Kirjoittaja Aihe: 407 - Sivulasien huurtuminen  (Luettu 9161 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

turbofriik

  • Vieras
Vs: 407 - Sivulasien huurtuminen
« Vastaus #30 : 15.01.2010, 22:01:38 »
Totani. 407 SW Sport, ei huurru lasit ja lämpöä riittää, riitti ton kunnon 28c pakkasjakson ajankin komeesti.

En kyllä ymmärrä tota muminaa, mä pidän aina AUTO-asennossa tota härveliä, en näe mitään tarvetta talvella koskea siihen. Ainoastaan tuossa syyssateilla seisonnona jälkeen käynnistettäessä käytän kuivaustoimintoa tuulilasille - toimii. Sama huurtuminen vesikelillä syksyn kylmillä keleillä kun auto on seissyt on tullu vastaan kaikissa PSA-AC härveleissä. Äkkiä kompura sen kuivaa.

Onks tää sitten joku toimiva yksilö vai missä vika?
« Viimeksi muokattu: 15.01.2010, 22:45:28 kirjoittanut turbofriik »

samitala

  • Vieras
Vs: 407 - Sivulasien huurtuminen
« Vastaus #31 : 16.01.2010, 14:43:08 »
Auto: 2005 407 SW 3,0 V6.

Ei kanssa ole ollut tuota ongelmaa, että pääsisi huurtumaan. Muutenkin auto lämpiää todella nopeasti.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Sivulasien huurtuminen
« Vastaus #32 : 16.01.2010, 14:54:45 »
Haluan korostaa, että ainakin itselläni tuo huurtuminen tapahtuu yli 20c asteen pakkasella. Pienemmissä lämpötiloissa toimii tuo AUTO-asentokin, mutta jalkatila pysyy viileänä noin 10-20c asteen pakkasella. 0 - -10c jalkatilakin pysyy kohtuullisen lämpimänä AUTO-asennolla.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

saabistinet

  • Vieras
Vs: 407 - Sivulasien huurtuminen
« Vastaus #33 : 17.01.2010, 11:36:10 »
Auto: 2006 407 SW 3,0 V6 Business (automaatti).

Neljän ihmisen matkustaessa takasivuikkunat menevät jäähän sisältä yli kymmenen asteen pakkasessa, kaikki lasit huurtuvat, ainoastaan tuulilasi pysyy suht avoimena ja autossa ei milloinkaan tule liian kuuma.

Eikö Pösössä ole ollenkaan mitään näppäinyhdistelmää millä suoritetaan automaattisen ilmastoinnin kalibrointi? Saabeissa oli aina parin näppäimen yhdistelmä, millä käynnistyi vianetsintä ja kalibrointitila. Tänäänkin lähtötilanne oli tämä:

Auto tolpassa ennen lähtöä reilu 2 tuntia, sisälämppäri päällä, ikkunat täysin kirkkaat sisältäkin, ulkona 8 astetta pakkasta. Kyydissä 2 aikuista ja 2 lasta. Ei tarvinnut kuin muutama kilometri ajaa, takasivulasit menivät huuruun ja vähän pidempään ajettiin, alkoivat takasivulasit jäätyä. Ei vaikutusta vaikka kokeilin ajaa pakotetulla ulkoilmanotolla. Lämpötila asetettu 22 astetta, muuten auto-asento. Autosta ei meinaa kunnolla nähdä ulos sivuille risteyksissä kun takasivulasit menevät jäähän ja takalasi tietty myös. Tuulilasi pysyi tällä kertaa ihan sulana ja pääosin etusivulasitkin.

Todennäköisesti autossani on jotain häikkää tuossa lämmityslaitteistossa, ei todellakaan yksikään ennen omistama auto ole talvella ikkunoita jäädyttänyt, varsinkaan automaattisella ilmastoinnilla varustetut autoni, koskaan ei tarvinnut käsisäätöjä käyttää, auto-asento riitti aina.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Sivulasien huurtuminen
« Vastaus #34 : 17.01.2010, 11:58:29 »
Todennäköisesti olisi pitänyt puhallinnopeuksen ruuvista vääntää lisää puhallinnopeutta ja muihin säätöihin ei tarvi koskea. Jos auto jo sisätilalämmittemellä esilämmitetty, niin tuo automaatti pudottaa kierrokset alas ja takalasit alkavat 4 hengen kuormalla huurtumaan. Kun lasit sitten aukeavat, voi autonappia painamalla palata pienempiin nopeuksiin.

mcjukeh

  • Vieras
Vs: 407 - Sivulasien huurtuminen
« Vastaus #35 : 17.01.2010, 12:36:46 »
Auto: 2005 407 3,0 V6 Executive (automaatti).

On kyllä outoa, että jo noinkin pienellä pakkasella vetää sivulasit ja jopa takaikkunan huuruun, itselläni ei noin tee edes -20 asteen pakkasilla. Sen olen huomannut, että AUTO asennolla tipuuttaa puhalluksen kyllä liian hiljaiselle kun auto on lämmennyt, mutta puhallus on helppo laittaa manuaaliseksi. Uuden vuoden jälkeisenä sunnuntaina tulimme Rukalta Ouluun - 25 asteen pakkasella (2 aikuista), ainoastaan puhaltimen voimakkuus oli manuaalisena, muuten AUTO asennossa ja lämpö 22 asteeseen asetettuna, kaikki lasit pysyivät ihan hyvin ja puhallusta sai jopa pienentää heti kun auto oli lämmennyt.

Autossa myös tarkeni ajaa pelkästään ohut poolopusero päällä, eikä jalkojakaan palellut. Samoin jouluna -25 asteen pakkasella 4 aikuista tarkeni hyvin ja ikkunat pysyivät sulana Oulu - Ii välillä, puhallus ainoastaan manuaalisena.

Kyllä sulla nyt jostain ottaa kosteutta lämppäriin, sehän se huurtaa ikkunat pahimmin tai jokin häikkä on järjestelmässä.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Sivulasien huurtuminen
« Vastaus #36 : 23.01.2010, 22:18:25 »
Tänään ajeltiin 150 km matka 407:lla enimmillään 21 asteen pakkasella 4 hengen kuormalla. Lämmityslaite koko matkan auto asennossa ja kaikki lasit pysyivät kirkkaana. Ja tyttö takapenkillä valitteli, että on liian kuuma.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Sivulasien huurtuminen
« Vastaus #37 : 10.08.2011, 08:20:05 »
Normaalisti vedenpoistoaukot sijaitsevat kaukalon molemmissa päissä ja jos ne ovat tukossa, vesi tulvii ja nousee raitisilmakanavaan ja edelleen auton sisätiloihin.

Vedenpoistoreikä on keskellä ilmanottokaukaloa, kaukalon päissä ei ole reikiä. Sinänsä hassua, että vettä jää makaamaan tuulilasipyyhkimien moottoreiden kaukaloihin. Ratkaisu on outo ja hankala huoltaa. Kannattaa ottaa kertyneet roskat pois, mutta työläs tehdä (tuulilasinpyyhkimet irti, muovi kokonaisuutena irti ja sittenkään ei pääse kuin paineilmalla/imurilla putsailee  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -