Kirjoittaja Aihe: 306 - Useita vikoja ovien sähkövarusteissa  (Luettu 5511 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jere rantonen

  • Vieras
Vs: 306 - Useita vikoja ovien sähkövarusteissa
« Vastaus #15 : 31.03.2010, 20:48:34 »
Joo kyllä se on pakko vaihtaa koko johto sarja oli siit liittimen juuresta poikki ja keskeltä johto nippuu.Halvin korjaus arvio 4 h töitä vaihto auto centterissä raisiossa noin 300 plus johtosarja.Vien tonne sen johtosarjan vaihtoon kun jäi miellyttävä kuva ko firmasta ja kerrottiin asiallisesti miten asia on heidän piti juottaa ko johdot yhteen mutta soittivat perään ja ilmottivat että tämä ei onnistukkaan niin helpolla :D

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Useita vikoja ovien sähkövarusteissa
« Vastaus #16 : 01.04.2010, 02:11:41 »
Ei siinä välttämättä mene kovin kauan, kun katsoo ohjeista, miten homma hoidetaan, mutta jos joutuu selvittämään kytkentäjärjestystä ilman kaaviota, niin johtojen vaurioista riippuen siinä voi mennä pitkäänkin (varsinkin, jollei ymmärrä, että Peugeoteissa johtimia ei tunnisteta värin perusteella). Peugeotin mukaan ohjeaika työlle on 2,3 tuntia ja jos vaihdetaan kummatkin puolet, niin 4,3 tuntia.

Saattaa siis tulla turhaan lisälaskua, jos teettää työn sellaisessa paikassa, jolla ei ole tarvittavaa korjaamokirjallisuutta käytössään ja minkäänlaista kokemusta ko. automallista tai edes koko automerkistä. Lisäksi työ saatetaan tehdä puutteellisesti, kunnei ole ohjeistusta.

Kannattaa ainakin huolehtia siitä, että tilaavat korjausjohtosarjan halvimmasta paikasta, jos on paljon hintaeroa. Mikäli Citroen Servicen hinta pitää paikkaansa, niin Peugeotilla on 47 e halvempi (hinta varmistuu Veholta kysymällä):

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=50303.0
« Viimeksi muokattu: 10.07.2012, 17:17:44 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Useita vikoja ovien sähkövarusteissa
« Vastaus #17 : 01.04.2010, 19:21:56 »
Pitää vaihtaa se oven sisänenkin johtosarja.

Oven sisäpuolelle ei tietääkseni myydä korjausjohtosarjaa ja uusi kokonainen taitaa maksaa melko paljon, jos on enää edes saatavilla? Vähän kummalliselta kuulostaa, että tuo pitäisi vaihtaa, kunnei se mielestäni voi mennä rikkikään (johdot ovat paikallaan, eivätkä liiku mihinkään)?
« Viimeksi muokattu: 10.07.2012, 17:30:56 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

jere rantonen

  • Vieras
Vs: 306 - Useita vikoja ovien sähkövarusteissa
« Vastaus #18 : 02.04.2010, 12:38:09 »
Olisiko liitin hapettunut sököksi ovenpuolelta.

Näin minulle sanottiin, että oven puolen liitinkin on sökö.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Useita vikoja ovien sähkövarusteissa
« Vastaus #19 : 10.07.2012, 17:30:04 »
Tämän viestiketjun aloitusviestin (1,5 vuotta sitten minun omistukseeni siirtyneen) auton oven sähköisten varusteiden ongelmat muuten ratkesivat sillä etumatkustajan oven korjausjohtosarjan asentamisella kuten arvelinkin. :-) Lähtötilanne oli nyt se, että etumatkustajan oven sähköikkuna sekä peilien säätö toimivat vain satunnaisesti, kaiutin ei ollenkaan ja keskuslukitus ei lukinnut tai avannut etumatkustajan ovea. Oven johtosarjan tutkiminen paljasti ainakin neljä kokonaan katkennutta johdinta ja useita melkein poikkinaisia, joten vaihdoin johtosarjan samaan tapaan kuin aiemminkin toisen auton tapauksessa:

Peugeot505.info: 306 - Etuoven johtosarja

Kaikki edellä mainitut ongelmat poistuivat eli vika oli vain tuossa läpiviennin johtosarjassa, ei oven sisäisessä johtosarjassa. Samalla vaihdoin oven naksuvan rajoitinmekanismin tappeineen ja sen vastakappaleen. Kustannuksia tuli johtosarjasta n. 96 e (ostin ennen hinnan nousemista) ja rajoitimen osista n. 28 e.

Kuljettajan oven johtosarja puolestaan on näköjään kertaalleen vaihdettu, mutta ainakin osittain rikkinäisiä johtimia on jo siinäkin, josta johtunee mm. sen oven lasinnostimen toiminnan epävarmuus.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2012, 17:54:19 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info