Tarvikkeena kyllä, muttei orkkiksena (kun oletin että tästä olisi kyse). Varsinkin tuon "tuplalukituksen" järki ei minun pieneen päähäni mahdu. Tietysti sitten, jos on se läppä hajonnut ja halvemmaksi tulee sen lukollisen osto.
Niin se vain on, että tietyissä 306-autoissa on alkuperäisenäkin lukollinen korkki. Kaikissa avomalleissa on näemmä aina lukollinen korkki, muissa näyttäisi raja menevän DAM-numeron 08701 kohdalla (lukollinen korkki 04.09.2000 lähtien). Avomalleissa ei myöskään kuvien perusteella näyttäisi olevan läpän lukitusta, joten sinänsä lukollinen korkki on niissä perusteltu ratkaisu.
Sitä on vaikea sanoa, että miksi uudemmat on varustettu lukollisella korkilla, vaikka ilmeisesti niissäkin tuo läppä on edelleen lukittavaa mallia (vai onko?).
Vanhemmat mallit (3-5-oviset):
LUKOTON: 1508 79 FILLER PLUG
Vanhemmat mallit (avomallit):
LUKOLLINEN: 1508 85 FILLER PLUG - RANDOM COMBINATION
LUKOLLINEN: 1508 E7 FILLER PLUG - COMBINATION SPECIFIED UPON ORDER
Uudemmat mallit (3-5-oviset)
LUKOTON: 1508 79 FILLER PLUG - TO O 08700 (08700 = 03.09.2000)
LUKOLLINEN: 1508 E6 FILLER PLUG - RANDOM COMBINATION - FROM O 08701 (08701 = 04.09.2000)
LUKOLLINEN: 1508 E7 - COMBINATION SPECIFIED UPON ORDER - FROM O 08701 (08701 = 04.09.2000)
Uudemmat mallit (avomallit):
LUKOLLINEN: 1508 85 FILLER PLUG - RANDOM COMBINATION - TO O 08700 (08700 = 03.09.2000)
LUKOLLINEN: 1508 E6 FILLER PLUG - RANDOM COMBINATION - FROM O 08701 (08701 = 04.09.2000)
LUKOLLINEN: 1508 86 RP 1508 E7 - COMBINATION SPECIFIED UPON ORDER - TO O 08700 (08700 = 03.09.2000)
LUKOLLINEN: 1508 E7 - COMBINATION SPECIFIED UPON ORDER - FROM O 08701 (08701 = 04.09.2000)
Myös tarvikkeena löytynee sopivia korkkeja. Esim. Motonetissa:
TANKIN KORKKI PEUGEOT 306
P306 lukolla. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29-6185 12.90