Kirjoittaja Aihe: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)  (Luettu 12059 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

turpo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #75 : 22.11.2019, 21:15:31 »
Mulla oli vähän vastaavaa vikaa 4 vuotta sitten omassa pösössä, pirun vaikea oli löytää vika. Kaikki konehuoneen sähköt kävin läpi, ja akulta lähtevän paksun johtonipun liittimissä oli hapettumaa jotka putsasin ilman vaikutusta. Lopulta purin auki koko sen paksun johtonipun, ja sieltä nipun sisältä löytyi poikki hapettunut ecun maajohto (oli johto pelkän kuoren varassa) - tinasin yhteen, kutistesukalla kasaan ja homma klaarattu :). Eli siinä ehkä vois sulla olla yks tsekkaamisen paikka. Reilut 16 vuotta on menty tämän pösön kans yhteistä matkaa, ja tämä on ollut oikeastaan ainoa oikea vika koko matkalla, kaikki muu on ollu käytännössä normaalia huoltamista.
Peugeot 406 sv 2.0t owned since 9/2003, Audi a4 3.0tdi, Volvo v90 cross country

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #76 : 26.11.2019, 12:51:01 »
Muistakko mihin kantaan se meni eculla?

turpo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #77 : 26.11.2019, 22:05:53 »
En purkanut johtosarjaa kokonaan  - vain siihen asti kun vika löytyi, ja vika oli suurin piirtein  kytkin kopan tienoilla. Sen vika johdon näki jo silmällä, koska se oli kuin "kastemato joka on nielaissut herneen". Aloin siis purkamaan akun alta niistä pyöreistä liittimistä, teippiä vaan repimään pois ja käymään johtoja läpi, joita onkin yhteen kaapeliin niputettuna varmaan 20.  Good luck!
Peugeot 406 sv 2.0t owned since 9/2003, Audi a4 3.0tdi, Volvo v90 cross country

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #78 : 20.12.2019, 16:06:46 »
Thanks. Sain ECU:n takaisin sieltä sumujen saarelta ja IMMO oli otettu pois käytöstä ja koneessa oli puristuksia ja oikein mukava tasainen käynti. Pitää vielä jotakin hilppeitä sisällä laittaa ja apulaitehihnaa ja sen sellaista niin pääsee pärtsäilemään. Ei haise pakokaasu, että päästöt on hyvät. Ja miksipä ei olis jos puristusta on rapiat yksitoista ja venttiilit pitää varmasti. Mukava kun pääsee vaparilla taas ajelemaan. Se oli siis se transponderi tai sitten se boksi joka muuttaa sen numerosarjaski ECU:lle. Hommasin molemmat kun antenni oli kolme euroa ja AD muunnin uusi parikymppiä. Pitää kesällä sitten laittaa ajonesto käyttöön jos siltä tuntuu. Ens kerralla on sitten paremmin käryä. Tässähän oli pari vikaa samaan aikaan. Jotka luulin johtuvan palaneesta venttiilistä mutta ajonesto meni ensin päälle ja tarkoitus oli korjata kansi. Ensin olis pitänyt ratkoa jälkimmäinen ja sitten venttiilivaurio.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2019, 16:12:09 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #79 : 22.12.2019, 15:21:48 »
Kumpi se noista rullista yllensä menee. Urisaa kun on vähän ehkä liian kireällä. Olisko se ohajainrulla kun käteen tuntui niin tukevalta kiristinrulla.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #80 : 13.01.2020, 19:55:28 »
Tuota, niin että mikä ero on noilla 1920 K9 lämpötilantureilla kun nämä FAE:n on kartiomaisella kannalla ja joku muu merkki on tasaisella kannalla? Oliko tämä kartio sitten sellainen mikä menee ilman tiivistettä vai pitääkö se tämäkin alkaa viilaamaan kun ei ne mitään osaa siellä tehtaalla tehdä oikein.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #81 : 14.01.2020, 09:58:26 »
Joo no nyt. Eilen illalla taskulampun valossa pikkupakkasessa vaihoin niin siinä on se kierreosa näemmä syvemmällä ja se kartio mahtuu siihen. Laitoin vielä sen alumiinirikan kanssa ko tiä tartteeko mutta näky siihen istuvan. Olokoon nyt sitten niin. Näky olevan valkonen rengas eli 1920Q2 eli turbokonelle tarkoitettu ja huoneenlämmössä oli 27 hΩ kun taas 1920k9 minkä laitoin oli 18 hΩ. Ja se viel valuu alaspäin kun anturi kuluu. Siinä taitaa olla syy hieman korkealla häälle, Onko tullut ite laitettua kun ei varmaan ole muuta ollut. En muista. Vielä kun pari suutinta laittaa niin alkaa käymään aika hyvin.