Auto taas ajossa! Kiitos SEL vinkistä.
Eli vikatilan aiheutti vaihteenvalitsemen asentotunnistin, musta boksi laatikon päällä. Korjaus tehtiin kuitenkin avaamalla öljypohja uudestaa ja muuttamalla manuaalikaran jousilevyn paikkaa. Itse asentotunnistin jäi samaan paikkaan, kun ei uskottu sen liikkuneen työn aikana. Mitattu resistanssi lisäjohtojen kanssa N vaihteella 0,5 ohm, kun pitäisi olla 0. Pitäisiköhän asentotunnistinta pikkasen pyöräyttää? Kuitenkin pelittää ja surinaa ei tule enää vaihteet päällä.
Työ tehtiin nosturilla, joten alakautta pääsi myös tekemään. Itse en tehyt remppaa, mutta korjauskerralla mukana olleena ei vaikuttanut mahottamalta hommalta. Jäi mietityttämään olisiko riittänyt pelkän asentotunnistimen säätö? Eli kun tekee tuon venttiilijumpan ja se manuaalikara ei välttämättä asetu ihan samaan paikkaan, niin riittäisikö asentotunnistimen säätö 0 ohm N vaihteella tälläisessä ongelmatilanteessa?
Nyt sitten pitäisi vielä käydä tekemässä ohjelmistopäivitys ja sopeutus. Kun vanhat oli valkopäisillä liittimillä.
-Jyrki