Kirjoittaja Aihe: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus  (Luettu 13162 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Landenasi

  • Vieras
Vs: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #15 : 24.04.2010, 20:58:03 »
Tämä tarina on jatkunut siten, että eka tankki on ajettu tyhjäksi - lopputulos on tyydyttävä. Jano pieneni siihen tasoon mitä oli ollutkin eli ~7.5/100 km. Olkoonkin, että mittarivirhettä ei ole huomioitu, mutta toisaalta se virhe oli myös 10/100 -kulutuksessakin =)

Se katti pitänee vielä uusia jossain vaiheessa.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2010, 21:01:23 kirjoittanut Landenasi »

jvaisanen

  • Vieras
Vs: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #16 : 20.01.2011, 15:12:16 »
Auto: 2000 406 2,0 ST (2. mallisarja, EW10J4, RFR).

Mulla oli myös aika puutunut ennen hihnanvaihtoa. Uudet rämmäleet, niin taas mennään. Lambdan vaihdolla kannattaa aloittaa, jos ei ole tietoa edellisestä vaihdosta ja laittaa suoraan orkkisosa. Mulla meni kaksikin anturia ennen kuin laitoin sitten tuon orkkiksen.

Oulun Pörhöllä 210e ja on tilaustavaraa!!!!....ttu mikä ryöstöhinta.Saako mistään halvemmalla semmosta mikä kannattaa vaihtaa?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #17 : 20.01.2011, 15:17:50 »
Toki voit tilata Boschin valmistaman alkuperäisen lambda-anturin tarvikeliikkeestä, jossa se maksanee vähemmän kuin merkkiliikkeessä. Oikea osanumero selviää joko myyjän avulla tai sitten itse selvittämällä tähän tyyliin:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=53082.msg219931#msg219931
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

jvaisanen

  • Vieras
Vs: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #18 : 20.01.2011, 15:25:22 »
Mistä selviää toi moottorin numero (RFN, RFR, RFV) mitä tarvitaan tuolla Boschin sivulla?

Eiku löytyki... Valmistenumeron keskellä piileskelee kirjainyhdistelmä RFR... Kait se on toi.

Vielä edittiä että selvisi että paikallisesta tarvikemyymälästä löytyy Boschin anturi koodilla 0 258 986 615 joka pitäis olla lähes "alkuperäinen" (liitin pitää kasata itse) ja hinta "vain" 89 e.

PL

  • Vieras
Vs: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #19 : 20.01.2011, 17:17:34 »
Itse tilasin uuden lambdan briteistä ebayn kautta:  http://stores.ebay.co.uk/POWERSPARKS
Tuli kohtuuripeästi, ainoastaan brittien tökkivä lentoliikenne viivytti paketin tulemista. Tilasin mallikohtaisen lambdan, jossa on oikea liitin valmiina.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #20 : 20.01.2011, 17:49:46 »
paikallisesta tarvikemyymälästä löytyy Boschin anturi koodilla 0 258 986 615 joka pitäis olla lähes "alkuperäinen" (liitin pitää kasata itse) ja hinta "vain" 89 e.

Boschin "yleismallisia" antureita ei tarvitse turhaan vältellä, sillä Boschin käyttämä Posi-Lock -jatkoliitin on helppokäyttöinen ja ilmeisesti myös varmatoiminen:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=7859.msg169811#msg169811
http://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/02_Tech_Guide_Email_Quality.pdf

Toki mieluummin ottaa liittimellä varustetun autokohtaisen anturimallin, jollei hintaeroa ole paljon (Englannista näytti saavan reilulla 90 eurolla Suomeen toimitettuna).
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

jvaisanen

  • Vieras
Vs: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #21 : 21.01.2011, 16:18:08 »
Auto: 2000 406 2,0 ST (2. mallisarja, EW10J4, RFR)

DuodaDuoda...korjaamo tyrkyttää lähes väkisellä 35e vikakoodien nollausta, ei kuulemma toimi jos vain vaihtaa lambdan ilman nollausta...siis onko vikakoodit pakko lukea/nollata jos niitä ei ole etes tullut näyttöön vai toimiiko auto ok lambdan vaihtamisen jälkeen (toki "oppimisaika" on niinku joku tuolla aikaseemin tais mainita)?

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #22 : 21.01.2011, 17:48:07 »
Mielestäni ei vikakoodin poistamisella lambdaa vaihtaessa ole väliä, jos vika ei ole päällä tai vaikka olisikin. Tietenkin koodit pitää poistaa jo katsatuksenkin takia, muuten tulee hylky (jos OBD-testi vaaditaan).
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

wedo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 315
Vs: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #23 : 21.01.2011, 20:55:18 »
1994 Vuosimalliseen 306 vaihdoin lambda-anturin aikoinaan, vikavalo ei poistunut pelkällä osan vaihdolla, vasta vikakoodien nollaamisen jälkeen hävisi myös vikavalo. 2.0 litrasesta XU10J2 moottorista oli kyse.
2011 508 1,6 e-HDi Allure 2tronic
2016 308 T9 1.2 Puretech EAT6

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #24 : 21.01.2011, 21:38:38 »
Joskus vikaantuneen osan vaihdolla vikavalo saattaa sammua muutaman käynnistyskerran jälkeen, mutta kannattaa silti tarkistaa, ettei muistiin jää vikakoodeja.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

anssi406

  • Vieras
Vs: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #25 : 29.01.2011, 21:32:02 »
Ja myös laahaavat jarrut lisäävät kulutusta, oli tuossa omassa jarrut alkaneet jumittamaan. Osien irroitus ja puhdistus, liikkuviin osiin rasvat, tahnat yms. aineet, myös jarrunesteet vaihdettiin. Pienen puuhastelun jälkeen jarrut ei jumita ja myös kulutus tipahti...

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #26 : 03.02.2011, 00:17:43 »
Missä se OBD-pistoke on, jos on? Täytyy tarkistaa jos autostani löytyy. Mulla on vm. 2000 406 bensamalli, enkä ole tarvinnut maksaa OBD -mittauksesta - virkailija on aina katsonut, ettei tarvitse kun on vanhempi kuin 2001.

Kyllä sinulla se pistoke on. Se on ajovalon korkeudensäätimen oikealla puolella listan alla piilossa, pienellä ruuvarilla kampeat sen auki.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=44290.0
« Viimeksi muokattu: 07.02.2011, 14:06:54 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

jvaisanen

  • Vieras
Vs: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #27 : 07.02.2011, 09:58:00 »
Noniin..nyt on lambda vaihdettu.On vaan ollu niin hyvä tilanne etten ole etes tankillista saanut ajettua että näkisin vaikuttiko bensan kulutukseen mutta bensan haju käynnistyksessä ja "savutus" lämpimänä jäi eli seuraavaksi varmaan se puolapaketti vaihtoon/korjaukseen?

jahtimies

  • Vieras
Vs: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #28 : 11.07.2019, 17:56:20 »
Auto: 1999 406 1,8 (16-ventt.).

Onko foorumilaisilla tietoa tai ehdotuksia, millä tavalla otsikon auton polttoaineen kulutusta vois yrittää pienentää? Voiko tähän autoon asentaa etanolipohjaisen polttoaineen käytön mahdollistavan jälkiasennussarjan?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #29 : 27.07.2019, 14:56:25 »
Minulla on sama parilitraisella XU koneella ja ei se minun mielestä kovin paljoa syö kokoonsa nähden ja Etanoli käy ihan suoraan. Tuo kone on moniventtiili ja kulutus on ilmoitettu ohjekirjassa. Olisko jarru päällä?