Tyhjennyksen jälkeen kompura vaihdettu itse autokatoksessa. Ei paha homma.
- Peltinen pohjapanssari pois
- putsaa enimpiä kuria pois ettei tipu kompuran sisään kun irrotat putket
- alakautta putkien kiinnitysruuvit pois
- alakautta kompuran kolmas pultti löysälle, ei sovi pois
- apulaitehihna apurin kanssa pois, toinen kääntää kiristimen jousta vasten löysälle 3/8 tuuman räikällä (karan keskeltä avaimen reunaan max 15mm, itse ostin motonetin räikän jossa ylimääräinen nivel kääntösuuntaan)
- alakautta musta sähköliitin irti
- yläkautta keltainen sähköliitin irti
- ennen loppujen kiinnityspulttien löysäämistä lievästi heilutellen ja varovasti kiinnitysruuvin vierestä ruuvarilla raosta kääntäen ilmastointiputket irti (itse työnsin putkiin muovipussin palasia suojaksi)
- yläkautta kaksi kiinnityspulttia löysälle / pois
- kompura pois alakautta
- 400tkm ajetussa kompurassa hihnapyörässä vain pieni välys, kuten uudemmassakin, laakeri pyörii sulavasti molemmissa
Vaihtokompura purkaamolta 150€ 150-200tkm. Uusia netistä jotain 350€ plus ehkä pantti?
- nettisivuilta näkyi että kompurassa olisi öljyä 1,35dl
- mittasin vedellä ja merkkasin kahteen tyhjään jogurttipurkkiin oikean määrän
- valutin vanhasta kompurasta öljyt yhteen purkkiin ja koska sitä tuli joka reiästä, osa meni maahan, joten määrä jäi hieman alle 1,35dl
- ”uuteen” kompuraan joka oli tyhjä öljyreiästä 1,35dl uutta pag46 kompuraöljyä (20€/250ml)
- öljytulppa kiinni
Kutakuinkin käänteisessä järjestyksessä uusi kompura paikalleen
- uudet tiivisteet putkiin, 2 kpl per putki, hinta euron kipale
- apulaitehihnan kiristyksessä tarvii käytännössä käteväkäsisen apurin, minulla fysiikkaa opiskeleva tytär toimi hyvin
- täyttö ja toimii (ainakin minulla)