Kirjoittaja Aihe: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat  (Luettu 31871 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Cheri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 88
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #60 : 06.01.2012, 10:16:55 »
Laitatin 307:n Fixuksen peltisen samalla kun pajalla vaihdettiin jakoremmi, isoin vaiva tuon asentamisessa olis ollut tunkin ja pukkien kanssa äheltäminen pihalla. Sen verran meni lähelle että kone/laatikko pääsi kosketuksiin, hoitui laittamalla pari mutteria prikoiksi takapään kiinnitykseen. Melun pelossa liimasin bitumiarkin sisäpuolelle. Tästäkin yksilöstä löytyi muutama tuuletusrako (kuva on ikävä kyllä hukkunut), ja rakoa jää sen verran joka puolelle että kyllä ilma kiertää. Tonttitie ja liittymät kun eivät kuulu ihan ensimmäisiin aurattaviin kohteisiin, ilman suojusta olis ollut aika ahdistavaa lähteä liikkeelle - keväällä selviää miten tarvikeosan maali on kestänyt, jos tästä nyt edes talvi kehittyy.
Pellistä löytyi aukko öljytulpalle, mutta ei 5-6 pultin avaaminen ja pellin irroitus ole kovin iso vaiva öljynvaihdon yhteydessä jos on edelleen kone jossä on öljypohja  ;)
« Viimeksi muokattu: 06.01.2012, 10:33:39 kirjoittanut Cheri »
308: 2009, 1,6 HDi, SW FAP110, 15 tkm
MB 409 1983 orkesteriauto
ex
807: 2004, 2,2 HDi, ST, 270tkm
307: 2002, 2.0 HDi 66kW, 5d , 340 tkm

Hexy

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #61 : 06.01.2012, 11:01:42 »
Mielestäni meteli on sama kuin ennenkin. Tietysti tähän vuodenaikaan on "möykkeliköä" niin silloin saattaa resonoida vähän... ??? Etupää kiinnitetään auton omilla pulteilla (näkyy edellisen sivun kuvastani) ja mukana tulee kaksi lattaa joissa on keskellä reiät ja kierre (laitetaan palkkejen sisään) ja M10 pultit joilla takapään saa kiinni. Mitään ei tarvitse työstää. Öljynvaihtoon ei tarvii kuin löysätä takaosan kiinnityspultteja ja etummaiset ruuvata pois. Sitten vaan vetää panssaria pari senttiä eteenpäin ja laskee alas... :) Panssarin takaosassa on hahlot pultteja varten, ei reikiä. Tämä auttaa käsittelyssä... ;)
« Viimeksi muokattu: 06.01.2012, 11:08:10 kirjoittanut Hexy »
Peugeot 508 2.0Hdi Allure 140 FAP ja kaverina
Audi TT Quattro 165kw

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #62 : 06.01.2012, 22:20:11 »
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, 125 hv, 09/2006).

Kuvia pohjapanssarin asennuksesta, se Fixuksen malli. Kuvassa 5 näkyy reikä etupään kiinnityspultille.

TEMP_ARKISTOON
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #63 : 07.01.2012, 20:53:26 »
Mainittakoon että etupäässä ei ollut mun autossa pultteja kuvan 5 rei'issä, eikä niitä tullut panssarin mukanakaan.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

mika

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #64 : 15.03.2012, 18:32:11 »
Nostettakoon aihe vielä pinnalle koska ihmettelin tuossa flektin puhaltimesta lähtevää outoa ääntä. Tänään havaitsin ekan kerran tuon äänen ja pikkasen yläpuolelta purkamalla muovia pois edestä havaitsin että tuulettimen siipienkehys sahaa ny puskurin alareunassa olevaa muovia. Tämän on täytynyt tulla tuon teräksisen alustansuojan asennuksen yhteydessä tai jälkeen ku pamahti talvella jäälohkareeseen. Onko muut havainneet tuollaista ongelmaa pohjasuojan asennuksen jälkeen, nimen omaan tämän teräksisen?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #65 : 15.03.2012, 20:05:42 »
Mitä muovia purit yläpuolelta? Fotoa?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

mika

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #66 : 16.03.2012, 15:17:26 »
Enpä jaksa kuvia räpsiä... Mikä muovi siin ny jäähdyttimen peittää allensa, en saanu sitä irti vaan koneen puolelta muoviset ruuvit(?) 3kpl pois ja umpioiden välistä pari ruuvia pois ja varovasti longistamalla puskurin nahkaa tuonne flektin siipiin näki ja pystyi kädellä kokeilemaan tuon toimivuutta. Ei parane paljon väännellä, tuskin ihan ilmanen on puskurin kuorta lähtee hankkimaan...

