Kirjoittaja Aihe: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)  (Luettu 8347 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)
« Vastaus #15 : 08.08.2016, 07:15:33 »
"Sinulla täytyy olla premium-käyttöoikeus, jotta voit käyttää tätä toimintoa"   ;D ;D ;D
Peugeot RCZ HDI FAP

Hallu

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)
« Vastaus #16 : 08.08.2016, 08:19:38 »
No kohta vien auton takas, ehkä siellä sitten löytyy premium lisenssit :)

Hallu

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)
« Vastaus #17 : 08.08.2016, 10:59:20 »
Auto viety pajalle, toivottavasti saavat nopsaan pösön iskuun. Tosin sain nyt alle fooortin, pakko sanoa että onhan hyvä ajaa ja alusta toimii, samoin moottori/vaihteisto toimii erinomaisesti. Varustelukin kohdillaan, mutta tosin on hintakii... että pösöön on tyytyminen.  ;D Ford GRAND C-MAX 2,0 TDCi 140 PowerShift Titanium.

Hallu

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)
« Vastaus #18 : 12.08.2016, 18:06:43 »
No niin tämäkin asia sitten selkis.
Netistä asiaa ihmettelin ja suuressa osassa merkistä riippumatta syyllinen oli rengastus.
Ilmoitin myyjälle että vie toiset kumit korjaamoon ja testaavat auttaako (autoon oli 3 paria renkaita ja yhet jäi liikkeelle)
Ja sehän tepsikin :) eli ok.
Kävin hakees auton ja myyjällä kova kiire lomille joten sano että pidä kaikki renkaat eli alle jäi 17" orkkis vanteet nokian kitkoilla ja kontissa nuo 16" ongelmakumit, ja himassa vielä yhdet 17" alut nokian uusilla nastoilla että nyt on sitten vanteita sopivasti.

Katselin renkaita, kaikki misukan energy saver: ta ja koko sama, katsoin paistopäivät ja yksi olikin vuotta tuoreempi.
Tarkkaan kun pintaa katsoi siinäkin pientä eroaivaisuutta ja muutamat nrot erilaisia.
Eli sama rengas mutta eri versio.
Mistä se sarjaan eksynyt, pintaa saman verran kaikissa että olisko jo uutena mennyt yksi erilainen alle...
On se stn tarkkaa näkyy tolle lootalle noi renkaat :) tiedä sitten että jos testais laittaa tuon erilaisen taakse vaikuttaako, en tiedä oliko se nyt eessä vai takana.
Tai sitten myyn nuo 16" renkaat vanteet pois manuaali-janulle, jäis sitten 17" vanteet kesäks ja talveks.
Pääasia että vaiheet vaihtuu normaalisti.

Ja vaikeeksi kun menee niin sitten menee, oli näkyy jäänyt keskipeitelevyt sinne korjaamolle että ne pitää vielä koittaa metsästää...

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)
« Vastaus #19 : 12.08.2016, 18:29:40 »
Kannattaa laittaa lotto vetämään jos oikeasti tolla selvisit  ::)
Pessimisti ei pety, joten pelkään että tämä tarina jatkuu vielä  ;D
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Hallu

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)
« Vastaus #20 : 12.08.2016, 18:48:03 »
No ei kai toi ihmeellistä ole kun maailmalla samanlaisia tapauksia vaikka kuinka ja paljon :) eli ihan "normaalia".

Hallu

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)
« Vastaus #21 : 12.08.2016, 18:53:34 »
Esim tuosta voi lukea ongelman ja ratkaisun ;)
http://mhhauto.com/Thread-Citroen-C5-2008-AM6-gearbox-problem

Hallu

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)
« Vastaus #22 : 12.08.2016, 19:30:33 »
Kysytään nyt samassa topikissa...eli puuttuuko tuosta jotain olelelista?
Paikka-aine ainakin vanhaa...


Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)
« Vastaus #23 : 12.08.2016, 19:34:57 »
Muuttuiko tässä siis vannekoko, ts. Ongelmia oli 16" vanteilla ja taas pelittää hyvin 17" vanteilla? Jos näin niin saattaa hyvin olla että ongelmat johtuvat vain siitä että eculle ei ole koodattu oikeaa rengaskokoa. Ecun asetuksista voi testerillä valita rengaskoon sen mukaan mitkä autossa on alla. Sitä en tiedä aiheuttaako em. Ongelmia, jos ecussa väärä koko mutta mahdollista.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Hallu

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)
« Vastaus #24 : 12.08.2016, 19:38:36 »
Vaihtui 16 -> 17" mutta Laakkosella olivan jo koodailleet rengaskoot aikaisemmin kun oli tutkinnassa.



