Kirjoittaja Aihe: 306 - Jarruletkujen ja -putkien liitokset  (Luettu 2249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

henkilotunnus

  • Vieras
306 - Jarruletkujen ja -putkien liitokset
« : 27.01.2009, 19:44:52 »
Auto: 1995 306 1,4 (TU3, jäähdyttämättömät levyt, ei ABS-järjestemää).

Miten etujarrusatulasta lähtevä lyhyt ja taipuisa jarruletku on kiinnitetty jarruputkeen ja satulaan (siis molemmista päistään)? Miten jarruletku kiinnitetään jarruputkeen irroittamisen jälkeen (pitääkö myös putki uusia)? Miten jarruletkujen ja -putkien liitokset on yleisesti ottaen tiivistetty (satulaan ja muihin osiin)?

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 306 - Jarruletkujen ja -putkien liitokset
« Vastaus #1 : 27.01.2009, 20:16:11 »
Jarruletkujen päissä on kierteelliset kartioliitokset, satulan puolella ulkokierre ja jarruputken puolella sisäkierre. Etenkin se putkeen kiinnittyvä kierreliitos saattaa olla ongelmallinen avattava, koska putkessa oleva mutteri voi olla jumittunut ja auki vääntäessä putki saattaa kiertyä mukana, jolloin voi myös katketa. Kannattaa aloittaa liitosten avaaminen huolellisella puhdistuksella ja ruosteenirrotusaineella käsittelyllä jo muutama päivä ennen purkua, jos mahdollista. Jarrusatula pitää irrottaa, jotta letkun saa kierrettyä auki/kiinni.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,