Tämä probleema ratkesi.
Puolalaisten vinkkien perusteella vika paikallistui BSM-boksiin, eli konehuoneen sulakerasiaan. Purkasin sen takakautta (valettu epoksilla umpeen) mutta imuaseman puutteessa en saanut 8/64 juotosta irtoamaan paikoiltaan. Siellä on kaksi piirilevyä päällekkäin, yhdistetty 64 juotospinnillä ja päällimmäisen alapinnalta löytyy tuollainen LIN-trancieveri jonka vaihtamalla homma suurella todennäkösyydellä olisi ratkennut. Lisätietona mainittakoon, että LIN-dataa kulkee pyyhkijöiden osalta ainoastaan moottorien ja BSM:n välillä. Kaavio löytyy linkin takaa ekalta sivulta.
Kiirettä ja muutakin puuhaa kuitenkin pukkasi, ja poikkesin paikalliselle pösökauppiaalle kyselemään uuden boksin hintaa. Yllätyksekseni niitä oli hyllyssäkin, joten tinkaamisen jälkeen 450 e köyhempänä poistuin tallille ja kah - pösö heräsi kuin taikaiskusta.
Henkisesti olin valmistautunut varaamaan ajan huollosta BSI:n vaihtoon, mutta kun vanha boksi oli nippeleinä pöydällä, ei autosta saanut edes rattilukkoa päältä jotta sen olisi voinut vinssata kärryyn ja kuskata pajalle. Huollossa olisivat kuitenkin viimeistään uusineet BSM:n joten luulen säästäneeni useamman vianhakutunnin veloituksen. Purkuosia en onnistunut löytämään, eri versioita kaikki kaupan olleet. Puolan huutonetissä olisi ollut pilkkahintaan (n. 50 e), mutta paikallisten kanssa kommunikointi ja toimitus olisi vienyt turhan kauan kun pitäisi käyttää bulvaania, eivät myy ulkomaisille mitään.
Jos jollakulla foorumilaisella on imuasema käytettävissä, niin mielelläni vielä koittaisin tuon vanhankin BSM:n elvyttää, kun LIN lutikoitakin on ylimääräisenä.
TEMP_ARKISTOON