Kirjoittaja Aihe: 406 - Ohjaustehostinnesteen vaihto  (Luettu 26849 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Ohjaustehostinnesteen vaihto
« Vastaus #30 : 01.10.2014, 03:35:34 »
Tuli yllätyksenä että neste virtaa kovasti ilman että edes rattiin koskee.

Tokihan tehostinneste kiertää jatkuvasti, mutta ohjauksen ollessa 'keskiasennossa'* työsylinteri ohitetaan eli paluukierto on suoraan pinionventtiililtä.

*Tarkemmin, kun pinion venttiilillä ei ole poikkeuttavaa voimaa, olkoon ohjaus käännetty mihin asentoon vain.

xJone

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
  • RCZ 2011 Asphalt
Vs: 406 - Ohjaustehostinnesteen vaihto
« Vastaus #31 : 07.10.2014, 17:09:40 »
Vuoden ollu jo Red Line Power Steering Fluidit sisällä ja ei mitään moittimista oo ollu. Toimii vähintään yhtä hyvin kun edellisillä nesteillä jotka ollu tietääkseni siitä asti kun auton uutena ostin. :D Sellasella sähkökäyttösellä öljynvaihtopumpulla imin vanhat nesteet pois suoraan sieltä säiliön kautta hyvinkin kuivaksi kun välillä kävin käyttämässä autoa käynnissä ja rattia varovasti hiukan molempiin suuntiin kääntäen.

purflux

  • Vieras
Vs: 406 - Ohjaustehostinnesteen vaihto
« Vastaus #32 : 07.10.2014, 21:41:52 »
Kait sitä uskaltaa vähän käyttää "kuivana", mutta kuinka kauan? 5 sek vai 10 sek?

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Ohjaustehostinnesteen vaihto
« Vastaus #33 : 07.10.2014, 23:50:40 »
0 sekuntia eli en suosittele.

SaPeKa

  • Vieras
Vs: 406 - Ohjaustehostinnesteen vaihto
« Vastaus #34 : 17.10.2015, 20:34:16 »
Auto: 2003 406 Coupe 2,2 (EW12J4).

Itse sain vaihdettua tuollaiseen normitehostajalla olevaan autoon tehostajan öljyt yksin ilman auton käynnistämistä.
1.Tyhjensin tehostajan säiliön.
2.Irroitin paluuletkun säiliöstä ja laitoin letkuun jatkoa jonka laitoin tyhjään astiaan.
3. Laitoin tehostajasäiliöön uutta öljyä (synteettistä ATF:ää, Teboil Fluid S)
4. Auton etupää nostettuna ilmaan kääntelin rattia laidasta laitaan jolla sain pumpattua öljyä kiertoon. Välillä lisäsin säiliöön öljyä. Säiliötä ei kannata täyttää ihan piripintaan ettei paluuletkun liitoksesta valu yli. Vanhaa öljyä tuli noin litran verran ennen kuin letkusta alkoi tulla uutta öljyä eli aika hyvin vaihtui.
5. Mahdollinen ilma järjestelmästä pois auto käynnissä ja ratin kääntelyä laidasta laitaan. Tämä vielä itsellä tekemättä, kun muita hommia vielä vaiheessa.

powerpeugeot

  • Vieras
Vs: 406 - Ohjaustehostinnesteen vaihto
« Vastaus #35 : 12.01.2016, 22:30:16 »
Tuli näköjään aika taas vaihtaa omaankin ohjaustehostinöljyt. Eilen illalla paluupuolenletku irtosi rintapellin luota prässi liitoksesta ja öljyt lensi pakosarjan päälle. Olin juuri ajanut reippaasti erästä soratietä ja autoa parkkeeratessa haistoin öljykäryä. Konepellin varovainen aukaisu ja pakosarjan päällä n 15cm liekit :o. No onneksi oli heittää lunta jolla sai liekit sammutettua, eikä vaurioita kerinnyt syntyä ???. Öljyvanan perusteella letku oli lauennut juuri parkkiin käännellessä.

