Kirjoittaja Aihe: 406 - Kansitiiviste (HDi)  (Luettu 8915 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

savonhumu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #45 : 10.08.2017, 22:16:53 »
http://www.ebay.com/itm/Common-Rail-Fuel-Pump-Pressure-Regulator-For-Citroen-Peugeot-2-0-HDi-0281002493-/301118396880?epid=1109352327&hash=item461c0e19d0:g:MIAAAOSwPhdU06fa&vxp=mtr

Tätä osaa meinaan ja kyllä se johonkin painehommaan minusta liittyy

Oiskoon tässä tiivisteet

http://www.ebay.com/itm/For-Bosch-Common-Rail-Diesel-Fuel-Pump-High-Pressure-Repair-Kit-Seal-CP1-Peugeot-/222551055035?epid=1193201395&hash=item33d1139abb:g:CycAAOSwJQdXBPoc&vxp=mtr

Onkos tätä muulla kun bossin pumpulla? on niin lähmässä joka paikka tuolla että töitä joutuu tekemään jos jotakin tyyppikilpiä ehtii kun ei ees tiiä mistäkohtaa pitäs putsia :D

tässä oikee ohje ? https://www.youtube.com/watch?v=Krrij6jfimY

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 066
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #46 : 11.08.2017, 17:56:17 »
Tuo linkin takana oleva anturi on juurikin siihen pumpun persukseen tuleva anturi mutta se ei ole kolmosmännän aktivointianturi, se on siinä pumpun päällä. Tuo linkissä oleva anturi kannattaa ensin puhdistaa ellei mitään erikoisia vikoja ole. Se aiheuttaa ainakin jälkikäyntiä sammutettaessa, vikavalo syttyy mutta sammuu muutaman startin jälkeen, muuten moottori toimii normaalisti.
Saab 96 -65, Fiat 128 -75, Ford Escort Mexico -74, Toyota Crown dsl. -74, Opel Ascona dsl. -80, Renault 18 -84, Mazda 323 -87, Toyota Carina Farmari -89, Peugeot 605 -91, Peugeot 406 HDi ST GW -00, Peugeot 406 HDi ST GW -01, Peugeot 406 HDi GW Executive Automatic -04, Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 702
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #47 : 11.08.2017, 19:30:56 »
Linkin takaa löytyvä mötikkä on polttoainelinjan paineensäädin.
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus

savonhumu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #48 : 12.08.2017, 00:27:49 »
Tämmöseen liittyvänä oon itekki sitä aatellu. Pumpun tiivistesatsin laitoin jo tilaukseen ja varmaan uusin tuon paineanturinki kun senkin jalka on mehivä ja lisäks vois lievästi viallisena vaikuttaa kulutukseen hiukan vaikkei koneen käyntiä muuten kiusaiskaan tai heittäs herjaa tauluun.. tämmöstä joskus luki jossain, ehkä jopa tällä voorumilla? vai oliko niin että jollain oli vuotava tuo anturi ja sen vaihdolla kulutus putos takas normaaliks?

Kaikki muut työt arvelin tehhä ite mutta kannen hilikkeineen roudaan kuopioon venttiilipajalle niin saavat kahtoo siellä että tarviiko venttiileja, ohjareita, kumeja yms huoltaa samalla ja plaanaustarve selviää siellä myös..

savonhumu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #49 : 13.11.2017, 20:20:14 »
Nyt on hommat sillä mallilla että perunankeittokuvake on taulussa niin usein kiusaamassa että laitoin tilaukseen yläpään tiivistesatsin, kannenpultit, kuningaspultin, jakohihnasetin, turbon asennus-sarjan ja kannentiivisteenkin otin samaan pakettiin nykyisen paksuisen ihan siltä varalta että jos sattus niin hyvä munkki että menis ilman oikasua. Tuossa on varmaan kaikki mitä tarviin ja ehkä jotakin liikaakin mutta ei heiluta budjettia juurikaan niin varalta otin. Korkeepainepumppuun on jo tiivistesatsi hyllyssä ja pressureregulator on matkalla sekin.

Nestettä ei vaadi lisää kuin hyvin harvoin vaikka tuo valo palaakin kun se syttyy millon mitenki ja kun korkin aukasee jäähtyneenä kovan pihauksen kera niin aina on nestettä näkyny ja lisää ei oo paljoo menny vaikka ylävesiletkusta puristellen on ilmakuplia kuulunukki termarin ja syylärin välilllä. Neste kiertää konneessa normaalisti ja lämmöt pysyy hyvin kabiinissa niin oma tulkinta on että ylimmäräset kaasut painuu termarin läpi syylärin yläosaan ja paisariin ja se nestetason alhasuusmerkkivalo syttyy aina kun on kaasukupla paisarissa oottamassa että korkin paineraja aukee. Merkkivalo reagoi esimerkiks kaasun pohjaan painamiseen syttymällä ja sammumalla.

