Aiheeseen liittyvää keskustelua: 406 - Nykii ja sammuilee (HDi)
Ongelma:Auto: 2003 406 2,0 HDi (400 000 km).
Edellisessä viestiketjussa oli minun autossa polttoainevoto suodatinkotelosta, mutta kun tuon sai korjattua, niin nykimiset hetkeksi loppu. Nyt ne ovat kuitenkin tulleet takaisin ja auto on taas sammuillut ja pätkinyt. Sammumisen jälkeen lähtee kyllä heti käyntiin, eikä ikinä ole tarvinut startata pitkään. Sattu muuten hauskasti tuo ensimmäinen sammuminen, kun olin ajamassa autokorjaamoin ohi ja menossa toiseen liikkeeseen ihan muille asioille, niin tuossa korjaamon kohalla auto päätti sammua ja liukumalla korjaamon pihaan.
Harvoin se auto nuin sopivasti hajoaa.
Otettiin siinä vikakoodit autosta, mutta mitään koodia ei ollut tallentunut. Siinä se korjausmies hetken tutkiskeli ja sanoi että siellä joku suutin jumittaa hetkellisesti. Laittoi kuitenkin jonkun commonrail cleanin tankkiin ja sanoi että jos ei lähde toimiin, niin tuoda suuttimen vaihtoon. Varmaan sama vaihtaa kaikki suuttimet, kun kuitenki jo 400tkm mittarissa?
Ratkaisu:Kyllä vika tosiaan oli tuossa paineanturin liittimessä (huonosti kiinni) ja siitä korjausvinkistä isot kiitokset fluxpurille!
Päivittäin kun tulee paljon ajettua, niin nyt kyllä huomaa selkeästi että ei tarvi kokoajan tankata. Ennemmin kun tuo pumppu työnsi koneen "täyteen" polttoainetta. Mieleen tuli tässä että viimevuonna kun katsastin tuota, niin ei millään meinannut saada sitä päästöistä läpi kun savutti niin paljon ja sitä saikin huudattaa melko pitkään kunnes leima tuli. Tuo liitin se varmasti oli syypää.
Jossain keskustelussa oli myös puhetta tuosta omituisesta suhinasta, niin tuokin on nyt kadonnut kun liitin ei katko enään. Ois mielenkiintonen tietää, että mikä sen suhinan silloin aiheutti. Oliko sielä joku paikka sitten ahtaalla tuosta suuresta polttoainemäärästä?