Kirjoittaja Aihe: 206 - Vanne- ja rengaskoot  (Luettu 16098 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

RALE

  • Vieras
Vs: 206 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #15 : 11.04.2012, 19:58:55 »
Olisiko jollain tietoa/näkemystä seuravanlaisesta vanne setupista 206GTI:hin? Eli etuvanteiksi tulisi 15*7" et9, tämä luultavasti menee kivuitta alle? Sitten ongelmallisempi eli taakse tulisi 15*7,5" et2 tässä varmaan joutuu hieman kaarimankelia käyttämään, mutta riittääkö mankelointi? Vai joutuuko jo peltiä laittamaan? Autossa on jäykkä madallettu alusta. Kumit tulisi olemaan kokoa 195/50 R15.

henkkagti

  • Vieras
Vs: 206 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #16 : 15.04.2012, 20:15:33 »
Itsellä on kesävanteet kumeillä 205/40 17". Eikä hankaa mihinkään, tai edellinen omistaja oli hienot punaset kuraläpät laittanut eteen, niin niihin otti hieman kun renkaat ihan täysillä käännetty, mutta ne oli paksua muovia ja ne vaihdoin normaaleihin. Ja auto tosi madallettu.

nicce

  • Vieras
Vs: 206 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #17 : 25.04.2012, 10:28:50 »
Sopiiko vm.1999 206 1.6 16V. vakioalustalla olevaan Peugeottiin 7x15" ET15 vanne 195/50R15 kumilla?

RALE

  • Vieras
Vs: 206 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #18 : 24.05.2012, 11:58:45 »
Olisiko jollain tietoa/näkemystä seuravanlaisesta vanne setupista 206GTI:hin? Eli etuvanteiksi tulisi 15*7" et9, tämä luultavasti menee kivuitta alle? Sitten ongelmallisempi eli taakse tulisi 15*7,5" et2 tässä varmaan joutuu hieman kaarimankelia käyttämään, mutta riittääkö mankelointi? Vai joutuuko jo peltiä laittamaan? Autossa on jäykkä madallettu alusta. Kumit tulisi olemaan kokoa 195/50 R15.

Perhana, nälkä kasvoi syödessä ja laitoin vanteet  mittaan, suraavasti: Eteen 15x8" et-2 ja taakse 15x8,5 et -8
Koe sovitin eilen alle ja tuloksena voi todeta, että takakaaret täytyy mankeloida ~27-30mm ulospäin/puoli. Todennäköisesti onnistuu kun rauhallisesti alkaa survomaan mankelilla ja ei peltitöitä tarvinne tehdä. Eteen taasen rittää kevyempi mankelointi ehkä 10mm ulospäin riittänee tämä vain sen vuoksi, että täyttää lain kirjaimet ja lulutuspinta ei tule lokasuojan yli. Lopputuloksesta voi tulla kohtalaisen "muirea" 206 ilmestys kun saa valmiiksi. Laitan jonkusen kuvan kun saan valmiiksi.

ToHy

  • Vieras
Vs: 206 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #19 : 30.05.2012, 18:48:02 »
Autoni on -02 206 XT ja tuossa olisi nyt hyllyssä et20 16" vanteet ilman gummeja. Onko kokemuksia mikä koko tuohon menisi nätisti alle ilman että raapii kaariin missään tilanteessa? 205/45/16 ei leveytensä puolesta hirveästi innosta, 195/45/16 vaikuttaisi tällä hetkellä järkevimmältä valinnalta. Mitenkäs 195/50 tai jopa 195/55, onko kukaan kokeillut?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 991
Vs: 206 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #20 : 30.05.2012, 21:11:02 »
Traktorinko meinasit tuosta tehdä vai miksi pitäisi olla niin korkea profiili?
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

ToHy

  • Vieras
Vs: 206 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #21 : 30.05.2012, 21:58:47 »
Ei ole tarkoitus tehdä raktoria. Volvot on erikseen :) . Onhan tuo 50-55 profiili jo kieltämättä korkea, mutta selvittelen tässä vasta vaihtoehtoja. Tuo vanteiden et20 ei käsittääkseni pitäisi ole mikään ongelma, mutta miten paljon lie vaikuttaa rengasvalintaan sitten. Tosiaan kokemuksia ratkaisusta kaipaisin muilta foorumin jäseniltä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 991
Vs: 206 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #22 : 30.05.2012, 22:10:14 »
195/45R16 oli 206 GT:n vakiorengastus. Tuon kanssa samalla ympärysmitalla olisi 175/50R16. Ympärysmitta on vain reilut 6 mm lyhyempi kuin 175/65R14 -koossa, joka on monessa 1,4-litraisessa vakiorengas. Käytännössä enemmän eroa tulee renkaan kulumisesta ja valmistaja- ja mallikohtaisista kokoeroista. Ei tuohon 16-tuumaiselle vantelle hirveästi ole eri vaihtoehtoja ilman että rengas suurenee merkittävästi.

