Kirjoittaja Aihe: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 32446 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mku836

  • Vieras
Lue myös: Käyttökokemukset - 807


Olisi autokuume iskemässä ja tämä malli houkuttaisi, mutta kaipaisin lisää Teidän kokemuksia mallista. Eli jos jollakulla muillakin on, niin laittakaapa kokemuksia. Toisena vaihtoehtona on Toyota Corolla tai Avensis verso.

kuuppa

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #1 : 21.04.2009, 19:39:31 »
Itse vaihdoin tammikuussa Grand voyagerini 807:ään, ei ole minkäänlaista vikaa tai oiretta esiintynyt, tosin itse olen ajanut vasta 8000km pösöllä. Lapin reissun tein tammikuun lopulla ja auto pelasi moitteettomasti ja sisällä riitti lämmitystehot. Itselläni malli on 807 2,2 business -05,mittarissa oli reilu 99000km kun vaihdoin. Mielestäni hyvä auto tavaraakin mahtuu hyvin mukaan meillä oli lapin reissussa toinen takaistuin pois, niin mahtui 6 hengen tavarat ja sukset ja pulkat ym. hyvin kyytiin. Sähköovet ja -peilitkin ovat toimineet vaikka on ollut lunta ja pakkasta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 672
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #2 : 21.04.2009, 20:09:16 »
Sama auto on muuten Citroen C8.
Peugeot 508 & Peugeot 607

kuuppa

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #3 : 04.09.2010, 21:02:58 »
Itse vaihdoin tammikuussa Grand voyagerini 807:ään, ei ole minkäänlaista vikaa tai oiretta esiintynyt, tosin itse olen ajanut vasta 8000km pösöllä. Lapin reissun tein tammikuun lopulla ja auto pelasi moitteettomasti ja sisällä riitti lämmitystehot. Itselläni malli on 807 2,2 business -05,mittarissa oli reilu 99000km kun vaihdoin. Mielestäni hyvä auto tavaraakin mahtuu hyvin mukaan meillä oli lapin reissussa toinen takaistuin pois, niin mahtui 6 hengen tavarat ja sukset ja pulkat ym. hyvin kyytiin. Sähköovet ja -peilitkin ovat toimineet vaikka on ollut lunta ja pakkasta.

Nyt olen ajanut autolla 42000 km ja on vikoja ilmennyt: ensin käsijarruvaijeri jumitti ja jarrupalat jäivät laahaamaan, joka aiheutti jarrupalojen kulutuspinnan irtoamisen (samat palat normaalijarruissa ja käsijarruissa). Vaijeri mekanismeineen piti vaihtaa+uudet jarrupalat. Tämän jälkeen pakoputki katkesi takapöntön edestä (ei ruostunut koko putkistossa ei ollut ruostetta). Pakoputki myydään yhtenä pötkönä ilman saumoja hinta n.500€ onneksi saatiin hitsaamalla korjattua. Kun nämä oli korjattu ja auto katsastettu ilman moitteita niin kytkin rupesi pitään ääntä: painelaakeri hajosi, se oli palasina kytkimen sisällä. Korjaus maksoi tehdaskunnostetulla kytkimellä 830€ uudella kytkimellä olisi maksanut 100€ enemmän, mutta nyt ei ole 2,5 kk aikana ollut mitään vikaa, eikä ollut ennen tuota korjausjaksoa ennen ajetuilla n. 30000 km. Viat sattuivat kasaantumaan samaan kertaan.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 356
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #4 : 10.12.2010, 17:03:24 »
Olisi kiikarissa yksi Citroen C8, V6 automaatti. Auto Seinäjoen Rinta-Joupilla. Tuontiauto. Ajomäärä karvan alle 150 tkm. Jakohihna kilkkeineen vaihdettu 10 tkm sitten. Automaatin öljynvaihdosta ei erikseen ole dokumentoitu. Ehkä vaihdettu jossain huollossa, ehkä ei. Tarkoituksena olisi lähteä autoa katsomaan ja kokeilemaan. Samaista 'korimallia' on käyty ajamassa ja töllistelemässä, joten automalli ei sinälläänsä enään ole kovin vieras. Eniten askarruttaa automaattivaihteisto. Autossa ei ole, eikä ole ollut vetolaitetta. Kestääkö vaihteisto hyvällä huollolla ja normaalilla ajolla niinkuin normaalivaihteisto? Kyseisessä autossa on 4 -vaihteinen automaattivaihteisto. Kenenköhän lie valmistama?
« Viimeksi muokattu: 08.12.2011, 06:47:21, kirjoittanut mixu_71 »
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

Mie vaan

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #5 : 02.01.2011, 20:40:24 »
Nyt tuli meidänkin perheeseen ensimmäinen ranskalainen auto. Auto on siis 807 2,0 man. 2007 aj. 103000 km.
Muutamia huomioita lyhyen noin viikon ihmettelyn jälkeen.
 
