Kirjoittaja Aihe: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto  (Luettu 21010 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 283
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #75 : 23.11.2016, 14:51:26 »
.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2016, 14:54:52, kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 283
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #76 : 23.11.2016, 22:01:18 »
.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 283
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #77 : 27.11.2016, 12:17:36 »
Mutkat puhtaat mutta puolet putkista kierteen osalta tukoss eri kohdista.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 283
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #78 : 03.12.2016, 09:45:34 »
Olen ajanut noin tuhatkunta nyt ja sellainen tasainen Saharan kuumuus on levinnyt kabyysiin. Tuota vielä kommentoisin, että ostin tuon mustapäisen kennon Premium kennona joka olikin niin Premium että päivä paistoi läpi ja tuosta Hellan kennosta ei näe läpi. On silminnähden tiheämpi, kuin tuo tarvike kenno. Lämmityslaitteeseen oli jonkun verran kasautunut koivun silmuja mutta ei merkittävästi. Tosiaan kun katsoo noita kierteitä mitkä siinä kennossa on niin ne ovat sakasta menneet kiinni. Lisäksi se kennojen väliseinä on ollut hajalla pitemmän aikaan. Näin minä sitä muovin murtokohtaa analysoin kun se oli jo väriä ottanut. Että olisiko niin, että tukkeentunut ja sitten puhkaissut Reijan siitä läpi. Tuntuu kyllä mahdottomalta. Ilmaaminen oli vaikeaa kun kennon läpi ei mennyt vettä kunnolla. Nyt putkissa on käsiin tuntuva lämpötilaero. Jos olisi ollut kokemusta niin siitä olisi jo voinut heti tietää kennon tukkeentuneen. Onko näin että putkisto on rakennettu niin, että kennon läpi virtaava vesi kuljettaa ilmaa pois. Ainakin tällainen tuntuma tuli. Minähän vaihdoin lohkolämmittimen ja lähdin koe ajolle ja kone pukkasi komeat höyryt konepeiton alta Katajarannan kaupan lähellä ja sitten jatkoin matkaa vielä täydennyksen jälkeen ja kenno räjähti sisälle ja näkyvyys ole heikonlainen. Perässä oleva pakettiauto oli tulossa sammuttamaan grillin pihaan. Kerrassaan mainiota. Kerrankin jotain tapahtuu. Tämän jännittävän elämänvaiheen jälkeen alkoi siis tuo kennon vaihto jota olin hautonut kesästä saakka. Se oli kuitenkin helppo homma. Taisi olla jo peräti kuudes kenno siitä kun autoilun aloitin. 
« Viimeksi muokattu: 03.12.2016, 09:53:00, kirjoittanut PeugeotDriver »

Schulabbrecher

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #79 : 30.03.2017, 23:39:56 »
Auto: 1996 406 2,0.

Olen aikeissa tilata uuden lämmityslaitteen kennon edellä mainittuun autoon. Voiko sen merkkiä (Valeo tai Behr) millään tavalla tietää ottamatta vanhaa kennoa esille. Jäähdytin on Valeo. Kysyn siksi, että auto, josta on kojelautaa purettu pois kennon merkin selvittämiseksi, ei tietenkään ole ajokelpoinen. Olisi parempi, jos auto olisi ajokelvoton pelkästään kennon vaihdon ajan eikä myös sen tilaamisen ja osan odottelun ajan. Tietysti kojelaudan voi välillä kasatakin, mutta siinä joutuu tekemään tavallaan turhaa työtä. No, ei taida olla muuta mahdollisuutta, mutta kysyn nyt kuitenkin ennen kuin alan purkuhommiin.

Olen aikoinaan vaihtanut kennon Peugeot 205:een.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 751
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #80 : 31.03.2017, 07:58:23 »
Auton VIN-numerolla voisi saada selville. Eli katsellaapa numeroa  ;).

https://www.youtube.com/watch?v=CbRZS0YKyd8
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

SeBBo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #81 : 31.05.2017, 03:05:05 »
Auto: 1997 406 2,0.

