Kirjoittaja Aihe: 508 - Kellon asettaminen Android-soittimella  (Luettu 1130 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Neutriino

  • Vieras
508 - Kellon asettaminen Android-soittimella
« : 08.10.2020, 21:49:34 »
Auto: 2014 508 1,6 HDi Allure.

Terve. Minulla tommonen peugeot 508 -14 1,6Hdi allure auto. Muutama vuosi sitten pimeni näyttö mutta radio toimi ja kaikki pelasivat. Noin 1v sitten vaihdoin akun ja kello nollaantui enkä päässyt sitä enää asettamaan kun ei radion näyttö pelannut. Uusi radio näyttöineen olisi maksanut 1500€. Kellon nollaantumisen vuoksi webasto ei enää toiminut. Joten köyhänä päädyin ostamaan autoviihteen suositteleman android radion real media shopista n. 500€ hintaan. Radio muuten hyvä mutta se ei lähetä kelloa auton tietokoneelle ja webastolle. Ennen tilausta yritin selvittää perin pohjin että radio olisi yhteensopiva myös webaston kanssa ja kovasti vakuuttelivat että toimii! Plug&play asennus jne.

Noh eihän se sitä kelloa webastolle lähettänyt eikä webasto toimi edelleenkään. Jälkeen päin olin yhteydessä asian tiimoita real media shop:iin ja kävi ilmi että eihän he edes tienneet mikä on webasto. Onko kenelläkään hajua miten saisin kellon asetettua webastolle? tai miten android radiosta saisi kellon auton tietokoneelle? Autoviihde selvitteli asiaa eikä he keksineet mitään ratkaisua muuta kuin asennuttaa etäohjaus esim. thermoCall tc4 ja hallita webastoa tätä kautta. Sen osto ja asennuttaminen vain on pirun kallista. Suomessa 400€+ asennus 400€ = 800€ niin ei mieltä lämmitä. Vaikka osan tilaisi saksasta 200€ mutta asennus silti 400€ = 600€ edelleen aika tyyristä köyhälle. Toinen vaihtoehto olisi että löytyisi jostain uusi näyttö mutta sitäkään ei tahdo mistään löytyä vaikka kuinka kuuluttaa. Onko porukka asentanut itse thermoCall tc4:sta? Minkälainen homma ja tarviiko käyttää ohjelmoitavana?

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 434
Vs: 508 - Kellon asettaminen Android-soittimella
« Vastaus #1 : 08.10.2020, 22:02:39 »
Sen paremmin en osaa muuhun ottaa kantaa, mutta eiköhän viimeistään huollossa merkki kohtaisella testerillä saa kellon aikaan?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Kellon asettaminen Android-soittimella
« Vastaus #2 : 08.10.2020, 22:10:38 »
Testerillä koodaa sen auton webasto-ohjauksen pois päältä ja asentaa Webaston ovaalin ajastimen (1533), ohjaamaan webaston ajastusta. Olen mielestäni tänne foorumille joskus kytkentäohjeen postannut. Itse tehden koko hommalle tulee hintaa satasen pintaan.