Mun kokemukset siis 1,8 bensa 407 SW:sta vm 2006, ilman maskisuojaa Etelä-Suomessa.
AUTO-napin toiminta on samanlainen myös kesäkuumalla, eli painallus kytkee flektin lähes täysille, eikä nopeus putoa itsestään ajankaan myötä.
Tästä voisi arvailla että lämpötilan mittaus ei toimi (en muista missä anturi on, hansikaslokeron kannen yläpuolella kojelaudassa vaiko sisäkaton etuosassa keskellä), jollei sitten ohjausyksikössä tms. ole vikaa.
Alkaa kuitenkin nyt tuntua, että jotain vammaa laitteessa on, mutta sillä tuskin on yhteyttä jäätymiseen, koska oireita on kesälläkin. Onko jollain hyviä vinkkejä?
Jos oireilla tarkoitat että puhallin jää huutamaan esim. puoleksi tunniksi jossain varmaan on vikaa. Mutta kylmällä ja kuumalla ilmalla puhaltaa reilulla nopeudella kyllä jonkin aikaa (mitä en osaa arvioida, tuskin 5-10min kauempaa kuitenkaan), mutta alkaa kyllä pikkuhiljaa tiputtaa kierroksia.
Mikä sulla muuten on säädetty (tavoite)lämpötila esim. nyt kovilla pakkasilla? Itsellä useimmiten 20-21 ja huurtumista lukuunottamatta kaikki toimii hyvin, siis lämmönjako ylös/alas, lämpötila jne. Jos huurretta tulee, laitan huurteenpoiston päälle jolloin puhaltimen kierrokset ovat siis melko kovat.
Kuten totesit, Auto ja huurteenpoisto-nappuloista kyseisen toiminnon saa vain päälle, ei pois. Normaalistihan Auto riittää, mutta joskus voi tarvita lisää puhallinnopeutta jolloin nupista säädettäessä Auto-merkkivalo sammuu, mutta puhallinta lukuunottamatta muut toiminnot ovat edelleen automaatilla, kuten sanottua, kunnes niitäkin säädetään käsin tai laitetaan Auto taas päälle.
Pika-huurteenpoistoon siis Huurteenpoisto-nappula ja pidempiaikaiseen huurteenpoistoon isompi puhallinnopeus käsin säätämällä, minkä jälkeen normaalitilanteeseen Auto-nappulalla.