« Viimeksi muokattu: 12.08.2016, 19:44:43 kirjoittanut Hallu »

Hallu

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)
« Vastaus #25 : 12.08.2016, 23:43:03 »
... ja eipä noissa renkaiden koossa ole juurikaan eroa ja jos ottaa huom. kulumisen niin ei ollenkaan.


Hallu

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)
« Vastaus #26 : 14.08.2016, 00:45:58 »
Kysytään samassa ketjussa...
Eli on näkyy öljyn mittatikun muovipää poikki, vaikeaahan olis tehdä sellainen joka kestää...
Mutta ennen ku saa uuden niin olisiko jollan mittaa muovipään yläosa -> max -> min. (kuvista katsoen ehkä 6/8 cm)
Kokonaispituus 655 mm.
Sama tikku pitäs olla:
•   PEUGEOT
o   3008
   2.0 HDi 150cv
   2.0 HDi 165cv
   2.0 HDi 136cv
   2.0 HDi Hybrid4 165cv
o   308 (4A_, 4C_)
   2.0 HDi 150cv
   2.0 HDi 163cv
o   308 CC
   2.0 HDi 163cv
o   308 SW
   2.0 HDi 150cv
   2.0 HDi 163cv
o   407 (6D_)
   2.0 HDi 150cv
   2.0 HDi 163cv
o   407 Coupé (6C_)
   2.0 HDi 163cv
   2.0 HDi 150cv
o   407 SW (6E_)
   2.0 HDi 163cv
   2.0 HDi 150cv
o   508
   2.0 HDi 163cv
   2.0 HDi Hybrid4 AWC 163cv
o   508 SW
   2.0 HDi 163cv
   2.0 HDi RXH Hybrid4 163cv
o   807 (E)
   2.0 HDi 163cv
o   EXPERT Camionnette (VF3A_, VF3U_, VF3X_)
   2.0 HDi 130 128cv
   2.0 HDi 165 163cv
o   EXPERT Tepee (VF3V_)
   2.0 HDi 100 98cv
   2.0 HDi 130 128cv
   2.0 HDi 165 163cv
o   RCZ
   2.0 HDi 163cv


 

Hallu

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)
« Vastaus #27 : 14.08.2016, 01:09:09 »
Tuon verran eroa kehämitassa renkaissa, eli tuo poikkeava malli suurempi. (n. 20mm)
Kaikissa saman verran kulutuspintaa jälellä.

Kitkoilla jotka alle laitettiin vaihteisto toimii mallikkaasti.
Pitää vielä testailla noilla ongelmallisilla jospa ne menisi silleen että eriparikumi takana.
Noilla kitkoilla ei oikeen mitään kesällä tee, märällä luistonesto puuttuu helkästi menoon kaupunkiajossa, ja läks helposti liirtoon urissa 100 vauhdissa että varmaan se pitää saada jok tap kesäkumit alle.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2016, 01:14:34 kirjoittanut Hallu »

Hallu

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)
« Vastaus #28 : 19.08.2016, 02:35:38 »
Kyselin tuota vaihteiston öljyn vaihtoa, ja kamalan hintainen homma ei ole.
> Hinta noin 310-330€ riippuen öljyn likaisuudesta (laitetaanko
> ylimääräinen litra huuhteluun).
> Eli öljyt 140-160€ ja työ+pesuaine+jälkihoitoaine 170€.


Öljy on universaalia kamaa.
>BG Atf 312 on meillä pääosin käytössä oleva öljy automaatteihin.
Tiedä sitten onko sata varmaan sopivaa kamaa, en kysynyt voiko viedä omat ölpät.

Kaveri ties kertoa että saapiin oli ko toimenpide tehty kun vaihteisto oli tullut todella huonoksi toiminnaltaan.
Toiminta palautui normaaliksi ja ihme kummaa universaali ölppä oli toiminut hienosti.



Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston ongelmat (AM6)
« Vastaus #29 : 19.08.2016, 09:21:03 »
Tuo huhteluöljynvaihto kuulostaa kyllä hyvältä ratkaisulta, mutta aika hurjalta tuntuu väite tuosta öljystä. Tuossa yhteensopivuuslistassa kun on lueteltuna lähes kaikki mahdolliset merkit ja vaihteistoöljytyypit. Minä en ainakaan uskaltaisi tuollaista yleisöljyä laittaa jonka luvataan korvaavan kaikki markkinoilla olevat automaattivaihteistoöljyt, poislukien cvt ja dsg öljyt. http://www.pa5ca.com/v70/automaat_spoelen/BG%209541.pdf
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’