Ensimmäinen ongelma tuli hetimiten eteen kun konepellin avausmekanismi oli jäässä. Ei muuta kun auto sulamaan ja toimi moitteetta, kunnes taas oli jäässä kotiin päästyä. Asentajan mielestä asialle ei voi tehdä mitään muuta kuin puhaltaa kuivaksi ja lisätä vaseliinia/ öljyä vaijerin suojaksi. Taitaa sulamisvesi päästä vaijerin juuresta sisään ja jäädyttää mekanismin. Mielestäni kyllä vaijerikin oli aika "löysä", mutta heillä ei ollut varastossa ko. osaa. Toki nyt mekanismi on toiminut moitteetta muutamia päiviä.

Jarrut tuntuvat myös jumittavan todella herkästi, autolla kun lähtee liikkeelle sen ollessa yön yli huilannut oikein pelottaa paukahdus joka syntyy liikkeelle lähdössä, taitaa olla kyseessä takajarrut. Jarrut myös vinkuvat kevyesti jarrutettaessa.

Huomasin myös erikoisen vian. Lämmöt nousee mittarin mukaan 5-10 minuutissa aivan tappiin. Auton kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen lämmöt ovat aivan normaalilla tasolla. Mitään varoitusvaloja ei syty ja neste ei kiehu, eikä letkut ole kuumat. Nesteitä mielestäni on tarpeeksi ja luulisi tuon varoittavan jos näin ei olisi. Auto on aina kyllä käynnistetty siten, että ollut aina lohkolämmitin kytkettynä ennen starttausta, mutta tuolla ei liene mitään merkitystä tuollaiseen käyttäytymiseen. Olisikos kyseessä jokin anturivika tai ilmaa järjestelmässä ? Minkäs väristä jäähdytysnestettä näissä onkaan käytössä ? Taidan olla värisokea kun en oikein erota, että onko tuo sinistä vai vihreää  :)

Myöskin ilmastoinnin/ ilmanvaihdon käytössä taitaa olla jotain häikkää. Keskirivin ilmavaihtokanavista ei mielestäni tule ilmaa sillä tavalla kuin kuuluisi. Takimmaiselta riviltä ei laisinkaan. Kun laittaa rear:n päälle, niin kuuluisihan takanakin virrata noista lämmintä ilmaa, nyt on niin, että takalasit eivät pysy auki vaan ovat aikalailla jäässä. Kun ilmanvaidon säätää puhaltamaan käsin täysille, keskiriviltä puhaltaa todella heikosti ja takaa ei lainkaan.

Mahtaakohan nämä olla ranskalaisen auton ominaisuuksia vai kannattaisikos noista vioista ruveta marisemaan automyyjälle, konepelti ainakin meni myyjän piikkiin, joten mitä mieltä olette. Kannattaakos noista reklamoida ?

kuuppa

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #6 : 03.01.2011, 08:56:03 »
807-ominaisuudet

Konepellin tuulihaka jäätyy joka talvi. Jos on pellin alle tarvetta talvella niin on tosiaan sulateltava vaijeri auki. Taitaa olla ennemmin ominaisuus kuin vika, koska kaikissa 807:ssa minkä tiedän (5kpl) on sama ongelma. Takajarrut jäätyvät tietynlaisilla keleillä ja pamahtavat ikävästi, mutta siihen auttaa ,kun huollossa mainitsee asiasta niin "herkistävät" jarruja niin etteivät jäädy niin herkästi. Itsellä edellisen huollon jälkeen jarrut eivät ole jäätyneet kertaakaan. Takaosan puhalluskanavissa on varmaan jotain tuketta, meillä kuskin puolen kanavista tulee hyvin ilmaa perälle asti, mutta "repsikan" puolelta ei tule kuin täydellä puhallinnopeudella. Täytyy alkaa tutkimaan omasta mikä tuke siellä on(epäilen kanavan sulkuläppää että on jumissa) kunhan ulkona on lämpöisempää.
Jäähdytysneste on punaista tai vihreää. Lämpömittarista en osaa sanoa mitään, omassa on toiminut moitteettomasti.

