« Vastaus #15 : 17.02.2009, 23:41:55 »
Semmoset nyrkkisäännöt on iskostuneet takaraivoon kun
- tehostajaan käy ATF öljyt
- jos laatua ylipäänsä muutetaan missä kohteessa tahansa tai on epävarmuutta yhteensopivuuksista niin järjestelmä huuhdotaan vanhoista ja sitten vasta laitetaan uudet
- Pösön tehostajassa on ollut Valvolinen öljyjä ja Fordissa Mobilin, toimivat kumpikin
- laatikossa on ollut Peugeotin omaa öljyä sekä Valvolinea, kumpikin toimii samalla tavalla
- luokitusten suhteen saa ja kannattaa käyttää vaatimukset ylittäviä laatuja
- itse vältän halpatuotteita, halpakaupoista puolestaan saa ostaa tavaraa kun vain on laatumerkkejä
Hätätilassa vähintään sai muistaakseni sekoittaa esimerkiksi moottoriin erimerkkisiä öljyjä kunhan öljylaatu on sama ja parempi aina käyttää epäsopivampaakin yhdistelmää kuin olla ilman öljyä. Litkut sitten vaihtoon heti kun pääsee ne vaihtaan. Koneen öljyt ei ole niin tarkkoja kuin esimerkiksi jäähdytinnesteet joita ei sitten passaa sekoitella
« Viimeksi muokattu: 17.02.2009, 23:45:06 kirjoittanut 406 »
Kirjattu
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire
Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red