Palaanpa taas aiheeseen. Vaihdoin renkaat ja päätin katsoa talvirenkaitten paineet. Eka venttiilinhattu oli niin tiukassa, että piti hakea pihdit avuksi. Se taas johti siihen, että koko venttiiliputken pää varisi valkoisina muruina maahan. Kaikki muutkin hatut olivat hapettuneet tiukkaan kiinni, mutta nyt osasin varoa asiaa, ja sain ne lopulta irti rikkomatta venttiiliä. Hatut tosin menivat aika pahan näköisiksi. Noista renkaista siis tuskin on koskaan katsottu paineita asentamisen jälkeen, mikä on varsin ymmärrettävää autolle, joka on aina huollatettu merkkiliikkeessä. Jos ilmojen tarkistus ei kuulu ohjelmaan, ei sitä tehdä. Toinen juttu onkin sitten se, että miten tuo syöpyminen ylipäätään on mahdollista. En ole ikinä edes kuullut moisesta.
No, se siitä, mutta nyt päästään varsinaiseen kysymykseen, eli ovatko paineanturi ja venttiilin runko tosiaan yhtä puuta? Tulee nimittäin aika kallis juttu rengastöineen, mikäli tuo on totta. Ovatko nuo venttiilikkonaisuudet Pösön erikoisosia, vai käyttävätkö muutkin merkit samanlaisia?