Kirjoittaja Aihe: 407 - Vetokoukun asennus  (Luettu 15583 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukes

  • Vieras
407 - Vetokoukun asennus
« : 13.05.2010, 17:48:45 »
Auto: 2006 407 2,0 HDi 136.

Minkälaiseen kustannuserään pitäisi varautua, jos haluaisi vetokoukun tällaiseen asennuttaa (koukku, johtosarja ja työ). Ilmeisesti maksaa kohtuurunsaasti näissä Can-väyläisissä laitteissa. Johtosarjaa ei tehdasasennuksena siellä paikallaan liene? Mitä olette kyseisestä proseduurista pulittaneet?

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #1 : 13.05.2010, 18:35:23 »
Auto: 2005 407 SW 2,0 HDi.

Itse ostin koukun motonetistä 160e, Perus 7 napane töpseli + pätkä piuhaa päälle läjä releitä hintaa noilla ~20e. "oikea" sähkösarja olisi ollut lähemmäs 200e.

Hyvin toimii perus rele viritykselläkin, sähköt sille voit rosvota vaikka kontin tupakan sytytin liitännästä. Koukun asennukseen+ sähköjen turaukseen sai turattua yhden illan.

Ota huomioon että jos sulla on peruutustutka niin et voi luultavasti asentaa kiinteää koukkua. Omani siis sw, mutta tuskin eroaa kummoisesti...

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #2 : 13.05.2010, 18:41:21 »
Maantuojan tarjoaa sivuillaan irtokuula vetokoukkua 407:aan hintaan 587 €, asennus 270 €. Kiinteä koukku maksaa 368 € + asennus 270 €.

http://www.peugeot.fi/autot/esittely/tarkemmat_tiedot?malli=407-sw

Itse mietin koukun laittamista tasan sen verran kun kuulin hinnan, tarvetta on sen verran harvoin ettei kannata laittaa, tuolla rahalla saa meinaan vuokrattua pakun aika monta kertaa.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2010, 18:46:42 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Juha12

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #3 : 15.05.2010, 21:17:44 »
Itse laitatin koukun merkkiliikkeessä ennalta sovittuun hintaan 407 farkkuun, johtosarja ja kiinteä kovilin koukku, töineen tasan 500e

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #4 : 06.08.2010, 14:38:46 »
Auto: 2006 407 SW 1,8 (125 hv, 09/2006).

Millainen homma käytännössä koukun asennus 407 SW:hen oli? Tarvitaanko millaisia työkaluja? Tehdäänkö paljon uusia reikiä? Entä jos on "oikea" sähköjohtosarja, kuinka se kytketään? Tarviiko ohjelmoida jotain?

Onko jossain kuvaa miltä SW näyttää koukun kanssa? Lähinnä kiinnostaa maavaran muutos ja kuinka koukku kulkee puskurin ali. 2009-mallista alkaen Motonetissä ainakin on eri koukku ja sähkösarja. Mikähän ero tai syy eroon on?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #5 : 06.08.2010, 14:45:30 »
Ei ole paha homma lainkaan asentaa koukkua. sanoisin että 2h siihen saa menemään, johtosarjan tekoon meni sitten pari tuntia lisää. Mitään reikiä tms ei porata vaan korissa on valmiit paikat joihin koukku ruuvataan kiinni, takapuskuri pitää irroittaa asennuksen ajaksi.

Oikeasta johtosarjasta en tiedä tarkemmin millainen se on mutta mutuilisin että se kytketään auton johtosarjaan ja vaatii virran syötön erikseen (?) ja ottaa sitten autolta tiedon ainoastaan palavista valoita ja sen mukaan ohjastaa koukun pistokketta, käytännössä siis lienee sama kuin tekemäni relepatentti, mutta toteutettu elektroniikalla, ja sisältää tietenkin liittimet helpottamaan asennusta.

http://www.brink.eu/trekhaak.php?lid=4&mid=26&moid=10360&artnr=495900&tid=3

Tuolla itse asiassa on asennusohje.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #6 : 21.04.2011, 18:46:06 »
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia/Esplanade (EW7A, 125 hv, 09/2006).

Onkos joku asentanut ECS Electronicsin vetokoukun johtosarjaa (jota Motonet myy). Ohjeissa kohdassa 5 on kolme vaihtoehtoa sähköjen kytkemiseksi sen mukaan mitä takakontista löytyy: 1) Kaksi liitintä johtojen päissä, 2) Ei kahta liitintä johtojen päissä, 3) Elektroniikkaboksi sivulokerossa.