wg

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #67 : 16.03.2012, 18:14:23 »
Ei ole ollut mitään ongelmaa tuon teräksisen panssarin kanssa, myös flekti pyörii ihan normaalisti.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #68 : 16.03.2012, 19:04:36 »
3kpl pois ja umpioiden välistä pari ruuvia pois ja varovasti longistamalla puskurin nahkaa tuonne flektin siipiin näki ja pystyi kädellä kokeilemaan tuon toimivuutta.

Nyt selvisi, koska tuon ylämuovin "purkaminen" on mahdotonta, ilman puskurin irroittamista ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #69 : 16.03.2012, 19:13:01 »
Ei ole ollut ongelmia. Pari kertaa talven aikana jokin pohjan osa on kolahdellut kökköihin tms. Ehkä "ku pamahti talvella jäälohkareeseen":lla on ollut osaa asiaan. Onkos panssari vielä kuitenkin suoran näköinen.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

nahkasaapikas

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #70 : 17.03.2012, 18:25:59 »
Tilasin reilu viikko sitten  linkin kaltaisen pohjapanssarin. On kuin alkuperäinen ja sopii paikalleen kun valettu. Eikä tuo hintakaan niin kauhea ollut 76€ kotiin tuotuna.

http://cgi.ebay.fr/PEUGEOT-407-PROTECTION-SOUS-MOTEUR-NEUF-/180627017995?pt=JG_FR_Auto_Pi%C3%A8ces&hash=item2a0e35910b#ht_1190wt_1157
« Viimeksi muokattu: 17.03.2012, 18:54:03 kirjoittanut nahkasaapikas »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #71 : 17.03.2012, 22:08:32 »
Oliko panssarin sisäpinnassa muutama äänieristepussukka ja tinapaperihohtosuoja keskellä? Tuo on ehkä originaali ebayssäkin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

nahkasaapikas

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #72 : 17.03.2012, 23:46:05 »
Ei ollut mitään pussukoita eikä tinapaperiakaan. Toisaalta ei kyllä ollut siinä rikkoutuneessa alkuperäisessäkään minkä irrotinn auton alta. Kaiken kaikkiaan ei tuo originaali ole kun tuossa e-bay suojassa ei mitään leimoja ollut. Verrattuna alkuperäiseen tuntuu enemmän silikoniselta uusi kun tuo alkuperäinen.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #73 : 16.04.2012, 09:45:31 »
Auto: 2006 407 1,6 HDi 110.

Onko näissä pohja suojattu muovilla muualtakin kuin moottorin pohjapanssari? Kun alkoi muovin kappaleita roikkumaan vasemmalta takahelman alta pohjasta. Mietiskelin tossa että miten saan korjattua pohjasta roikkuvia muovin kappaleita? Moottorin suoja irtosi kanssa nyt kevään lumisilla teillä. Meinasin tilata siihen metallisen pohjapanssarin mistä sais halpoja ja hyviä?
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #74 : 16.04.2012, 11:04:58 »
Just käytin auton öljynvaihdossa ja katselin pohjaa. Ainakin 1.8 litraisessa (ja varmaan sitten muissakin) on pohjassa kohtuu paljon kotelointia/suojausta. En nyt tarkkaan muista kuinka ne meni, mutta pakoputken ympärillä on lämpösuojus (ei alapuolella) ja sivuilla pitkulaiset muovikotelot. Noin karkeasti taitaa alkaa etuoven kohdalta ja päättyä takaoven kohdalle. Kiinni usealla muovi-metalli-tapilla.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207