ja vastetta tulee siitäkin kun tuulettaa hyvin ilman irtomattoja, kahtoo ettei ole kosteutta ja lattian kiinteä matto on puhdas
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #14 : 24.01.2018, 13:24:59 »
En muista vaihtaneeni tuota öljypropun kuparitiivistettä koskaan. Olen vaihtanut omiin autoihini öljyjä jo reilut 30 vuotta. Se prikkahan on pehmeä ja sen voi kääntää välillä toisinpäin.

Edit: Nyt kun oikein pinnistelen, olen johonkin sitikkaan tainnut vaihtaa helpommin avattavan uuden propun, siinä tuli uusi tiiviste mukana.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2018, 13:31:23 kirjoittanut megaman »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...