Tiedän/luulen tietäväni että autossani on elektroniikkalaatikko (vaihtoehto 3), mutta sehän ei sulje pois sitä että siellä olisi liittimet (jotka käyvät suoraan koukun johtosarjaan) (vaihtoehto 1). Jos oikea valinta on vaihtoehto 3, täytyy auton alkuperäisen johtosarjan johtimia kuoria ja tinailla siihen uusia lisäjohtoja.

Nyt vähän näin ennakkoon ihmettelen että onko oikea vaihtoehto tuo 3 ja täytyykö tuolloin ihan oikeasti kuoria ja juottaa alkuperäisiin johtoihin? Onko kokemuksia ko. sarjasta?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #7 : 26.04.2011, 11:21:57 »
Väliaikatietona se että vasemmasta tarvikekotelosta löytyi ylhäältä helposti johtojen päässä olevat liittimet.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Pugi406

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #8 : 27.04.2011, 22:10:38 »
Servicebocista löytyy oikeet johtosarjat ja kuvalliset ohjeet . Pystyy niistä helposti soveltamaan ohjetta tarvike sarjaan ja oikean sarjan valintaan.

Löytyy tekninen dokumentaatio -> lisävarusteet -> maailman laajuinen / paikallinen -> kuljetus ratkaisut -> perävaunuliitäntä
« Viimeksi muokattu: 27.04.2011, 22:31:02 kirjoittanut Pugi406 »

atte

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #9 : 29.07.2011, 09:11:18 »
Tuoretta tietoa: irroitettava koukku (peruutus tutka)+ johtosarja 440€.   Itse asensin.   :)
Hinta liikkeessä asennettuna 850€.    :P

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #10 : 29.07.2011, 10:07:48 »
Pieni kuvallinen ohje auttaisi ja autosi tiedot. Varsinkin takapuskurin irroitus yms. Tutkin oman autoni Kovil-asennuksen, asennettu merkkiliikkeessä (407 sedan 2005) ja jokin boxi on sijoitettu varapyöräkoteloon. Vanhemmissa 407ssa on erillinen sulakekotelo, tavaratilan vasemmassa takalokasuojakotelossa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

atte

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #11 : 29.07.2011, 11:29:07 »
Joo, 407 SW 1.6 HDi -09, koukku  ja piuhat  THULE. Palataan  aiheeseen.

gli

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #12 : 14.08.2011, 19:26:59 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 Executive.

Peruutustutkalliseen 407 SW:hen pitänee asentaa irroitettava vetokoukku, mutta toimiiko käytännössä sellainen malli, jossa koukkuosa on kahdella pultilla runko-osassa kiinni? Tuotahan ei varsinaisesti lasketa irroitettavaksi. Miten koukku ylipäätään toimii tutkan kanssa silloin kun koukkuosa on paikallaan?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #13 : 14.08.2011, 20:57:38 »
Itselläni kokemusta koukusta ja peruutustutkasta 307 SW:ssä, 407 SW:ssä ja 308 SW:ssä. Toiminta on kovin vaihtelevaa. Toisinaan menee päiviä, ehkä viikkoja että tutka toimii aivan normaalisti, vaikka koukku on paikallaan. Toisinaan tutka näkee haamuja jatkuvasti kun peruuttaa ja vasta koukun poistaminen auttaa. Itse en kiinteää laittaisi ja irroitettava mieluiten sellainen, että kytkeminen ja irroittaminen on nopeaa. Noista kolmesta 308 SW näkee haamuja kaikkein harvimmin. Nytkin koukku ollut paikallaan pari viikkoa, eikä ole kertaakaan siitä piippaillut.

gli

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #14 : 14.08.2011, 20:59:11 »
Tarkennan hiukan kysymystä, eli reagoivatko tutkan anturit koko ajan aina kun koukkuosa on paikallaan? Onko niin, että tämän vuoksi kiinteää ei voi asentaa ollenkaan ja irroitettavankin koukun koukkuosan ollessa paikallaan, on tutka aina kytkettävä pois päältä?

Löysin purkaamolta alkuperäisen SW:n johtosarjan, mutta mistä löytäisi siihen kytkentäohjeet?