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #7 : 03.01.2011, 12:10:59 »
Tuulihaan vaijeri on tosiaan takuuvarmasti myös C8:ssa jäässä, kun haluaisi pelliin alle kurkata. Vaijeri lähtee heti alussa suoraan alaspäin eli väkisinkin sinne pääsee vettä ja talvella vaijeri on jäässä. Ekalla kertaa kiskaisin vaijerin poikki, mutta myöhemmin olen sulatellut tai vapauttanut tuulihaan pitkällä meisselillä. Vaijeri ei ollut järin kallis, vaikka mukana tuli konepuolen pään aukaisukahvakin. Vaihtokin oli helppo itse tehdä.

Liukuovien (erityisesti, jos on sähkötoimiset) tiivisteet kannattaa kyllästää; samoin tietysti muutkin. Sähkövet muuten toimivat ennakkoepäilyksistä huolimatta hienosti talvellakin.

Meiläkin meni pakoputki takapöntön edestä poikki ja se korjattiin hitsaamalla. Viime talvena tuulilasinpyyhkijät törmäsivät toisiinsa, kun toinen oli jäässä ja lähti väärään aikaan liikkeelle. Osaksi tietenkin omaakin vikaa. Öljytikun putki on sisältä ruosteesssa, joten en viitsi sitä turhaan käyttää, vaan luotan digitaaliseen näyttöön. Viimeisimpänä vikana parkkitutka on lakannut toimimasta. Muita vikoja ei sitten ole 1,5 vuoden aikana ole ollutkaan. Ajettu on tosin vasta 69000-> 80000 km.
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + 406 GW HDi (RHZ) -04 + C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 356
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #8 : 03.01.2011, 14:37:10 »
C8 V6 A -04. Automaatti ei päästä vaihteenvalitsinta 'P'-asentoon. (Vika ehkä jarruvalokatkaisijassa?)
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

kuuppa

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #9 : 03.01.2011, 18:50:03 »
Vesipumppu. Automaalla ei näköjään kuulunut jakopään vaihdon yhteydessä vaihdettaviin osiin vaikka pumppu piti korvinkuultavaa rouskutusta. Onneksi ei hirttänyt vallan kokonaan kiinni vaan tuuppasi vedet pihalle. Remontin korjaaja sanoi että ei olisi enää kovin monta kilometriä pysynyt kasassa.

Meillä jakohihnan vaihdossa vaihdettiin muovisen pumpun ja rungon tilalle alumiiniset. Ranskasta lähetettiin alumiiniset osat vaikka huollosta tilattiin pelkkä muovinen pumppu. Huoltomies epäili, että muoviset ei varmaan kestä pohjolan oloja joten olivat Ranskalaiset päättäneet vaihtaa alumiinisiin. Mitään tietoa ei ollut huollossa etukäteen eikä myöskään pumpun mukana, joten huoltomies joutui tekemään pari ylimääräistä tuntia konehuoneen purkamista ja kasaamista. Mutta huoltoliike ei veloittanut tästä ylimääräistä vaan sovittu hinta-arvio piti paikkansa.

pokotti

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #10 : 03.01.2011, 20:45:22 »
Ostinpa tuossa pari kuukautta sitten 807 pökötin. Vuosimalli 2004 ja ajettu oli 129tkm. Myyjänä merkkiliike. Alatukivarret oli heti vaihtokunnossa ja muutakin pientä laittoa yllättäen löytyi. No, en ollut erityisen kauhuissani, tämä on kolmas ranskalainen, joten tiesin tiettyjä asioita odottaa ja toisaalta olen omistanut aika monta foordi ja laitettavaa löytyy niistäkin.

Nyt olen ajanut 2600km ja moottoriöljy on alkanut mystisesti hävitä. Vuotoja ei ole, pakokaasun väristä on näin pakkasella vaikea päätellä mitään. Jäähdytysnesteen väri ja määrä eivät ole mielestäni poikkeavia. Se käynnistäessä esiin tuleva näyttö öljyn määrästä laski alimmillaan kahteen ympyrään, jonka jälkeen lisäsin 400ml öljyä. Pysyi päivän (n.40km) täydessä(6 ympyrää) ja tipahti taas 4 ympyrään.

Öljytikku oli kahden ympyrän kohdalla noin puolessa välissä min/max. Öljyn väri tikun päässä harmaata. Tikku tosiaan ruosteinen varresta.
Onko muilla kokemuksia kyseisen 2,2l. bensakoneen öljykulutuksesta?

