Kirjoittaja Aihe: 207 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 6789 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 969
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #15 : 25.07.2018, 14:02:11 »
Pakotahdin aikana avataan samalla pakoventtiilien kanssa myös imuventtiilit, jolloin osa pakokaasuista kulkeutuu takaisin imusarjaan. Tällä hyödynnetään pakokaasujen lämpöenergiaa, kun imutahdissa imetty ilma on valmiiksi jonkin verran kuumennettua jolloin polttoainetta palamiseen tarvitaan vähemmän.

Miten se on mahdollista jos nokka on mennyt ohi? Vaatisi siis toisen nokan perään enkä ole nähnyt sellaista nokka-akselia.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #16 : 25.07.2018, 14:15:05 »
Juurikin tuon VVT:n ansiosta, mutta toimisiko kuitenkin niin että pakoventtiili suljetaan ennenaikaisesti jolloin osa pakokaasuista jää palotilaan ”odottamaan” imutahtia ja imuventtiilin avautumista.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’