Kirjoittaja Aihe: 406 - Vanne- ja rengaskoot  (Luettu 65165 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

savonhumu

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #165 : 05.04.2011, 23:07:42 »
Mitä yleensäkään haet takaa tuolla 195 => 205 muutoksella?

Ihan kokeilun vuoks kiinnostaa, josko entuuestaan hyvät ajo-ominaisuudet muuttus vielä hiukka jämymmiks matalemman profiilin myötä ja onhan se ehket hiukan kommeemman näkönenki levveempänä...

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 145
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #166 : 06.04.2011, 06:44:41 »
öööh, tota profiili on matalampi mutta rengas ei koska profiili on prosenttia leveydestä, mitä hyötyä siis? Jos haluat matalamman renkaan sinne niin pitää vaihtaa isompi vanne.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #167 : 06.04.2011, 08:33:18 »
Älä nyt, onhan se teoriassa 3,75mm matalampi  ;D  

Mutta tosiaan jämäkkyyteen tuolla muutoksella et varmaankaan saa minkäänlaisia muutoksia, enkä usko että ulkonäössäkään huomaat mitään eroa pelkästään leventämällä rengasta 10mm. Enkä edes usko että merkittävästi vaikuttaisi ajettavuuteen tuo muutos. Ainut mihin uskon että tuo muutos vaikuttaa, on lompakon paksuuteen  ;)
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

habe

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #168 : 07.04.2011, 21:07:21 »
Osaisko joku kertoa, miten en saa sopimaan 15' alumiinivannetta 406 st 2.0 -96:n taka-akselille, vanteella oleva 195/65 kumi ottaa kiinni sisälokariin. Vanteet olleet aiemmin 406 st 2.0 sw:ssä. Mikähän tässä mättää?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 145
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #169 : 08.04.2011, 05:55:33 »
Väärä ET tai sisälökari on pois paikaltaan.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

406 -01

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #170 : 28.09.2011, 16:14:29 »
Auto: 2001 406 2,2 (EW12J4).

Alkuperäiset on 16" Peugeotin Ouraganit ja ET 20? Uudet mahdollisesti halkaisijaltaan 17", leveydeltään 7". Eli millä ET:llä vanteiden tulisi olla? Onko 12 jo liian pieni ET? Renkaat tulisi olemaan 225/45/17. Ja lähinnä varma tieto kiinnostaisi, pelkkä arvailu ei riitä. Onko jollain omakohtaista kokemusta?

ATS

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #171 : 28.09.2011, 16:55:21 »
Minulla omassani ja tyttären uudemmassa 406:ssa on kummassakin nuo sinun havittelemat koot.  ET on kummallakin 18 ja mihinkään eivät ota kiinni.

kilroy

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
  • L'herbe est toujours plus verte de l'autre côté.
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #172 : 28.09.2011, 18:46:18 »
Et 12 on 406 Coupen vakio Et.

turboman

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #173 : 02.10.2011, 14:14:20 »
Kunka paksut spacerit kestää laittaa -98 Coupe3.0 vakiovanteen alle, että ei ota vielä lokariin kiinni.

vibe

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #174 : 17.11.2011, 11:59:35 »
Auto: 1998 406 2,0 ST (16-ventt.).

Osaako joku sanoa suoralta kädeltä mahtuuko vanhempikoriseen 225/55/17r nastat 7" et 18 vanteella. Nyt on alla samalla vanteella 215/50 kumit ja noilla ei ainakaan raavi mihinkään. Tarvtseeko muutoskatsastaa noille 225/55 kun aikasemmin muutoskatsastettu nuille 215/50/17?

teemudz

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #175 : 17.11.2011, 21:07:09 »
Kyllä tuo renkaan kokonaishalkaisija kasvaa aika paljon suuremmaksi tuolla 225/55-profiililla, etten suosittele moiseen lähtemään. 225/45 olisi bueno.

vibe

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #176 : 18.11.2011, 08:34:10 »
Uhkarohkeana lähden kumminkin kokeilemaan,luulisi että noita sisälokereita pystyy sen verran muovaamaan jos sinne ottaa kiinni :) ilmoittelen sitten miten kävi.

Tarvitseeko muutoskatsastaa noin pienen muutoksen takia?

lahelaine

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #177 : 19.04.2012, 12:13:20 »
Auto: 406 coupe v6 -01

Uuet vanteet täytyisi hommata ja ongelmia on monia. 18" tuumaiset hakusessa ja tämä pulttijako rajoittaa paljon valikoimaa. Vanteet kuitenkin löysin joiden ET on 10, kyseessä on AEZ Valenciat. ET lukuhan on tässä coupessa poikkeavasti 12 johtuen brembon jarruista ja kysyisin nyt, onko kellään tietoa menisikö nämä vanteet autoon? Valmistaja ei ole testannut vanteita ja näin en pystyisi palauttamaan niitä liikkeeseen.

Melkoinen riski tässä on ottaako vaiko eikö. Spacerit tietysti voi väliin laittaa mutta olisi hyvä jos niiden kanssa ei tarvitse pelleillä.

ATS

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #178 : 19.04.2012, 12:44:07 »
Ainakin olettaisin hyvinkin mahtuvan pyörimään kun ovathan ne 2mm ulompana kuin ne alkuperäiset :)

lahelaine

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #179 : 19.04.2012, 13:01:19 »
Niin ja kyllähän 18" vanne tulee alkuperäiseen (16") verrattuna vielä enemmän ulos. Mittauksia on tehty ja kaiken järjen mukaan pitäisi sopia. Ainut kysymysmerkki on uuden vanteen puolien muoto, ettei vaan tulisi liikaa sisäänpäin. Näin ei kuitenkaan pitäisi olla.

Tämä pitäisi olla jo suht selvää kauraa mutta ajattelin josko jollain olisi ollut omakohtaista kokemusta samaisesta "ongelmasta". Vittumaisia nämä brembon jarrut, vaikka hyvät ovatkin.