Täälläkin ruvennut kenno ilmeisesti vuotamaan. Ruskeeta paskavettä kuskin jaloissa. Pitää ennen aukomista kyllä kierrätellä nuo vedet uusiin koneesta. On se sen verran kauheen näköset. Mites, onko tuo ratti ja rattiputki vai mikä onkaan pakko irroittaa, jos kennon meinaa vaihtaa? Vai helpottaako vain purkamista/kasaamista? Mites sen muovin taakse pääsee, mikä on juuri siinä kennon edessä? Sen altahan saa vetämällä sen pienen muovin irti minkä takana on se "suutin" joka puhaltaa jaloille. Myös vinkkejä vesien vaihdolle saa antaa. Roppua syylärin pohjasta auki vai alavesiletkua? Sitten vettä tupaan ja sitten käyttelee niin, että termari aukeaa ja taas sama laulu?

SeBBo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #82 : 03.06.2017, 06:14:37 »
Ei joku viittis neuvoa?

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 211
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #83 : 03.06.2017, 08:52:14 »
Ai vielä tämän säikeen tekstien lisäksi?

Bumper

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #84 : 03.06.2017, 11:32:17 »
Kyllä tämän ketjun ohjeilla tosiaan pitäisi vaihto onnistua.

Mutta tässä kuitenkin omia kokemuksiani D9:n kennon vaihdosta lyhyesti: Rattia ei tarvinnut irroittaa, tiputin vain rattiputken alas. Ja tämä on pakko tehdä, kenno ei mahdu muuten pois. Jostakin edessä olevasta muovinlipareesta taisin dremelöidä kulmasta pienen palan pois, että kennon mahtui vetämään ulos. Syylärin päädyssä on tyhennysproppu, sieltä tulee nesteet pois. Muista jäähdytysjärjestelmän ilmaus kun täyttelet nesteitä. Hommaa tiivisterenkaat lämppärin kennon putkiin jos kennon mukana ei tule.

SeBBo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #85 : 01.08.2017, 05:33:24 »
Nyt on ruostevedet kierrätelty pois ja pitäisi hakea jäähdytinnestettä. Voiko tämänikäiseen laittaa punaista? Mitä muutenkin suosittelette laittamaan? Motonetistä saisi 5 litran kannun vihreää ja punaista motoxia. Punainen ilmeisesti vähän pitkäikäisempää?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 759
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #86 : 01.08.2017, 10:31:18 »
Ehdottomasti pitkäkestoista (yleensä väriltään punaista) jäähdytysnestettä, niin ei tarvitse vaihtaa kahden vuoden välein:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=5807.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 283
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #87 : 01.08.2017, 10:47:34 »
Kyllä vihreä on taloudellisesti järkevämpi. Se punainen on sitä samaa sokeria mutta muodossa että bakteerit hajoittaa sen vikkelämmin. Mutta kun vihreä on alle kolme euroa litra niin kyllä se on huomattavasti edullisempaa. Laittaa raakana niin siinä on sitä korroosionestoa ja lianliuotuskykyä enempi. Ja siirtää vähän huonommin lämplöä mutta jos ei kiskota alppeja yli niin ei ole merkitystä. Tästä kulmasta minä katsoisin asiaa.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 759
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #88 : 01.08.2017, 13:14:54 »
Minä en jaksaisi vaihtaa kahden vuoden välein lyhytkestoisia nesteitä ja siksi käytän pitkäkestoisia nesteitä, joissa vaihtoväliksi käy vaikka viisi vuotta. Esim. Motox-merkkisten nesteiden hintaero on tiivisteenä 5 litran pakkauksessa vain 60 snt/litra. Mutta kukin tavallaan ja sitä parempi, mitä useammin nesteet vaihtaa.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

SeBBo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #89 : 11.10.2017, 22:12:30 »
Pientä päivitystä. Tosiaan kennohan ei ole vuotanut enään pitkiin aikoihin, vain nämä pari kertaa ja taisi olla vieläpä olla saman viikon aikana. Ajattelin vilkasta, että mikä on tilanne purkamalla keskikonsolin sivumuovit ja polkimien päältä sen rätin mikä on kiinni 3 nastalla.



Eli tuon enempää ei tarvinnut purkaa. Se rätti oli märkä juuri tuon liitoksen kohdalta ja kyllä näkyy, että sieltä vuotanut. Ja behrin kenno näköjään kyseessä. Tuo liitos ei ilmeisesti ole millään kiinni? Vai onko tuolla välissä joku pultti? Kuuluuko tuossa välissä olla ollenkaan rakoa? En viitsinyt ruveta runnomaan mihinkään suuntaan vielä. Saako tuon liitoksen auki irroittamatta kennoa? Entä laittaiskohan tuohon jotain massaa yms varmuudeksi?