ATS

  • Vieras
Vs: 406 - Ohjaustehostinnesteen vaihto
« Vastaus #36 : 12.01.2016, 22:55:12 »
EW12 padan ongelma? Kun en ole koskaan kuullut vastaavaa muista koneista (2.0 tai 3.0L koneisista?)

powerpeugeot

  • Vieras
Vs: 406 - Ohjaustehostinnesteen vaihto
« Vastaus #37 : 12.01.2016, 23:20:42 »
Moottorina EW10(rfr). Putken/letkun vanhuutta ilmeisesti. On aika muovisen oloinen toi letku mikä oli luiskahtanut prässiholkin alta. Toinen pää on alunperinkin kiristyspannalla kiinni, joten jos letku osan uusisi ja laittaisi molempiin päihin klemmarit. Niin luulisi toimivan. Öljynä tosiaan oli mobil atf 320,  joten jos sinne laittaisi täysynteettistä tavaraa niin toimisi näilläkin "helteillä".

Nyt pakosarja saattoi olla kohtuu lämmin kun tuli monta kilometriä ajettua kohtuu reippaasti ;D. Pakkastakaan ei kuitenkaan ollut kuin n. 20 astetta.

Hurulau

  • Vieras
Vs: 406 - Ohjaustehostinnesteen vaihto
« Vastaus #38 : 23.01.2016, 14:07:12 »
Oletteko korvannu säiliön paluuletkun prässiliitoksen kiristyksen klemmarilla kun letku on käytetty irti öljynvaihdon ajaksi?

Hurulau

  • Vieras
Vs: 406 - Ohjaustehostinnesteen vaihto
« Vastaus #39 : 24.01.2016, 14:03:13 »
Okei, kiitos.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Ohjaustehostinnesteen vaihto
« Vastaus #40 : 27.07.2019, 14:44:06 »
Mää laitoin Eurol LHM Plus Fluid kun yksi liitos oli vuotanut ajan oloon. Meni tarkkaan 1 1/3 litraa kun lakankulmalla kuivasin säiliön vielä ja pysyi komean vihreänä. Sellainen komea smaragdinvihreä öljy kesäauringossa eikä haise oikein millekkään ko ATF. Aika hyvä. Loppu äänet ja tuntuu kaataessakin olevan viskositeetti sopivaa. . Saapa nähä pitääkö valmistajan lupaukset viskositeetin muuttumattomuudesta lämpötilan mukaan kun on talavella pakkasta. Vaan äkkiähän se lämpiää ajossa.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2019, 15:04:59 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Ohjaustehostinnesteen vaihto
« Vastaus #41 : 27.07.2019, 19:00:02 »
Oikein apulaitehihnakin vinkaisi mitä en ole kuullu vuosiin, kun on viskositeetit kohdallaan ja hävisi ihan kaikki äänet ja hyvä tehostus. Hyvä öljy.

Tim

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: 406 - Ohjaustehostinnesteen vaihto
« Vastaus #42 : 01.05.2023, 16:08:17 »
Imin öljynvaihto alipainepumpulla tehostinnestesäiliön moottorin puoleisesta lokerosta korkin alta moottorin käydessä tehostimen öljyt ulos ja täytin Valvolinen hydrauliikka öljyllä (Citroenin suosittelema). Kyseessä oli käsin pumpattava öljynvaihtopumppu. Onnistui hyvin, muut toimenpiteet tein kuten tässä viestiketjussa.
   Tämä ei poistanut ongelmaa, joka on vuoroin jäykkenevä ja herkkenevä ohjaus noin puolen rattikierroksen välein parkkipaikkanopeuksissa. Vaihdoin sitten vasemman joustintuen laakerin (oikea vaihdettu viime kesänä), muttei vaikuttanut oireeseen vaikka laakeri aivan ruosteinen. Mietin alapalloniveliä, voisivatko ne tai raidetangon päät oireilla ohjauksen vaihtelevaan herkkyyteen? Tässä viestiketjussa on viitattu myös ohjaustehostimen suodattimeen, missähän se sitten sijaitsee 2,0 l 16v 99hv farmarissa?

kilroy

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
  • L'herbe est toujours plus verte de l'autre côté.
Vs: 406 - Ohjaustehostinnesteen vaihto
« Vastaus #43 : 04.05.2023, 18:56:12 »
Voisi olla kulunut hammastanko.