Reinzin ja Elringin välillä arvoin nuiden tiivisteosien suhteen tovin mutta päädyin sitten Elringiin kun joissakin keskusteluissa hiukan mollattiin Reinzin nykylaatua. Molemmat merkit on ilmeisesti keskimäärin laadukasta kampetta.. jakohihnasetti tulee mallia Gates.

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 066
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #50 : 14.11.2017, 09:56:43 »
Laita listalle myös vesipumppu. Itse ostin koko tiivistesatsin että sain myös kampiakselin stefan vaihtoon. Varmista että tiivisteissä on mukana termarilotelon takaosasta lähtevän putken O-rengas, minulta se puuttui.
Saab 96 -65, Fiat 128 -75, Ford Escort Mexico -74, Toyota Crown dsl. -74, Opel Ascona dsl. -80, Renault 18 -84, Mazda 323 -87, Toyota Carina Farmari -89, Peugeot 605 -91, Peugeot 406 HDi ST GW -00, Peugeot 406 HDi ST GW -01, Peugeot 406 HDi GW Executive Automatic -04, Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.

savonhumu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #51 : 14.11.2017, 19:57:19 »
Tuo o-rengas oli hyvä tieto.

Vesipumppu on noin 60tkm ajettu toista vuotta vanha niin arvelin antaa mennä tuolla pumpulla seuraavaan hihnanvaihtoon asti kun mitä oon hodareihin jokahihnoja vaihellu niin koskaan ei oo vesipumppu ollu vuotavana ja hyllyssä on tälläkihetkellä yks 120tkm pyöriny pumppu joka ei uudesta eronnu noin sormituntumalta.. Termarin unohin mainita tuossa edellisessä viestissä eli sekin menee vaihtoon tottakai ja nesteet, öljyt+kaikki suotimet.

savonhumu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #52 : 18.11.2017, 17:23:14 »
NYt on kansi pöydällä :)
noin 8h meni purussa kun rauhassa ajatuksen kanssa purin että saa vielä läjäänki joskus. Auto on vain pukeilla eli alla maaten piti purkaa pakari,turbo ja muutama juttu konnen takkaa. Imu ja pakosarjatki purin paikaallaan ollessa vaikka oisivat varmaan sopineet kannen kanssa ylöskin mutta otin varman päälle että sain yksin nostettua kannen pois käsivoimin..

Selvästi oli kireyseroja kannenpulteissa havaittavissa rannetuntumalta kun availin vähitellen vastapäivään kirimisjärjestyksessä niitä. muutama oli suorastaan "löysällä" verrattuna muihin joita ei normiräikällä meinannu saada auki vaan piti käyttää pitempää vääntiöö.

Sitten siihen oikasuun. Kannen tasopinnassa näkyy selvästi värieroa/palokarstaa niiltäosin missä on ollu vuotoa. Voisko sen tiivistepinnan kiillottaa kevyesti vaikka 1000 vesihiomapaperilla ja sitten mitata heitojja ja tsekata onko sen laatusia syöpymiä että vaati oikasua? Gasket removerilla ja karhunkielellä tms meinasin putsia lohkon ja varmaan kannenki pinnan ekaks..

savonhumu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #53 : 18.11.2017, 22:39:36 »
Juu ei siinä mtn karstoja ollukkaan, tiivistejämät kiusas silmää. Putsattu pinta on suora eli viivaimen alle ei mene missäänkohtaa edes 0.1mm liuska, tosin viivotin ei yllä ihan koko kannen yli pituus-suunnassa mutta pitäsin suhteellisen luotettavana mittauksena. Venttiilejä en saanu irti kun yleismallin työkalu ei käynykkään tuohon. Onkos tässä ihan normaalisti purettavat venttiilit muutenkaan kun semmosta kiilasysteemiä en hokassu siitä päästä mitä joskus nähny?

Mittaukset on tehty vain pitkittäin ja poikittain kannasten kohdilta. Vinottain ei saa kun viivain kantaa hiukan venttiileihin.
Vähän tässä arveluttaa tuo pinta kun ns liekkirenkaat on painannu pienet kuvat joka sylinterin kohdalle ja keskimmäisten rintapellinpuoleinen kuvajainen tuntuu "monttuna"  kun kynnellä vetää yli. Viivaimella kun kahtoo niin ehkä ihan vähä näkyy valoa siinä kohtaa läpi mutta rakotulkin ohuttakaan liuskan kärkee ei saa siihen menemään. Onko tuo nyt semmonen "syöpymä" mikä pitäs oikasta vai ihan normaalia meinikiä? vesikanaviin meneviä syöpymiä en huomannu...