Vähän asian vierestä tuli joskus laitettua 206:een alle 205/55R16 ET28 -rengastus. Mahtui se sinne alle, kun ei joustovaroja mitenkään huomioinut, eikä tarvetta kääntää eturenkaita. Oli meinaan kohtalaisen täyden näköistä kaarien sisällä.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

ToHy

  • Vieras
Vs: 206 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #23 : 19.06.2012, 19:44:19 »
Noniin, projekti on edennyt siihen vaiheeseen, että huomenna olisi tarkoitus pyöräyttää 185/50/16 gummit noille vanteille. Tietysti jo tässä vaiheessa havahduin siihen, että koska vanne on 406:n 16" ouragan eli eroaa 206:n omasta siinä että offset on 20 eikä 28, eikä pultteja ole tallessa niin pitäähän nuo jollain varmaan kiinnittääkin. Onko tietoa, onko 206:n ja 406:n ouraganien pultit saman pituset, toisin sanoen kun kävelen liikkeeseen niin kysynkö vain tohon vanteeseen pulttia vai autokohtasesti ja vieläpä se että kummatko otan jos pitää valita? :)

Hese_57

  • Vieras
Vs: 206 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #24 : 30.06.2012, 15:32:21 »
Enpä usko vaikka offset muuttuu, että pultin pituus silti muuttuisi. 

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 288
    • CitiX Oy
Vs: 206 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #25 : 10.07.2012, 21:48:07 »
Itsellä olisi myös ouraganit ylimääräsenä, nimenomaan ET20:llä... niissä päällä 195/60 15 kumit, taitaa olla vähän liian isot 206:een, mutta pitää silti kokeilla... Vai onko jollain kokemusta jo? Vaikuttaako 8mm ET muutos vakiosta miten paljon ajettavuuteen tms?
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

ToHy

  • Vieras
Vs: 206 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #26 : 11.07.2012, 11:55:26 »
Nyt on 406:n ouraganit olleet 206:n alla pari viikkoa. Yritin jumpata kuvan koko pirssistä tähän mutten omista softaa millä tuon kuvakoon saisi sopivan piskuiseksi, joten jouduin tyytymään leikkaamaan tökeröt suikaleet etu- ja takarenkaista. Kumit 185/50/16 kumho kh31, edessä varsin sopiva mutta takana varmaan olisi mahtunut pyörimään myös 205/45/16. En tosin mitannut tätä tarkemmin. Edellisen viestin lähettäjälle voin sanoa, että tuo 195/60/15 on varmasti kohtuu mahdoton koko tähän autoon.

Niin ja pultit ovat et20 ja et28 ouraganeille samat.

Kaiken kaikkiaan ajettavuus parani huomattavasti verrattuna orkkiskokosiin 185/65/14 renkaisiin ja et muutoksella tuntuisi olevan vain positiivinen vaikutus auton vakauteen. Ei vetele urissa yhtään entistä enempää. Mielestäni nämä 406:n ouraganit näillä 185 leveillä gummeilla on varsin pätevä ratkaisu tähän pirssiin, koska et:n muutoksen myötä rengas tulee lähemmäs kaarien tasoa kapeammallakin renkaalla. Ainoa miinus että tuo 185/50/16 koko on aika kallis .. tosin sehän kirpaisee vain kerran :).

Lukihäiriö edellisestä viestistä, kirjoittajalla olikin 195/60/15 kumit eikä 195/45/16 (tuo koko mahtuu kyllä 206:n alle et20 ouraganeilla) :)

mörkö

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: 206 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #27 : 30.09.2012, 23:17:25 »
Auto: 2003 206 SW 2,0 HDi (66 kW).

Elikäs minkä kokoisia renkaita väki on pitänyt 206:den 16" vanteilla? Vaihtoehtoja on vissiin, 205/45, 195/50, ja 185/50, vissiin joitakin muitakin?
307 hb -07 hdi
EX 406 2,0st-96, 306 1,6break-01, 206sw -03 hdi

Maraaton

  • Vieras
Vs: 206 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #28 : 22.07.2013, 16:48:57 »
Auto: 2002 206 1,6 XS (80 kW).

Mitäs mieltä ihmiset on tälläsestä setistä: vanteilla leveyttä 7" ja kokoa 16". Ajatellut laittavani 205/40/16, niin mahtuuhan noi pyörimään ja mahtaako olla ihan siedettävä ajettava?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 451
Vs: 206 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #29 : 22.07.2013, 19:08:06 »
Mikä ET?
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89