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #11 : 03.01.2011, 21:16:22 »
Olen ymmärtänyt, että öljynsyönti kuuluu tämän ew12-koneen luonteeseen tuo. Eli syö meilläkin aika reippaasti eli arviolta litran/10tkm. Öljyinä tässä on käytetty käsittääkseni Shellin litkuja (merkkihuollettu). En tiedä olisiko jokin muu öljy parempi?
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + 406 GW HDi (RHZ) -04 + C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

hhautakangas

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #12 : 12.01.2011, 22:47:17 »
Minäkin tiedän nyt yhtä ja toista 807 Pökötin vioista. Meidän taloon tuli keväällä n. 225 tkm ajettu 807 Hdi 2,0.

Tässä esimerkkejä n. 20 000 km aikana esiintyneistä vioista:

- Vasen etupyörän laakeri vaihtoon, kun oli väljä. Ilmeisesti se on kuitenkin oikea, joka pitää vähän ääntä, mutta siitä ei mitään vikaa ole vieläkään löytynyt, joten antaa olla.
-Vasen jarrukilpi sökönä. Oikea puoli oli vaihdettu jo aiemmin
-Polttoainetankin yläosan tiiviste vuosi
-Hiukkassuodattimen lämpötila-anturi ja paineanturi uusittu
-Lisälämmitin savutti, puhdistus auttoi
-Vuotava polttoaineletku
-Oikea sisälokasuoja sökönä (tästä tuli mieleen, että onkohan ajettu penkkaan joskus)
-Vasemman liukuoven keskuslukitus lakkasi toimimasta eikä ovea saanut auki (joku tappi vaihdettiin)
-Ilmastoinnin kondenssivesiletku vuosi jalkatilaan kesällä --> seurauksena hajosi turvatyynyt ohjausyksikkö ja koko auton sähköjärjestelmä sekaisin. Airbag-vikavalo syttyi ja lisäksi ihan hulluja oireita, kuten että vilkut ja tuulilasinpyyhkijät sekoilivat eikä auto lopulta tahtonyt käynnistyä.

Aikaisempia vikoja mm..
-FAP-hiukkassuodatin uusittu (136 tkm)
-Moottori uusittu (161 tkm). Syynä tähän oli, että jakohihna oli jäänyt 120 tkm huollossa uusimatta, joten eikun kone sökönä.

Viimeisin riesa on nyt hehkutulpat. Kun moottori uusittiin 161 tkm kohdalla, laitettiin uuteen moottoriin ilmeisesti vanhat hehkutulpat. Minusta ei kuulosta kovin järkevältä, ottaen huomioon, että hehkujen vaihto maksaa kuulemma noin 500-1000 e riippuen siitä saadaanko niitä vaihdettua irrottamatta moottoria autosta. Uudet hehkutulpat on Motonetissa 16 e/kpl merkkiliikkeessä n. 30 e/kpl.

Pecoul

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #13 : 06.04.2011, 21:37:38 »
Plataan tähän konepellin tuulihakaan. Minulla se mokoma on jäätynyt tässä reilun seitsemän vuoden aikana useita kertoja.

Päivän vinkki: sen saa auki ihan käsikopelolla.  8) Toisella kädellä pidetään konepeltiä niin ylhäällä kuin menee ja toinen lapio työnnetään lievää väkivaltaa käyttäen sinne konepellin alle. Se tuulihaka on sellainen sivusuunnassa liikkuva koukku jota pystyy liikuttelemaan vallan hyvin vaikka vaijerit olisivat ikiroudassa. Kyllä se siitä aukeaa.

Viimeksi asia kokeiltiin helmikuussa kun appiukon naapuri tyyttäsi autonsa ojaan ja piti saada se hinauslenkki pösön konepellin alta esille. Pakkasta oli noin 25 astetta ja vaijeri umpijäässä.

Juu, ja minulla on kohtalaisen isot kourat.  ;)


Edit: tämä kaikki sillä olettamuksella että se konepelti aukeaa siihen tuulihakaan asti...  ::)
« Viimeksi muokattu: 06.04.2011, 22:15:32, kirjoittanut Pecoul »

heisku

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #14 : 14.04.2011, 21:56:28 »
No niin se jäätyi tossa talvella minunkin autosta,kaksiko päivää se kerkis minulla olemaan kun piti ihmetellä konehuonetta niin eipä se konepelti auennut.
Minä laitoin vaseliinia niihin molempiin vaijereiden päihin,ei jäätynyt enää.