savonhumu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #54 : 19.11.2017, 10:34:05 »
Nukutun yön jälkeen löyty niistä venttiileistä ihan normaali lukitus.
Avaukseen pitää hommata tuommonen työkalu kun yleismalln suora käpälä ei yltäny venttiilin jousilautaseen.

http://m.motonet.fi/fi/tuote/765042/Venttiilijousipuristin-OHC-10

Pitää vielä hommata pitempi viivain ja hienompi rakotulkki kun nykyisessä on 5satkua pienin. Kokeilin vielä tuollaki niin ei edes yritä missään kohtaa mennä viivaimen ja tasopinnan väliin. Kunhan saan venttiilit pois ja pinnan kunnolla puhtaaks niin voin ladata kuvan tänne...

savonhumu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #55 : 21.11.2017, 18:46:42 »
Juu purkasin venttiilit ja putsasin pinnan lopullisesti. Lopputulos oli että koneistamoon piti kiikutella kun sen verran syvät oli ne liekkirenkaan painaumat ja kahdella kohtaa oli renkaan painauman vierellä pistemmäsisiä syöpymiä ja tiivisteestäkin näki että siitä kohtaa oli vuotanut. En kehtaa ottaa riskiä että heti kohta alkaa vuotamaan uudestaan niin vein kuopion venttiilipajalle oikastavaks..

fluxpur

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 147
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #56 : 21.11.2017, 20:48:05 »
Tein kanssa tuollaisen remontin ja koneistamossa sanoivat ettei tarvitse muuttaa kannentiivisteen reikämäärää. Nyt on liikenteessä eikä venttiilit kolahda kanteen. Pikkasen kovempi puristus tietysti on mutta mitäs siitä. Toki voihan reikämäärää muuttaa kunhan kysyy koneistamosta neuvoa. Jossain autoissa on niin tarkalla ettei venttiilit ota kanteen, ehkä hdi ei ole niitä koneita.

savonhumu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #57 : 21.11.2017, 23:47:18 »
Juu niin ne mullekki tuumas että entinen paksuus käy kun venttiilitkin hiotaan niin niidenki korko muutuu. Kuulemma jos lohkosta oikastas niin silloin pitäs Hdi:ssä muuttaa tiivistettäkin.. Kysyin muuten että miten usein tämän mallin kansia niillä käy ja onko mitään teoriaa että mikä aiheuttaa niin kuulemma sillointällöin oikovat mutta ei voi sanoa että ois mikkään epidemia.
Se mikä aiheuttaa on heidän mielestä pulttien venyminen. Ajan oloon venyvät ja kansi alkaa resonoida ja lopulta "hölkkästä" paikallaan rintapeltiinpäin painotellen mikä leipoo tiivistettä ja aiheuttaa lopulta vuodon ja tyypillisesti on liekkirenkaiden kuvat kannessa voimakkaasti niinku minunki tapauksessa oli ja rintapellinpuoli vuotokohta ja pultit löysemmällä sieltä. Venttiilipajan teoria voi olla hyvinkin paikkansa pitävä tai ainakin oikeilla jäljillä...

fluxpur

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 147
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #58 : 22.11.2017, 22:35:11 »
Se mikä aiheuttaa on heidän mielestä pulttien venyminen. Ajan oloon venyvät ja kansi alkaa resonoida ja lopulta "hölkkästä" paikallaan rintapeltiinpäin painotellen mikä leipoo tiivistettä ja aiheuttaa lopulta vuodon ja tyypillisesti on liekkirenkaiden kuvat kannessa voimakkaasti niinku minunki tapauksessa oli ja rintapellinpuoli vuotokohta ja pultit löysemmällä sieltä.

Yritin laskeskella mitä yksi m12x1,5 pultti voisi painaa kantta. 10.9 lujuinen painaisi vajaat 7 tonnia ja kun niitä on 10kpl, niin vajaat 70 tonnia olisi puristusta tiivisteen päällä. Epäilen ettei kannen kaltevuus siinä paljoa paina mutta eihän sitä tiedä. Toyotan 2.2 litraisessa dieselissä on sellainen tyyppivika että terästiiviste tekee alumiinilohkoon ja alumiinikanteen syöpymää. 2.0 dieselissä ei sitä ongelmaa ole koska lohko on rautaa. Syyksi epäilen terästiivisteen erilaista lämpölaajenemiskerrointa. Eli kun teräs on alumiinin välissä, se jotenkin liikkuu hivenen ja alkaa puskemaan teflonia, vai mitä se pinnoite on, pois kuumimmista paikoista ja kun pinnoite vähenee, pääsee paine helpommin läpi. Kaikkein paras olisi jos kaikki osat olisi rautaa, ei 10kg lisäpainoa mitään haittaa.